Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Hemsk natt.... somna inte förns kl 05.00 så är så fruktansvärt trött. 06.00 knackade det på dörren och en killkompis ville tigga lite morgonkaffe. Var bara att släppa in honom. Saken var den att min man sagt att jag var vaken då vid fem så var därför han vågade komma förbi. Nej nu vill jag ha vår bebis... hälst imorgon på min födelsedag, snacka om 30års present. Någon mer som har en aktiv bebis? Här är det aldrig stilla...

• Frida Andersson

Vilken dag!! 10 brudar här och leker... + våra två herregud! Fått begränsat dom till att leka på gården orkar verkligen inte ha så många inne. Men blir ett väldigt spring med toabesök och annat. Fick slänga ihop lite kladdkaka så dom fick fika.

• Frida Andersson

Inte haft nått speciellt sug under denna graviditet. Men så är jag dock rädd att gå upp för mycket i vikt med. Pendlar just nu mellan +16/17 kg. Går in i v 37 på torsdag men bebis kommer om 16 dagar så hoppas inte dra på mig några mer kilon nu i slutet. Men nu kommer suget efter gooooodis och coola. Räddningen är att vi bor utanför stan ca en mil så båda är för lata att åka och godishandla på kvällarna när suget sätter igång

• Frida Andersson

Förväntar mig en stor bebis då dom andra varit det men jag snittas ju så gör ju inte direkt ondare om bebisen är lite större

• Frida Andersson

Vill gärna ha bas då det är smidigt med ur och insättning. Längtar tills maken ska sätta in den. Blir kvällen innan vi ska till förlossningen. Lite lättare att planera då man vet när bebis kommer. Om han nu inte får för sig att vilja komma tidigare men svårt att tro det.

• Frida Andersson
    Mjau83 skrev 2014-06-26 07:47:05 följande:

I natt har jag verkligen sovit och vaknat om vartannat hela tiden. Var uppe och kissade och tror lite av slemmisen lossnade, haft oregelbundna sd hela natten med. Har fått en jobbig hosta som jag verkligen inte vill ha i samband med förlossningen. Ska till bm idag så det blir intressant att höra vad hon tror om allt.

hur dags ska du träffa din bm? Jag har tid 11.15 sovit oroligt hela natten eftersom jag är nervös för att gå dit. är ju sf måttet som skrämmer mig lite, har det ökat massa blir det nytt tul. Sen sov jag nog illa för att jag åt alldeles för mycket igår, vi käkade på stans finaste resturang då jag fyllde=) Åt så jag knappt kunde resa mig efter haha.
  • Frida Andersson
    MeAndBaby skrev 2014-06-26 08:57:31 följande:
    Åh jag hade bara skrattat, vem tror på fullaste allvar på nån sån "häxkonst"?
    Jag tror på det, min pappa har gjort det på alla i vår släkt och det har alltid stämt. Han tar dock på handleden. Så japp sånt tror jag på
  • Frida Andersson

då så var besöket klart hos bm för denna gång, hon är verkligen underbar. Idag hade jag ju våra stora töser men då det är sommarlov, hon lät dom köra med dopplern... ÅÅÅÅ så häftigt att se deras miner när dom hörde lillebrors hjärta. Sen pratade dom om det hela vägen hem. Allt såg jätte  bra ut, ruckbar fortfarande men var ju bara bra sa hon då jag ändå ska snittas, Hon peppade mig inför de sista 14 dagarna och boka in en träff två dagar innan snittet. tror sf måttet låg på 36, följde fortfarande den översta kurvan så blir nog en kille mellan på 3,5-4 kg...

Nu närmar det sig men alldeles för sakta. I helgen blir det full fart då mamma och pappa fixat födelsedagsfirande för mig så imorn tar vi husvagnen och åker dit. Nästa v däremot har jag inget inplanerat så blir en lååång v.... 

• Frida Andersson

Fy.. legat vaken sen 03.30 kan verkligen inte sova. Lilla bebisen tycker visst man ska vara vaken dygnet runt. Jag som har massa jag måste göra idag....

• Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-06-27 07:20:03 följande:

Hur dum får man bli?? Klart bältros kan smitta till vattkoppor. Det är vattkoppor som inte kan smitta till bältros .

Tråkigt när vårdpersonal inte vet vad dom snackar om

Svar på tråden Julibebis 2014