• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Bebisfabriken

Jo anna jag har rosa flytningar nu, dock inget mer blod än så länge. Om det är nån tröst sa doktorn att blödningar fram till v 12 är vanliga. Att livmodern inte är helt fylld av bebis än och att det då kan läcka blod som vid vanlig mens.. Nåt åt det hållet iaf. Håller tummarna för dig också.

• lillagreizn

Fy fan vad arg jag är, ringde till gyn för att boka in en ny tid då jag inte kunde komma i tisdags pga jag och sonen var sjuk. Anledningen till att jag sökte är att jag har haft huggande smärtor i magen/äggstockarna/livmodern i över ett halvår eller sen jag fick utomkvedshavandeskap. 

Var dock tvungen att berätta att jag blivit gravid och att jag inte haft smärtor dom två senaste veckorna, men att jag ändå är orolig för att någonting är fel, då man inte ska ha smärtor i över ett halvår och att jag är rädd för att det kan vara någon infektion.  Till svar fick jag att hon inte tyckte jag behövde en ny tid då jag inte haft besvär dom två senaste veckorna och att jag istället skulle återkomma om jag fick tillbaka besvären. Jag förklarade min oro ändå och att jag tycker man borde kolla om man kan se vad som orsakat smärtorna ett halvår. Jag fick bråka mig fram till en tid och sedan säger hon kommer du inte på torsdag så får du 300 kronor i böter! 

Fy fan vilket bemötande, tror hon på allvar att jag söker hjälp för att jag vill att nån ska vara och gräva i mitt underliv för skojskull. Man söker ju hjälp för att man är rädd att nått inte är som det ska!  Hoppas inte kvinnan är där på torsdag för då ska jag fråga henne hur man kan bemöta nån på det sättet, då hon var fruktansvärt snäsig och det jag skrivit nu är bara en del av det Rynkar på näsan

• Adrienne
    Jo anna skrev 2013-11-11 11:34:35 följande:
    Förstår det, jag är också nervös. Kom lite mer blod nu. :(

Jag har haft lite blödningar jag med sedan jag plussade i princip, bara lite lite. Förra veckan kom klarrött blod vid ett tillfälle. Nyligen gjorde jag ultraljud och fick se den lilla, och hjärtat tickade. Men det var på gränsen att det inte gick att se, den var så liten. Jag trodde att jag var i v 6+2 men var i v 6+0 ca. Om den över v 5+4 kan man kanske se ett hjärta sa läkaren. Blödningar är väldigt vanligt och jag hade det förra graviditeten med. Det blev en bebis ändå. Men se till att få kollat upp det så du slipper gå omkring och oroa dig. Hoppas det går bra för dig.
  • Adrienne
    Jo anna skrev 2013-11-11 08:55:33 följande:
    Blödde lite i fredags och i helgen har jag haft jätteont i svanken och google säger att det kan vara missfall på gång. :( Vill ju inte vänta och se.. Jättejobbigt ju. Även om man inte kan göra nått så vill jag ju veta nu om den lever eller inte.

Och jag hade ont i svanken dagen innan ultraljudet förresten. Det var som sagt ingen fara i mitt fall.
  • Nimah

Jobbigt för er som blöder. Hoppas allt är ok.

Själv har jag svällt upp som en ballong och ser ut såhär nu efter lunch. Jag är hyfsat smal i vanliga fall, även om jag inte har helt platt mage. Men den här kan jag ju inte ens dra in!

• LovisaC
    Nimah skrev 2013-11-11 13:12:31 följande:

Glömde bilden... phpYvWglH33689.jpg

Whaaaat? Det går ju inte ens att dölja! Hur gör du!?
  • Nimah

Eh, jag gömmer mig inne på mitt kontor, och försöker ha mycket att bära på när jag måste våga mig ut....

• gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-11-11 13:52:31 följande:
    Eh, jag gömmer mig inne på mitt kontor, och försöker ha mycket att bära på när jag måste våga mig ut....
    Oj! Vilken vecka är du i?
  • Patricia4
    Nimah skrev 2013-11-11 13:52:31 följande:

Oj vad svullen! Är ni helt säkra på om det är en juli bebis ??
Svar på tråden Julibebis 2014