• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Går och väntar på mens här... Hade oskyddat sex i slutet av perioden. Mensen brukar komma efter ca 29-35 dagar, nu hade vi oskyddat sex efter dag 24, så chansen att vara gravid borde ju vara minimal... Men ändå, kan inte låta bli att hoppas lite. Dag 31 nu och ingen mens i sikte.

• joss82

Åh vad härligt vildhallon! Måste vara fantastiskt att se sin bebis för första gången!

• joss82
    MissErabel skrev 2014-02-11 21:02:26 följande:

Tack :)

Mina föräldrar ska komma hit och bo hos oss i helgen och jag hade ju tänkt vänta in mensen för det är ju självklart att den kommer tänkte jag. Fast sen köpte jag ett test ändå, bara för att slippa undra hela helgen, och sen på fan om det inte var ett plus ändå! Första försöket, vilken överraskning, haha!

Nämen grattis!!! Så roligt!!
  • joss82

Oj, vad kul det var att läsa "grattis till plusset Joss82"! Önskar att det stämde men det gör det tyvärr inte ;). Dock väntar jag fortfarande på min mens som är rätt sen. Men det ska ha varit en extremt sen ägglossning för att jag ska vara gravid, så det tror jag väl inte egentligen...
    10 dagar sedan oskyddat sex nu, äl har jag inte kollat, mensen är som vanligt oregelbunden men borde komma senast idag eller i morgon för att inte vara ovanligt sen. Varierar mellan ca 28-35 dagar, dag 34 nu. Man kan väl bli gravid någon dag efter äl också? Skulle ju kunnat ha äl för 11 dagar sedan då... hmm.. nä, chansen är klart liten.

• joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower} 
    Jenna0808 21/2 
    Synaps 21/2 
    MrsLowlife 23/2 
    Amandi 25/2
    Mjölkchoklad 26/2
    Lantlollan 1/3 
    Mon bébé 13/3
    Joss82 17/3

Plus Plussat Plus 
    Vildhallon, BF 15/9
    Bebislängt, BF 24/9 
    L 1977, BF 4/10
    Pealuttan
    jamieblue
    MissErabel

Tror det är dags att försöka på riktigt nu för första gången. Spännande!!
  • joss82

Bebislängt: så härligt att höra! Stort grattis! Njut nu ordentligt av din graviditet!

• joss82

Ja, en bra bok är jag också intresserad av! Eller en bra gravidblogg för den delen! Just nu vill jag läsa allt jag kommer över om graviditeter och livet med barn!

• joss82

Grattis Mjölkchoklad! Så härligt!!

Här äl-testas det för fullt, inget utslag än men hoppas på att det kommer under helgen. Annars kommer jag bli jättenervös att jag inte har någon äl alls! Vet ni hur vanligt det är att ha hyfsat regelbunden mens men ingen äl??

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?