Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

erajka skrev 2014-08-12 11:46:59 följande:

Inatt sov Tino SJU timmar i ett svep, ammade och sedan tre timmar till. Funderar på om ja borde köpa mig en triss

Herre jösses vilken lyx bebis. Lucas äter visserligen bara två ggr på natten men jag är som en zombie när jag går ut i köket och fixar ersättning
  • Frida Andersson
    erajka skrev 2014-08-12 13:14:19 följande:

Aldrig hänt förut så ja va något förvånad när ja vakna och kolla på klockan. Ammar annars också två ggr per natt

Bara njuta man vet ju aldrig om det händer igen haha
  • Frida Andersson
    July skrev 2014-08-13 01:16:43 följande:

Det är inte mororeflexen du beskriver?

"Vid plötsliga förändringar utlöses Mororeflexen, barnet slår först ut med armar och ben, spretar med fingrar och tår, sedan kryper det ihop, ibland också med skrik."

Nja inte riktigt så.. hoppas gan säger att det är normalt. Läste att man annars lägger um bebisen 24 timmar och mäter hjärnan med massa sladdar.. fy det vill jag inte vara med om
  • Frida Andersson
    alltåinget skrev 2014-08-13 14:28:18 följande:

Era bebisar som äter ersättning, hur mycket äter de per mål och hur många mål per dygn?

Lucas blir 5v imorgon. Äter NAN , 120 ml per gång och han visar att han är hungrig mellan 3-4 timmar mellan målen.
  • Frida Andersson

Här kör vi oxå med kokt vatten i termos som jag ser till har rätt värme sen doserings burk. Så smidigt att ha när man ska iväg och vi kör det även hemma med då Lucas vill ha mat snabbt när han blir hungrig

• Frida Andersson

Tänk vad tiden går fort. Igår blev lillebror 5v och på onsdag börjar barnen skolan. Vilken underbar sommar vi haft

• Frida Andersson
    HotrodVampire skrev 2014-08-15 20:16:57 följande:

Titta här vem som kom ut 21:23 igår kväll! 52 cm lång och 3906 gram tung! ÄNTLIGEN!!!!!!!!!

Hade tid för igångsättning igår kl 10 men då var jag redan öppen tre centimeter och hade värkar så dem skickade mig direkt till förlossningen istället :)

Välkommen sötis! Grattis!
  • Frida Andersson

Idag har min syster gift sig. Jätte mysigt bröllop hemma hos mina föräldrar. Lillprins vart så nöjd och dom stora töserna så stolta över sin lillebror. Tänk vad lycklig man kan få vara!

Svar på tråden Julibebis 2014