• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Hilmas Mamma

Igår o idag har vi berättat för våra föräldraoro syskon med familjer!! Vi gjorde ett collage med bilder på vår dotter o skrev på "I sommar ska jag bli STORASYSTER!!!" Blev väldigt bra!! Alla ÄLSKADE det!! Blev många grattis, kramar, skratt o tom lite glädjetårar från min älskade pappa!! ❤️❤️❤️ Nu jäklar hoppas vi att tiden går fort!!! 😊😋

• Nilla81
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-10 22:54:53 följande:
    Igår o idag har vi berättat för våra föräldraoro syskon med familjer!! Vi gjorde ett collage med bilder på vår dotter o skrev på "I sommar ska jag bli STORASYSTER!!!" Blev väldigt bra!! Alla ÄLSKADE det!! Blev många grattis, kramar, skratt o tom lite glädjetårar från min älskade pappa!! ❤️❤️❤️ Nu jäklar hoppas vi att tiden går fort!!! 😊😋

Vad kul!!!
    Ja lite fortare får det börja gå. Känns som evigheter. Tycker inte det har känts så här förut, att det har gått så långsamt.
    Min mamma vet om det och mina 4 närmsta vänner samt makens lillasyster med sambo. Har inte berättat så här tidigt förut men det känns bra.  
  • gubbenhilfe

Hejsan. Jag tänkte hoppa in här om det går bra. Vi plussade i dag. Den bästa farsdagspresenten man kan önska sig.

Jag är lite osäker på BIM. Om man utgår från senaste menens första dag så blir det den 19/7 men jag vet att min ÄL var två dagar senare än beräknat och sen är min cykel mellan 30-31 dagar så jag tänker att någon gång mellan den 19 och 23 juli.

Tänkte att jag skulle sina till MVC i morgon och få en tid. 

• Hilmas Mamma
    Nilla81 skrev 2013-11-10 23:01:02 följande:
    Vad kul!!! Ja lite fortare får det börja gå. Känns som evigheter. Tycker inte det har känts så här förut, att det har gått så långsamt. Min mamma vet om det och mina 4 närmsta vänner samt makens lillasyster med sambo. Har inte berättat så här tidigt förut men det känns bra.  

Det får gå precis hur fort det vill!!! 😊 Jag ÄLSKADE att vara gravid förra gången, hela tiden!! O jag tyckte det var super häftigt att föda barn även om det gjorde fruktansvärt ont!!! Men det tog ju sån tid innan det blev dax!!! Dessutom gick jag över 16 dagar!!!! Så den här gången hoppas jag det går fortare o att jag slipper gå över!! Men.... Med en tvååring runt benen så ska det nog gå lite fortare den här gången!!! 😊
  • Blivandetrebarnsmor

Grattis till nya plussare :). Vi vet inte riktigt hur vi ska berätta för övrig familj och vänner än men idag köpte vi pepparkaksform som en babyfot, kanske göra pepparkakor och slå in fint i en burk. Tänkte oxå på julkort, vi tar alltid julkort på barnen och man kunde kanske fälla in något på bilden som ett positivt gravtest eller någon form av annan ledtråd. Hur har ni andra tänkt berätta? Min mage är supersvullen redan (är bara i V 4+3) och undrar verkligen om jag kan dölja det till V 12. Har två barn sedan innan och kan inte minnas att jag såg ut på detta viset....

• lillagreizn
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-10 23:34:18 följande:
    Grattis till nya plussare :). Vi vet inte riktigt hur vi ska berätta för övrig familj och vänner än men idag köpte vi pepparkaksform som en babyfot, kanske göra pepparkakor och slå in fint i en burk. Tänkte oxå på julkort, vi tar alltid julkort på barnen och man kunde kanske fälla in något på bilden som ett positivt gravtest eller någon form av annan ledtråd. Hur har ni andra tänkt berätta? Min mage är supersvullen redan (är bara i V 4+3) och undrar verkligen om jag kan dölja det till V 12. Har två barn sedan innan och kan inte minnas att jag såg ut på detta viset....
    Jag hade tänkt lägga ut en bild när min son håller  i gravtestet, har redan tagit en bild samma dag som jag plussade :) Men avslöjandet blir inte fören i v.20 någonting gärna ännu längre, så våra nära och kära får gärna vänta :D 
  • lillagreizn
    Någon som har tips mot illamående??, mitt kvälls illamående har börjar känner igen det från när jag väntade sonen. Det får inte vara nånting med salt då jag sista månaderna brottats med ett för högt undertryck och med sonen låg jag inne på sjukhus ett flertal tillfällen med alldeles för högt blodtryck, vill helst inte ha tips på mediciner mot illamående heller, då det gjorde mig så sjukt dåsig förra gången att det inte funkade att jobba med den typen av medicin. 

• SannaM
    lillagreizn skrev 2013-11-11 00:30:33 följande:
    Någon som har tips mot illamående??, mitt kvälls illamående har börjar känner igen det från när jag väntade sonen. Det får inte vara nånting med salt då jag sista månaderna brottats med ett för högt undertryck och med sonen låg jag inne på sjukhus ett flertal tillfällen med alldeles för högt blodtryck, vill helst inte ha tips på mediciner mot illamående heller, då det gjorde mig så sjukt dåsig förra gången att det inte funkade att jobba med den typen av medicin. 

Alltså jag hade ju precis sådär och det enda som funkade var att sitta blickstilla i soffan, upprätt. Har du också illamående som stegrar under dagen? Fy fan, minns med fasa. Så nej, har inga tips. Undvek stark och fet mat gjorde jag, åt ingefära, skorpor, försökte att äta mindre än vanligt. Men just att ta det lugnt iaf (svårt med en unge...). Jag hade såna där Seaband på mig också, akupressurgrejer. Vet inte om det funkade, men kändes bättre att ha dem än att skippa dem
  • SannaM

En klar nackdel med att inte ha ungen i magen den här gången: inte kunna känna om allt fortf känns som det ska. Nu höll min fru på att missa t-banan till jobbet och hade tydligen stressat och kutat som ett jävla djur, svetten pumpade och hon var helt slut (hon sprang typ 400 meter på 2 min). Hon har ju god kondis och är van att springa, men det där gör mig nervös och jag börjar såklart läsa på massa om missfall... blä för denna oro såhär i början.

Själv ledde jag spinningpass och nådde pulsnivåer på över 190 slag både samma dag som vår tvååring blev till, dagen efter det, dagen efter det och väldigt många fler ggr fram till vecka 20 så jag VET ju att det inte är farligt. Men, som sagt, ändå...

• Nimah
    LovisaC skrev 2013-11-10 22:31:07 följande:
    Jag vet inte, kanske det inte är verkligt än och man därför behöver bekräftelse?! Det är ju min första och vi har kämpat ett litet tag. Är det inte  din första också..? Eller har jag fått för mig fel? Det börjar bli lite rörigt att hålla koll på alla eftersom de flesta har ganska anonyma nick. Men jag försöker iaf :) 
    Det är min tredje graviditet och förhoppningsvis andra barn. Har en son som är två år. Vi har förhöjd missfallsrisk på grund av risk för ärftliga kromosomfel, så det gör att jag blir extra nojjig så klart. Men man kan ju inte påverka det där ändå, så det är bara att försöka slappna av så gott det går tror jag.
Svar på tråden Julibebis 2014