• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Nimah
    LovisaC skrev 2013-11-10 12:55:41 följande:
    Jag kan inte påstå att jag är "orolig" men däremot är jag ganska uppgiven och känner att jag inte kan vara glad riktigt ännu. Två missfall har jag haft tidigare, båda väldigt tidigt. Självklart kunde inte jag låta bli ett digitalt jag heller för att se ATT det slagit över. Varför gör vi så mot oss själva?!
    Jag är bara i v4+1 och förväntade mig såklart 2-3 idag. Varför nöjer jag mig inte med att stickorna stegrar fint!?
    Ah, en galning till! Skönt man inte är ensam. Så dumt att utsätta sig för oron! Jag har sett dina stickor i en annan tråd och sett att de stegrar jättebra. Hur mycket bekräftelse behöver man liksom. Det är säkert som Tattines skriver också, att man inte kan vara helt säker vilken dag man är på. Även om man vet när äl var vet man ju inte exakt när ägget befruktades eller exakt när de fäste.

Grattis till de nyplussade! Må veckorna till jul gå snabbt nu så vi jan njuta lite av våra magar sen!!
  • Tulipa
    lillagreizn skrev 2013-11-10 13:17:42 följande:
    Grattis till Plus, jag körde på lite samma grej fast jag var tvungen hålla tyst om det en vecka Glad
    Åh herregud så länge!!!FörvånadHur i hela friden klarade du det? Hade jag aldrig grejjat, 15 min var tillräckligt lång tidFlört

Grattis alla till era plus!!! Om ni har ringt till bm när gjorde ni det? Kommer inte ihåg hur långt gången jag var med nr 1 när jag tog kontakt.....
  • Hjortron02

Ja, usch vad man nojar! Jag har haft två tidiga missfall, båda innan jag blev gravid med dottern. Båda de graviditeterna var oplanerade (en med kopparspiral, en gång den första gången jag och min sambo slarvade med skydd runt fertilitetstider), så de var ganska lätta att hantera. Direkt efter det andra missfallet blev dottern till, så då gick jag mest och väntade på att börja blöda i början men var egentligen inte så orolig. Med denna graviditet tog det jätteång tid att bli gravid och vi har verkligen velat det, så nu är nojan lite tyngre.

• Smalltowngal

Tulipa, jag plussade också idag och enligt appen är det också beräknat till den 19/7! Vi hade ett missfall förra månaden så är lite småchockad över att vara gravid såhär fort igen :) i och för sig var det ett väldigt tidigt missfall i vecka 4, 4 dagar efter BIM.. Men ändå. Så hoppas bara att det ska hålla sig nu! Grattis till alla som plussat!!

• lillagreizn
    Tulipa skrev 2013-11-10 13:40:43 följande:
    Åh herregud så länge!!!FörvånadHur i hela friden klarade du det? Hade jag aldrig grejjat, 15 min var tillräckligt lång tidFlört

Grattis alla till era plus!!! Om ni har ringt till bm när gjorde ni det? Kommer inte ihåg hur långt gången jag var med nr 1 när jag tog kontakt.....
    Det var faktiskt lite jobbigt, men överraskningen blev desto roligare att ge på farsdag :)

Jag har inte ringt till bm ännu, hade tänkt göra det först efter jul och förra gången ringde jag i v.8-9 någonting då jag upptäckte att jag vara gravid, men inte riktigt visste hur långt gången jag var.  
  • MW90

Får man hoppa in här! Jag fick plus idag o sonen fick överlämna testet o visa att han ska bli tvåbarnspappa :) bra farsdag present från sonen :)
    Har beräknat bf den 22 juli o är idag på bim-3

• Sannas Mamma

Well, hoppar väl in här jag med då! Plussade till vår stora lycka den 28/10, samma dag vi förlovade oss! BF enl uträknaren blev den 6/7.. :)

• Nilla81
    Lyrasmamma skrev 2013-11-10 08:32:35 följande:
    Lite tidigt kanske, men jag funderar så ändå på vagn! Jag sålde min Brio Happy i somras till några goda vänner då vi inte alla tänkte skaffa nr två nu. De kommer inte alls vara "färdiga" med den vagnen när vår lilla ploppar ut så nu funderar jag. Jag älskade Brion på alla vis, men funderar på att köpa en annan vagn den här gången bara för att det är så kul :) Jag har funderat på Kronan Duo S eller City eller Buggaboo Donkey. Har ni hunnit tänka på vagn än?

Här är en till som också funderar på vagn. Har tänkt en Brio Happy. Är det en bra vagn? 
    Sist hade vi en Brio Nova och var nöjd. Eftersom jag inte har körkort och går ofta så måste jag ha en vagn med stor varukorg under så man får plats när man ska handla.  
Svar på tråden Julibebis 2014