Julibebis 2014
När "får" man ha sex efter snitt???
När "får" man ha sex efter snitt???
Samma "regler" som efter vag förlossning. Så länge man har avslag finns risk för infektion, så man ska väl vänta tills avslaget är helt borta. Men om man inte kan hålla sig så borde ju kondom minska risken för infektion, eller?
Ja men då så då är det bara att köra på
Inatt 02.27 föddes vår son. Det gick väldigt fort och det var intensivt men vi mår bra.
Grattis till er Poison82!! :)
Kan uppdatera att Axels problem med gaserna hat blivit mycket bättre med hjälp av Miniform. Hans BVCsköterska (som är helt underbar tack och lov!!) trodde som jag att det beror på att min mjölk rinner så fort så han sväljer stora mängder luft stackarn. Att mjölken rinner fort förklarar även varför han är så "kortammad". Han får helt enkelt i sig sin mängd på 5-10 min. Ökar stadigt med 300 g i veckan och väger nu 3400 g. Tiden går så fort!
Så bra att miniformen hjälpte den är verkligen kanon
Åkte in te förlossninga kl 4 på söndags natten, kl 08:44 var vår tös ute! Underbart! Bf +10.
3535gram, 51 cm
Nej inte i söndags men igårkväll! Jag blev igångsatt för att min kropp inte klarade av att vara gravid en sekund till. Ringde i måndags till spec. Mödravården och grinade och berättade alla krämpor och psykiska påfrestningar såsom värmen och två hysteriska barn hemma. Fick komma dit igår för att träffa läkare kl 9, kl 10 var vi inne på förlossningen och blev igångsatt, satan i gatan vad ont det gjorde, trodde jag skulle avlida på riktigt. Men ut kom han efter 12,5 timmar:)
Han är stooor:) 4450g och 52 lång. BM som förlöste skrattade och undrade hur stor han blivit om jag gått 42 fulla veckor innan förlossning haha
Ligger nu på bb och svettas som en gris:) men en öm och lycklig gris!
Vår kille vaknar med max fyra timmars mellanrum och vill äta. Han har dock ersättning. Han är en stor kille, 1 månad idag och väger straxt över 5100g och 57,5 cm
Min kille sover nästan aldrig på dagarna. Ammar var tredje timme på natten.