Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Linda 147 skrev 2014-06-27 11:43:48 följande:

Då var sista bm-besöket avklarat! v.37+6 idag, vikt 71kg (+16), sf-mått 36 cm och ett något lägre blodtryck på 91/63. Hade ett hb på hela 133 och bebis har sjunkit ordentligt och är fixerad, hon fick dock ta fram ultraljudet för att kolla om det va huvudet som var nedåt då det va svårt att känna då bebis ligger med ryggen inåt, men det va huvudet som var nedåt, bra att veta även då det blir kejsarsnitt. 10 dagar kvar idag!

åå vad avis jag blir... vill ha nu nu... har 13 dagar kvar. kommer ju gå såå sakta
  • Frida Andersson
    Passion skrev 2014-06-27 11:55:21 följande:
    Oj! Haha jag hade ett normalt tryck när jag skrev in mig (137/79 tror jag att det var).

Men nu pendlar jag mellan 140/89 - 157/103

Men än då länge gör de inget

Mediciner sätts in vid undertryck på 105-106.

Har gjort ett TUL i v 32+4 och ska få ett till utöver det, men det är för att bebis verkar bli stor (slutvikt på 4,9kg vid BF).

Var precis till BM nu, ingen äggvita i urinen och hjärtljudet på lillkillen vad bra.

BT låg på 140/92
    När får du göra nästa tul? Vet du vad bebis låg på i %??
  • Frida Andersson
    som en sol skrev 2014-06-30 21:13:17 följande:

10 dagar kvar till snitt för mig imorgon och sista ul och snittsamtal på onsdag! Känner mig som en val, har gått upp nästan 30 kg, folk stirrar på mig när de ser mig.

Nu närmar det sig.. gick upp 30 med båda mina andra graviditeter. Nu har jag gått upp 17 men hinner nog bli nått kilo till innan snittet den 10/7 . Någon speciell andledning till att du får ett ul nu?
  • Frida Andersson

Fy bad jag mår illa! Fick gå upp inatt och vandra omkring. Försökte med allt. Till sist värmde jag en vete kudde och la över rygg/mage blev lite bättre så jag kunde iaf fall somna. Vaknade lila illamående igen... hmm. Var iväg till fl ogår och kollade då jag har så ont men allt med bebis men jag vart beodrad sträng vila då jag har sd konstant. Kanske mår illa för att dom möla med mig igår? ?

• Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-07-01 14:51:20 följande:

Fortsättning.. Efter den känslosamma morgonen drog vi och tittade på en ny bil då vi blivit väldigt sugna på en ny större husvagn.. Bilen vi har nu får inte dra så mycket så därför skulle vi kika på en annan, men det blev mer än att bara titta, det blev ett köp! :) Så om 3-4 v ska vi byta och nu kan vi på riktigt kolla på ny husvagn! Rätt skönt att fokusera på bil och husvagn ett tag istället för att bara vänta på bebis! 6 dagar kvar! Narkosbedömning i morgon!

Vad kul! Vad blev det för bil?
  • Frida Andersson
    Passion skrev 2014-07-01 22:24:00 följande:

"Firar" bekräftelsen av att lillkillen är fixerad med en kopp hallonbladste!

Många ilningar/sammandragningar/förvärkar om vart annat på kvällarna nu - spännande och se när han väl vill komma ut till oss!

"Baaaara" 25 dagar kvar nu...

Bjuder dessutom på ett foto av mina fossingar, uppsvällda och mysiga - eller så inte.. Haha !

Men jösses kvinna... lider verkligen med dig! !
Svar på tråden Julibebis 2014