Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Idag har jag och maken varit förlovade i 20 år! Hjälp vad åren går fort. Fast han jobbar borta och kommer inte hem förrän i morgon bitti. lite tråkigt men man måste ju försörja sig. Om två månader har vi varit gifta i 18 år.

Alltochinget skrev 2014-02-17 13:45:02 följande:

Jag känner bebisen varje dag men än har inte min sambo (eller nån annan) känt utanpå magen. Tycker han verkar mycket lugnare än dottern som var väldigt livlig i magen redan från början.

Jag längtar så till hösten då jag ska ta tag i träning och kost och gå ner mina mammakilon. Tränade förra graviditeten fram till vecka 37 men denna gång har jag inte tränat nånting. Längtar så efter att börja träna igen. Är lite orolig hur det ska bli denna graviditet med tanke på att jag inte tränar nånting.

Min äldsta son kände i förra veckan v 19. Hon sitter upp i livmodern så han fick ju känna rätt så långt ner där de brukar lägga bikinisnittet vid ks. Fan är du äcklig ska jag ta dig på snippan sa han när jag förde hans hand mot nedre delen på magen. Nä du ska absolut inte göra det, fick jag kontra med, du ska bara känna vid nedre delen av magen. Han blev stolt när han kände sin nya lillasyster sparka. Men han var rejält skraj där ett tag. Han är 13 år. Igår kände vår 10,1/2 åring bebisen. Hon blev också lite generad att känna så långt ner men annars känner man inget pga att bebisen sitter med benen neråt åt vänster med fötterna på nått sätt. Treåringen har inget tålamod öht.
    trz skrev 2014-02-18 21:00:28 följande:

Hur är era män/partners nu när ni är gravida? Och är det första eller andra barnet?

trz.blogg.se Amy 111019
    Här är det sjätte barnet men tionde graviditeten. Har haft två missfall i vecka 6 och två missfall i v 13. Räknade ut att går det hela vägen denna gången kommer jag att ha varit gravid i 5,1/2 år.

Lika länge som jag har ammat mina fyra äldsta barn.

Min man har bara varit med på RUL på de fem sista men vår första var han med på alla MVC besök inkl RUL. Alla barnen förutom nr fyra har varit planerad men han vet ju att det inte Gunnsan mycket han kan göra förrän efteråt. Ja förutom att serva mig om jag behöver hjälp.
    Smalltowngal skrev 2014-02-19 08:42:08 följande:

Håller med Passion! Jag skulle vara så ledsen om min sambo inte brydde sig :/ min sambo är så omtänksam och vill smeka och pussa magen varje kväll. Han skulle nog aldrig få för sig att inte följa med till BM eller något annat som har med bebisen att göra :) kan vara att han är 37 och det är hans första barn, han har velat ha barn i tio år. Så lyckan är total här hemma! :)

Det är bog stor skillnad på när det är första barnet och män har inte rätt att ta ledigt för att besöka MVC. Därför brukar många se till att de kan följa med på inskrivningen och RUL iaf.
    Poison82 skrev 2014-02-19 06:29:17 följande:

trz - känn dig inte ensam. Min sambo är inte heller så fantastisk, ibland undrar jag om han önskat att jag gjorde en abort. Det är helt sjukt, efter två års kämpande så har vi lyckats men han är inte ens glad för det. Han känner ingenting.

Och när jag mådde som sämst med illamående och sånt så var han bara irriterad över att jag inte gjorde något hemma.

Oftast är det svårt att förstå för utomstående och även för mannen vad det är som händer med kroppen under den första tiden. Det är inte förrän i slutet då det verkligen syns som det kan gå upp ett litet ljus när de kan se tex en fot tryckas ut från magen. De känner ju inte av alla hormoner eller hur det rör sig inuti.
    mamiama skrev 2014-02-19 21:31:51 följande:

Jag e ju inte riktigt klok längre! Ser allt och alla som ett potentiellt "hot" mot våran familjelycka. Hormonerna... Gör att jag är misstänksam mot allt och alla, plötsligt gillar jag inte sambons kompisar alls längre för vem fan vet vad dom hittar på? Sambons jobb gillar jag inte längre för att han är så långt borta osv, osv. URLÖJLIGT!
    Snacka om att vara revir-känslig haha

Jag vet vilka som är ett hot mot vår familjelyckan och den personen vet ännu inte om att vi ska ha barn. Min man tycker att kan inte denne person säga grattis eller visa sig vara lycklig för vår skull behöver inte denne veta om det öht och förstöra vår lycka. Tyvärr bidrar det med att vi inte kan gå ut offentligt med det.
    johannatys skrev 2014-02-19 21:05:07 följande:

Vi ville inte veta kön, så då bad hon oss blunda när hon skulle kolla nere vid benen två gånger. Fick ni blunda?

Jag försökte se snoppen men såg ingen och det var inte så konstigt då det är en tös.

Jag trodde verkligen att vi skulle få en till son så vi blir jämnt antal (vi har tre flickor och två pojkar) Denna gången vågad jag inte skämta med mannen att han efter denna måste hem och göra två pojkar till. Det skämtade jag om efter sedan vi fick vår andra son som är vårt femte barn.
    Teereseee skrev 2014-02-20 20:49:54 följande:

Vad roligt för er alla som haft RUL idag, mitt är nästa vecka. Jag längtar ihjäl mig. 

Någon av er som har klåda på kroppen? Jag har över hela kroppen och jag blir tokig :( Pratat med BM för en vecka sen men hon trodde inte det var graviditetsklåda, har fått en tid imorgon till vårdcentral så får vi se. Men jag blir galen :(

Be om tavegyl.

Kan vi inte fylla i på bf listan vi som vet från RUL vad det blir?

EmSaH skrev 2014-02-21 09:15:08 följande:
    Var finns den listan?
    Nu kan jag inte länka men sök på Julibebis 2014 - Bflistan
Svar på tråden Julibebis 2014