Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Smum10 skrev 2014-03-03 15:58:22 följande:

Nehepp, då provar vi igen på datorn istället =)

Fint! Det tyget har min mamma också använt fast har satt ugglorna på utsidan.
    Fiamedbarn skrev 2014-03-03 18:29:41 följande:
    Jag fick inte ens det! Andra gången vi träffades sa de att de var chockade eftersom de inte visste att vi försökte få barn typ. Det känns så snålt! Som om det skulle var olämpligt på nåt sätt.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Men vadå inte visste att man försöker. Måste man berätta att man har sex för släkten. Det borde de kunna fantisera ut själva. Och att av sex kan det bli barn. Det behöver man inte vara professor för att räkna ut. Sedan vilka planer man har i livet måste man inte delge släkten.

Problemet är att min svärmormor var nog narcissist och gav inte sina barn någon kärlek eller rörde vid dom med kramar eller gav dom beröm Min svärmor är också narcissist och manipulerar alla.
    Smum10 skrev 2014-03-03 19:36:55 följande:

Tack! Vändbart ????
    Haja... Ja självklart kan man ju vränga på dom. Knasjag.
    Smum10 skrev 2014-03-03 21:44:53 följande:

Måste bara höra med dig om mitt inlägg visades med fyra frågetecken bakom som i citatet , det var och är en blinkgubbe hos mig. Såg så tyket ut så jag var tvungen att kolla :)
    Nej absolut inte.
    trz skrev 2014-03-05 09:04:05 följande:

Har också astma! Har inte märkt av den sen.jag var åtta dock, och nu när jag är gravid tar jag bricanyl säkert 10-15 gånger om dagen, och minst 2 puffar per gång. Har tagit slut på en inhalator på två veckor.. Så tror jag måste fixa något bättre. Jättekonstigt när jag inte känt den på så många år..

trz.blogg.se Amy 111019
    Fråga om du kan få airomir utskrivet istället för bricanyl.
    klarlack skrev 2014-03-05 10:47:28 följande:
    Är airomir för vuxna med? Trodde dom bara gav det till barn. Min son fick det när han fick konstaterat astma vid 1,5 års ålder.
    Ja det kan även vuxna ta.

1-2 spraydos/gång.

Barn under 12 år 1spraydos/gång.

När man blir gravid ändras ju kroppen både slemhinnor och blodet ökar. Det kan göra det svårare att andas och beror egentligen inte på Astman fast man är astmatiker. En fundering bara. Jag är pollenallergiker och får en kortisonspruta 1-2 gg varje pollenperiod och blir lite bättre. Pulmicort innehåller ju kortison och kanske det skulle vara bättre att få korrosioner i injektionsform så man har det hela tiden i kroppen och slipper inhalera. Bara en tanke. Jag får också astmalokanande symtom vid pollensäsongen och har bricanyl och inhalerar även en tablett med pulver i men efter jag fått kortisonsprutan brukar jag inte behöva inhalera pulvertabletten

Passion skrev 2014-03-05 13:01:32 följande:
    Kan inget alls om att injicera kortison, men jag personligen vill ha det i min dagliga dos av "frisk luft", för då vet jag exakt hur mycket jag får i mig och att det fungerar mycket bra för mig på detta sätt.

Har verkligen dragit ner drastiskt på användandet av bricanyl sedan jag började med pulmicort, och så länge bebis och jag mår bra så ska jag inte krångla till det mer än så smile5.gif
    Fast pulmicort innehåller ju just kortison och är långtidsverkande medan bricanylen vidgar luftrören snabbt vidsköt behov och innehåller bara luftrörsvidgande.
    mamiama skrev 2014-03-05 20:50:54 följande:

Fyfan, inte billigt att ha 5 barn märker jag!! Ullared idag och 12 000k kr fattigare!!! Iofs så är allting till tvillingarna inhandlat och lite till plus att de andra barnen har fått vår och sommargarderober, men ändå!

Fast 12000kr på fem barn är ju billigt. Hade du handlat på Lindex, hm, be leksaker hade du fått tredubbla den kostnaden.
    EmSaH skrev 2014-03-06 10:41:11 följande:
    Jag tycker det har blivit bättre med kläderna.
    Jag håller med att kvalitén på kläderna är bättre än för 10 år sedan men utbudet är lite väl snålt. Deras koncept är väl att lite av varje sak så alla har något att shoppa iaf.

För er som inte såg vaggan fanns den längst bort i hörnan vid väggen med babysängkläderna
Svar på tråden Julibebis 2014