Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

mamiama skrev 2014-07-17 14:25:07 följande:

Igår 15.30 kom Mii 3300g och 17 min efter Rut 3500 g till världen! 5 timmar efter de tog hål på hinnorna och efter 2 timmars värkarbete :)

En väldigt lyckad igångsättning!!

Glad men helt slut, vilken pärs!

Jätte grattis till två fina flickor!
  • Frida Andersson

Ni som gjort snitt hur länge har ni blött efter? Tyckte mitt avtog för några dahar sen men nu blöder jag mer igen... snittades för 8 dagar sen

• Frida Andersson

Vår kille gick oxå ner för mycket i vikt så vi får ge ofta, jag kunde inte amma så han får ersättning. Dock var han ju stor nör han föddes.

• Frida Andersson
    CarolinePettersson skrev 2014-07-19 18:57:12 följande:

Axel är nu 9 dagar och han måste även han väckas var tredje timme för att äta. Ammar i fem-10 min sen somnar han om.. Supernojig morsa är man nu haha! I natt är dock första natten som Axel väckt mig för mat istället för tvärtom, dock runt varannan timme. Antar att vi börjar komma in oss båda nu

Våran Lucas oxå 9 dagar idag, känns som han alltid funnits. Tänk så härligt att man äntligen får ha våra små hos oss
  • Frida Andersson
    July skrev 2014-07-21 07:45:59 följande:

Haha men oj, gjorde dem ett tul på dig då och fick vikten så fel?! Nä nu får bebisen komma ut, det där lät jobbigt!

Enligt mitt tul i v 32 skulle bebisen väga 3,8 ut kom en 4,3 och då var jag ändå bara v 38+0
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-07-21 22:39:21 följande:

Vi kanske ska starta en ny tråd för oss som fått bebis? Kan vara kul att följas åt den också :)

Aaa!
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-07-22 17:06:11 följande:

Vad skönt.

Själv är jag ledsen och besviken över att hon inte kom åt att göra en. Känns som jag kommer få gå gravid länge till och jag vill inte :( . Önskar där fanns något jag kunde göra, känner mig så maktlös

Snart har ni er bebis hos er och då har man glömt den jobbiga graviditeten. Vilken v är du i nu?
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-07-24 03:45:06 följande:

Någon som vet varför man måste väcka bebisar som sover på natten? Är det endast för viktens skull eller är det någon mer anledning? Typ blodsockernivån eller liknande?

Vi har vart tvugna att väcka för att mata var tredje timme då han gick ner för mycket i vikt. Nu har det vänt så behöver inte bli exakt tre timmar
  • Frida Andersson
    Bettan1975 skrev 2014-07-25 05:48:08 följande:

I går kom varan älskade lilla Leon 18,44 vägde 2498 g å 46 cm lång väntar bara på att få åka hem nu . Paniken stiger då dom springer här hela tiden .

Åå Grattis!
  • Frida Andersson
    MiniV skrev 2014-07-27 16:58:40 följande:

Ni som väcker era bebisar, hur gör ni?

Min tjej väcker sig själv om natten, men om jag vill få upp henne dagtid och mata är det fullständigt omöjligt!

Här går det rätt smidigt då prinsen är sugen efter tre timmar så den rutinen sitter redan. han får flaska
Svar på tråden Julibebis 2014