• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Lambda
    kmor skrev 2014-01-11 00:24:48 följande:

Jag är otroligt inne på detta nu, nästan besatt. Är det normalt? Har för övrigt sagt bim den 19/1 men jag räknade fel, ska vara 18/1.

Du är inte ensam. Inbillade mig ett väldigt svagt streck på mitt isärplockade cb och försöker få fram det med hjälp av redigering. Borde sluta vara besatt och lägga mig, men det är svårt. :)
  • Bebislängt
    Lambda skrev 2014-01-11 00:39:11 följande:
    Du är inte ensam. Inbillade mig ett väldigt svagt streck på mitt isärplockade cb och försöker få fram det med hjälp av redigering. Borde sluta vara besatt och lägga mig, men det är svårt. :)

Jaaa, och jag googlar som besatt efter folk som har fått tvärminus när de testat för tidigt som jag (BIM-6) men hittar bara folk som fått ett svagt, svagt plus :(
  • Lambda
    Bebislängt skrev 2014-01-11 00:45:31 följande:

Jaaa, och jag googlar som besatt efter folk som har fått tvärminus när de testat för tidigt som jag (BIM-6) men hittar bara folk som fått ett svagt, svagt plus :(
    Har läst många som inte får plus innan BIM, vilka märken har du använt? En annan googlar efter såna som inte får plus förns flera veckor efter BIM. :)
  • Bebislängt

Jag använde Cb vanliga test. Jag förväntar mig egentligen inte att det ska bli något på första försöket, men det är såååå jobbigt med ovisshet när man så gärna vill. Om sju månader är medeltiden för att bli gravid så kommer det bli en lååångsam vinter och vår ;)

• Lambda
    Bebislängt skrev 2014-01-11 01:00:39 följande:

Jag använde Cb vanliga test. Jag förväntar mig egentligen inte att det ska bli något på första försöket, men det är såååå jobbigt med ovisshet när man så gärna vill. Om sju månader är medeltiden för att bli gravid så kommer det bli en lååångsam vinter och vår ;)

Säg inte det, det kanske bara säger kaboom så är du gravid :)
  • Joss81

H

kmor skrev 2014-01-11 00:24:48 följande:
    Jag är otroligt inne på detta nu, nästan besatt. Är det normalt? Har för övrigt sagt bim den 19/1 men jag räknade fel, ska vara 18/1.

Jag känner precis som du.. Jag Måste bli gravid och det är nästan det enda jag går och tänker på nu. Och jag som aldrig vågar gå och hoppas, tänker då istället det värsta.. Att jag Aldrig kommer bli gravid.Fy sjutton vad jag får mig själv att må dåligt.
  • Vildhallon

Jag känner igen vad ni skriver. Jag var också helt besatt av tanken att bli gravid (speciellt efter första missfallet) och testade som en galning och plockade isär test för att analysera minsta möjliga lilla antydan till plus. Jag ska nog inte säga att jag är bättre nu för jag började ju testa på nyårsafton och hade ju inte BIM förrän drygt en vecka senare... Jag plussade iofs tidigt nu, men det hjälpter inte. När jag väl plussat nu så kom nämligen oron för missfall då gyn talade om att 50% av alla graviditeter slutar i missfall innan v 4. Rynkar på näsan Idag är jag i v 4+4 men jag är fortfarande orolig. Det är ju så mycket som kan gå fel, men jag försöker tänka att oavsett vad som händer så har jag inte kontroll över det. Det är bara att vänta och se...

Ang ägglossningstester så har jag bara testat Testlagrets, och de tyckte jag fungerade bra. Glad

• Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    L1977               21/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81

Uppdaterat listan! Har jag glömt att lägga till någon?
  • Bebislängt

Jag håller tummarna för dig Vildhallon! Jag förstår oron. Man vill ju helst bara njuta av att vara gravid när man väl fått ett plus.

Jag ska testa mig igen på tisdag tänkte jag. BIM på torsdag men jag kan nog inte hålla mig längre än till på tisdag. Visar det inget då kommer jag nog anta att det inte blev nåt. Det kommer ju visa sig på torsdag ändå. :)

• Lambda
    Vildhallon skrev 2014-01-11 11:52:26 följande:

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    L1977               21/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81

Uppdaterat listan! Har jag glömt att lägga till någon?

Mig :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?