• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Quinnan

Hejsan! Jag hoppar in här också! Jag plussade i onsdags och är idag i v 4+5 och har bf 15 juli om allt stämmer. Har sedan tidigare en son som blir 4 i februari! Grattis till alla plus!!! :)

• Sweet life
    Nilla81 skrev 2013-11-10 15:36:46 följande:

Här är en till som också funderar på vagn. Har tänkt en Brio Happy. Är det en bra vagn? 
    Sist hade vi en Brio Nova och var nöjd. Eftersom jag inte har körkort och går ofta så måste jag ha en vagn med stor varukorg under så man får plats när man ska handla.  
    Jag vill ha en donkey för att det är världens bästa vagn för två barn. Men den är så sjukt överdriven om man bara ska använda den till ett barn i monoläge. Men det lutar åt en Bugaboo Buffalo med ståbräda och sen en Urban jungle duett hemma när jag ska ha båda barnen med mig ut på långpromenad. 

Jag får inte plats med en Donkey i min bil och jag har ingen möjlighet att byta bil då jag precis köpt ny....

• Miini12

När ska man kontakta mvc egentligen? Funderar på att ringa någon gång i veckan är dock bara i vecka 4. Konner inte ihåg när jag ringde med dottern:/

• SannaM
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.
    Men det är ju inte konstigt alls hörru! Vi tog ännu ett digitalt idag när L är på 6+2 och nu visade den 3+. Förra söndagen visade den 2-3 för oss också! Andas djupt och bli inte uppgiven
  • SannaM
    Miini12 skrev 2013-11-10 18:50:03 följande:
    När ska man kontakta mvc egentligen? Funderar på att ringa någon gång i veckan är dock bara i vecka 4. Konner inte ihåg när jag ringde med dottern:/
    Vi ringde när vi var på 4+3 Ville helst få vår förra barnmorska som var helt underbar men nu har hon visst slutat jobba på det sättet och kör bara ultraljud. Ledsamt. 
  • Sweet life
    Miini12 skrev 2013-11-10 18:50:03 följande:
    När du vill. Hos vissa MVC i stockholm måste man ringa samma dag man plussar för att få plats.. Tänker inte ringa ännu, vill passera vecka 10 först..
  • Nimah
    SannaM skrev 2013-11-10 18:59:09 följande:
    Men det är ju inte konstigt alls hörru! Vi tog ännu ett digitalt idag när L är på 6+2 och nu visade den 3+. Förra söndagen visade den 2-3 för oss också! Andas djupt och bli inte uppgiven smile1.gif
    Tack <3
  • Anni01
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.
    Förra gången tog jag ett digitalt test och det visade också 2-3 trots att det borde stått 3 + med råge. Men allt gick bra iaf. Tror inte man ska ta de testen med blodigt allvar, så ta det bara lugnt! 

Ser att ni diskuterar syskonvagn. Min tjej kommer vara 1 år och 10 mån när nr 2 föds och vi köper troligen ingen syskonvagn. Men vi har inte använt vagn sådär jättemkt. Hon föredrog sele i början och sedan hon började gå vid 11 månader så går hon hellre än åker vagn. Har för mig att jag har sett att man kan sätta fast en extra sitt-plats på vagnen (istället för stå-bräda)?!

Idag tror jag att jag fått en dubbel dos med hormoner för mitt humör har gått upp och ner sådär 300 ggr och har gråtit för allt och ingenting. Illamåendet kom som ett brev på posten idag också, tror det nästan är på dagen samtidigt som förra graviditeten.  
  • krissy84

Plussade idag!!! Började misstänka d tidigare men ville ge mannen en speciell farsdagspresent Skrattande. Vi tänkte inte berätta d för någon, men när kompisen fråga om vi skulle ta lite rödvin så fanns d ingen återvändo. Kan inte fatta att våran lilla tjej ska bli storasyster Skrattande Solig

• LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-10 13:32:45 följande:
    Ah, en galning till! Skönt man inte är ensam. Så dumt att utsätta sig för oron! Jag har sett dina stickor i en annan tråd och sett att de stegrar jättebra. Hur mycket bekräftelse behöver man liksom. Det är säkert som Tattines skriver också, att man inte kan vara helt säker vilken dag man är på. Även om man vet när äl var vet man ju inte exakt när ägget befruktades eller exakt när de fäste.

Grattis till de nyplussade! Må veckorna till jul gå snabbt nu så vi jan njuta lite av våra magar sen!!
    Jag vet inte, kanske det inte är verkligt än och man därför behöver bekräftelse?! Det är ju min första och vi har kämpat ett litet tag. Är det inte  din första också..? Eller har jag fått för mig fel? Det börjar bli lite rörigt att hålla koll på alla eftersom de flesta har ganska anonyma nick. Men jag försöker iaf :) 
Svar på tråden Julibebis 2014