• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • s07

Har fortfarande inte begripit att det gick på första försöket, ser så enormt fram emot vårt barn. Har dock en krävande arbetssituation och skulle behöva återgå till jobbet (jag kan arbeta hemifrån) under hösten för det skulle innebära en positiv personlig / karriärsmässig förändring för mig. Vet ni om man får återgå till jobbet tekniskt när bebisen är 2-3 mån gammalt? Tanken är att sambon skulle ta ut pappaledighet och vara första tillgängliga för bebisen men jag är hemma delvis och arbetar. En fråga till som jag har är om man kan förbereda amningen bättre, sist gick det inte bra, jag la ner snabbt. Kan man få igång mjölkproduktionen med en pump innan förlossningen tex.?

• mamiama

Vi blev oxå gravida på första kuren pergotime... Dubbeldos. Ska på vul på torsdag för att se om allt står rätt till och hur många embryon där är... Hade sjukt ont i ca en vecka av ÄL så den var ju kraftig.

Jag mår oxå bättre än vad jag brukar!! Enstaka snabbt övergående illamående... Jag brukar bli helt lam av trötthet å må som man har maginfluensa de första 3 månaderna....

• mamiama

S07, jag ska tillbaka till arbetet efter 2 mån, ska dock bara jobba 2 dagar i veckan.

• Lyrasmamma

Lite tidigt kanske, men jag funderar så ändå på vagn! Jag sålde min Brio Happy i somras till några goda vänner då vi inte alla tänkte skaffa nr två nu. De kommer inte alls vara "färdiga" med den vagnen när vår lilla ploppar ut så nu funderar jag. Jag älskade Brion på alla vis, men funderar på att köpa en annan vagn den här gången bara för att det är så kul :) Jag har funderat på Kronan Duo S eller City eller Buggaboo Donkey. Har ni hunnit tänka på vagn än?

• ung92
    Lyrasmamma skrev 2013-11-10 08:32:35 följande:
    Lite tidigt kanske, men jag funderar så ändå på vagn! Jag sålde min Brio Happy i somras till några goda vänner då vi inte alla tänkte skaffa nr två nu. De kommer inte alls vara "färdiga" med den vagnen när vår lilla ploppar ut så nu funderar jag. Jag älskade Brion på alla vis, men funderar på att köpa en annan vagn den här gången bara för att det är så kul :) Jag har funderat på Kronan Duo S eller City eller Buggaboo Donkey. Har ni hunnit tänka på vagn än?
    Jag har också hunnit tänka på vagn! Trots att det är länge kvar. Haha. Jag har ju en liten på ca 2 år & 2 månader när skrutten kommer. Behöver man en syskonvagn tro?
  • Bebisfabriken

Vår son kommer vara precis två år när bebis kommer så vi ska absolut köpa syskonvagn. Han kommer fortfarande behöva vagn och är för liten för såndär ståplatta bakom vagnen. Vi har kvar hans gamla vagn för när man ska ut med bebis utan honom.

• viiala
    autismförälder skrev 2013-11-09 19:49:16 följande:
    Hej. Här är jag. Gravid med mitt tredje barn, dock det första gemensamma med min sambo.
     Är inte helt 100 på när denna lilla ska komma eftersom min mens inte hann komma igång efter jag slutat  mini-piller men tror det blir i början på juli.

hej samma sak för mig ingen mens efter slutat med p piller tror vi får 8,7 men får väll exakt på ul sen
  • tattines

Lill* i magen är beräknad runt vår sons 2årsdag så vi kommer köra syskonvagn. Vi har hund och jag promenerar väldigt mycket så skulle inte klara mig utan syskonvagn. Bor dessutom 4.5 km till närmsta affär och tåg-/bussförbindelse utan körkort så när inte sambon är hemma och jag ska iväg kommer jag definitivt behöva det.

Vi började fundera på vagn innan jag ens plussat haha! Har ju gått och hoppas så man har kikat lite på de alternativ som finns, dock är jag inte det minsta insatt i alla vagnar som finns. Kan ingenting om märken och vilka modeller som finns. Vet bara att jag vill ha en där de sitter bredvid varandra och inte framför/bakom :) 

• drömmaromsmått

Vi har en phil and teds syskonvagn, jättesmidig så den kör i på framöver också men köper till en ståbräda till treåringen ev den som hör till och går att anväbda som kickbike.

Svar på tråden Julibebis 2014