• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • novsep

tråkigt o höra maajsi! hoppet kommer ju väldigt fort, klart man hoppas! men då är kroppen iaf igång, håller alla tummar o tår för er nästa omgång!! <3

chiqita, hoppas hoppas det är ett plus på gång, typiskt att inte testet funkade... när har du bim?

jag ska testa nästa vecka, på onsdag tänkte jag om inte mensen kommit...
    det blir så himla lätt att man läser in alla symtom till att  man ska vara gravid.... fler än jag som är supertrött?

• Titt ut

Ekomy: vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bättre snart, det är jobbigt att vara trött när man inte kan vara trött.

Chiqita: typiskt med testet, testa igen så vet du. Jag hade nog inte klarat att vänta När ska du till gyn?

Nästa vecka ska jag börja äta folsyra, känns kul att äntligen starta.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • chiqita

Testade i morse, stenblankt. Nu är det bara att vänta till gyn. På måndag har jag tid.

Maajsi: tråkigt med mens men bra kanske att få veta hur det ligger till?

• Maajsi

Ja klart det är skönt. Ogillar att inte veta. Hoppas den kommer i tid nu om den nu ska komma :)

• Smulan 89
    Maajsi skrev 2014-04-25 10:01:55 följande:
    Ja klart det är skönt. Ogillar att inte veta. Hoppas den kommer i tid nu om den nu ska komma :)
    Min mens kom 7 dagar för sent nu sist. Har tempat o verkar ändå haft ägglossning samma dag som den skulle vara. Hoppas att nästa mens kommer som den ska om knappt 2 veckor.  Vi börjar i juni, men jag börjar bli väldigt otålig nu Tungan ute
  • minneli

Vi ska åka utomlands i början av juni och funderar på att föreslå för sambon att ta ur kopparspiralen efter det.

• chiqita

Så, idag har jag varit hos gynekolog och kollat upp så det ser bra ut. Det positiva var att hon såg att jag haft äl förra veckan typ. Det negativa var att den där slemhinnan som ska ta emot ägget var alldeles för tunn. Nu blir det blodprover för att kolla lever, hormoner, tsh-nivåer, glukos, amh, d-vitamin mm. Hon sa dock att det finns en möjlighet att jag blir gravid ändå men eftersom det inte finns så mycket som kan ta emot det är det inte troligt att det blir kvar. Hon trodde att jag kommer få något som balanserar hormonnivåerna, men att det beror på resultaten från blodproven.
    Det var massor hon ville kolla så om någon skulle vara intresserad kan jag skriva upp allt.

• eko my
    titt ut: jag är 9+4 idag tror jag.. någon dag + eller så? Vecka 10 i alla fall.

Inskrivning i morgon.. det känns sådär.. jag fick en liten blödning idag och det gjorde mig så lessen! Det var en väldigt liten och efter det har det bara varit lite brunt. (sorry för infon). Man kan ju få små blödningar under första delen av graviditeten har jag hört men jag har inte fått det med dom två andra. Det tar mig fort tillbaka till min första graviditet som var ma (gick till v 12 typ och så hade det dött i v 7)... Ångest är lite av det jag känner nu. Piss!
    Det är jobbigt för jag vill verkligen inte gå genom det igen....vi får väl se..
  • Titt ut
    Eko my: Hur gick det på inskrivningen idag? Jag hade en liten blödning med mitt första barn i ungefär samma vecka som du är. Det var ingen fara utan jag hade ansträngt mig lite för mycket den dagen. Det är ganska så vanligt i början som du skriver. Förstår att du blir orolig, jag blev också det och ringde till min bm som sa att det var normalt. Pratade du med din bm idag om det? 

chiqita: Vad kul att de kunde se att du har haft äl! Det måste vara skönt att få veta hur det är och att de kollar upp alla dessa saker. Hoppas de kommer fram till något som hjälper.
    Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)