Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Hur går det för er annars med era små? Vi är på campingsemester och går hur smidigt som hälst. Får stanna ofta för att barnen ska få leka av sig och lill prinsen få sträcka på sig. Känns som han funnits jämt! Foglossningen släppte direkt är såå skönt. Dock fått ont mellan snittet och naveln... lixom hård där och öm så ska se om det släpper annars får jag väl kolla upp det.

• Frida Andersson
    CarolinePettersson skrev 2014-07-27 20:48:21 följande:

Vi får kämpa kämpa kämpa vid väckningar (var 3,5-4:e timme nu). Blöjbyten, kittla, ligga ensam, bli lite kall.. Ja, inte är det enkelt inte.. Och när han väl vaknar så äter han i 5-10 min för att sen vara totaldäckad igen.. Enligt BB var det för kort amningstid, men han har gått upp 300 g i veckan så det är mer än tillräckligt

Hur mycket väger han nu?
  • Frida Andersson
    Virre1979 skrev 2014-07-27 22:29:50 följande:

Är också öm där, hugger ibland i magen också..

Är du med hård som en lite bredare rand där???
  • Frida Andersson
    Ssr skrev 2014-07-27 23:46:28 följande:

Jag har också "ont" mellan snitt och navel. känseln är borta fast det känns ändå, vet inte hur jag ska förklara, men konstigt känns det. Hoppas det blir bättre snart. Lillen blir fyra veckor idag :)

Låter dumt men skönt att höra att fler känner så... ååå så mysigt känns som vi haft våran prins i evigheter. Är en sån super kille och storasyatrarna så underbaraed han.
  • Frida Andersson
    CarolinePettersson skrev 2014-07-28 10:01:25 följande:

3300 g igår. 2970 vid födsel men gick ner till 2730 g. Så han ökar bra gör sina korta matstunder :) (född 10/7)

Vår prins gick oxå ner mycket. Från 4315 till 3800 men har vänt nu och hoppas han gått upp till födelsevikten tills torsdag. Ja just vi har ju våra små födda samma dag. Sover eran mycket? Här sovs det men har blivit mrr vaken längre stunder.
  • Frida Andersson
    Humlan26 skrev 2014-07-28 11:43:36 följande:

Är det någon mer vars bebis som är vaken mycket? Vår kille är vissa dagar vaken mellan 10-17.

Oj vad länge. . Här blir det max ett par timmar. Hur gammal är eran bebis? Önskar han vore vaken mer då han är ett riktigt charm troll. Vår kille är 2 1/2 v
  • Frida Andersson
    CarolinePettersson skrev 2014-07-28 13:20:19 följande:

Han sover mycket, fick väcka för mat. Men nu börjar han komma igång själv. Igår var han vaken 12-15.45... Och ville bara vara hos mamma.......

Vår Lucas är liite mer för mamma men pappa går oxå bra. Ger ju ersättning så vi kan ju turas att mata så blir han inte så väldigt mammig
  • Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-07-28 12:48:31 följande:

Här är en till bebis som kan vara vaken flera timmar! Är 3v idag. Men kan sen sova länge på det, vaknar dock ofta och vill amma. Här behövs inte väckas.. Vaknade med 1,5-2h mellanrum hela natten igenom och ville äta.. Det plus en fyraåring som börjat sova mer i vår säng och därmed ligger och sparkar mig i ryggen med jämna mellanrum gör att man är lite trött idag! På torsdag drar vi iväg med husvagnen, ska bli skönt att komma iväg!

Är iväg nued husvagnen sååå skönt
  • Frida Andersson

Nått som jag gav mellantjejen var miniform droppar då hon hade bekymmer med magen. Rådfråga på bvc jag tycker det hjälpte för just henne

• Frida Andersson

2014-07-29 17:34:22 följande:[/quote-nick]

Han är tre veckor i morgon. ÖÖnskar att han sov lite mer så man hann nåt här hemma.

[/quote]

Vill han ha mycket uppmärksamhet?

Svar på tråden Julibebis 2014