Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Det här är första veckan jag tyckt gått snabbt under graviditeten, hoppas resten av tiden går fort för nu har vi alla här hemma bebislänktan

• Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-03-24 10:41:13 följande:
    Har ett helvete att sova just nu. Illamåendet har återkommit, jag har ont i min mage och jag känner ett tryck ner mot livmodern samt väldigt ont i höger höft. Ska in till bm idag och rådfråga för jag blir orolig över detta

Hmm oxå jätte ont i magen.. emellanåt kan jag inte ta på den. Ska träffa min bm nästa måndag så ska fråga lite då varför det är så.
  • Frida Andersson

Jaha imorn ska jag fixa en stor rulle bubbelplast!! Förra veckan fick min sjuåring hjärnskakning på skolan och idag kommer hon hem med halva ansiktet fullt av skrapsår. Min lilla olyckstös... å jag som är lite av en hönsmamma. Så nu ska hon lindas in i bubbelplast, en hjälm och flytväst vore kanske bra på samma gång.

• Frida Andersson

Erajka:håller med dig.. länktar efter att ligga på mage!! Vaknar ibland av att jag hamnat på mage och oj så ont det gör

• Frida Andersson

Hmm jaha tredje barnet å måste erkänna att jag inte riktigt vet hur sammandragning känns... nån som kan beskriva?

• Frida Andersson
    EmSaH skrev 2014-03-24 19:42:55 följande:
    Svårt att förklara, men magen blir hård när du har en sammandragning. Jag känner inte av mina så mycket heller

Typ som en nypumpad fotboll och öm??
  • Frida Andersson
    EmSaH skrev 2014-03-24 20:39:43 följande:
    Haha, kanske det magen blir väldigt hård men öm vet jag inte, jag är öm till och från, kanske är vid sammandragningar. Har inte tänkt på det.. Jag är kass på att förklara känner jag

Haha är väl jag som får skämmas som har noll koll vad det är
  • Frida Andersson
    EmSaH skrev 2014-03-24 22:44:14 följande:
    Sammandragningar får man för att livmodern tränar inför förlossningen. Det är inte alla som känner av dom, så det är lugnt att inte känna men när magen är hård som en fotboll eller vad du skrev har du en sammandragning

Så får jag ju ofta. . Är det normalt att få det såhät mitt i graviditeten redan?
Svar på tråden Julibebis 2014