Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Så nu är vår graviditet offentlig. V 22 idag. Så här sent har jag aldrig gått ut med de andra graviditeterna.

Frida Andersson skrev 2014-02-27 14:47:14 följande:

Önskar jag kunde ha hållt mig så länge
    Ja min släkt har vetat om det men min man har inte en lika förstående moder som alltid ser allt som ett nederlag om hon inte får stå i centrum. Hon har aldrig gratulerat oss för något barn när vi har berättat att vi väntar smått. Två gånger har hon tom sagt att vi borde göra abort. Men sedan så har hon en helt annan fasad utåt sett. Hon vet inte om det nu heller utan kommer få reda på det via ryktesvägen.

Nästan alla mina vänner på fb har gratulerat men inte en enda på min mans sida. Beklagligt tycker jag.

Ingen i min mans släkt har gratulerat ännu ändå är det officiellt på Facebook. Tycker synd om min man. En kusin ringde till min man och ville bara veta om det jag skrivit var sant.

Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-28 19:50:31 följande:

Ingen i min mans släkt har gratulerat ännu ändå är det officiellt på Facebook. Tycker synd om min man. En kusin ringde till min man och ville bara veta om det jag skrivit var sant.

Precis som om man skulle ljuga offentligt att man är gravid.
    HaBaNiTa skrev 2014-02-28 19:56:57 följande:
    Men vad är det för stil???? Usch vad ledsen jag blir för eran skull smile4.gif Varför är de så taskiga?
    Det är en lång historia som bottnar i att jag stod upp för min familj mot min svärmor.
    HaBaNiTa skrev 2014-02-28 20:03:14 följande:
    Hmmmmm förstår att du tycker synd om din man. Men ibland så rår man inte för att ha den familjen man har. Då kan man lika bra bara utan tänker jag. Tråkigt för barnen mest då men var inte tyst utan säg det rakt ut sen när du träffar de. Att om de vill straffa dig för något du stod för osv så gör de fel i att straffa din man o barnen. Att du bryr dig för att du ser att han blir ledsen osv. Eller så struntar du i dessa människor som ändå inte gör något som lyfter eran relation till det bättre. Känns lite som att de är avundsjuka på er?!
    Jag pm dig!
    MeAndBaby skrev 2014-03-02 07:17:29 följande:
    Varför har ni inte kunnat prata "öppet" om bebis/graviditet i kön på Ica innan rul:et? Det är väl ingen kärnvapenhemlighet heller;)
    Bor man i en liten håla som vi 2500 personer så vet alla vad man har pratat om i kön i affären.

Min dotter fyllde år idag. Hon (och sambon) fick en Brio Smile av sina svärföräldrar (skilda och tävlar med varann så de ville slå på stort. En vagga av oss på stativ köpt på Ullared och allt ska hon ha till vår lille dotterson som kommer 1 maj. Hon blev så glad så jag blev rörd. Känner mig tacksam.

Säger man enbart "var rädd om dig" när man får reda på att en person är gravid. Inget grattis, inget lycka till utan enbart "var rädd om dig". Min man har en extremt knepig släkt må jag säga.

Svar på tråden Julibebis 2014