• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Vildhallon

Min sambo och jag pratar inte så mycket om graviditeten med varann. Vi vet ju hur lätt det kan gå illa och hur fort man fäster vid det som växer där inne. Därför är det skönt att jag kan ventilera här inne!

När vi försökte bli gravida så pratade jag inte så mycket om det med honom heller. Vi båda vill slippa stressen och pressen och eftersom det kan dröja ett tag innan det tar sig så kan det lätt bli uttjatat. Då är det bättre att prata med likasinnade här på FL Glad Det blir inte samma sak riktigt!

• Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-01-11 15:20:06 följande:
    När vi försökte bli gravida så pratade jag inte så mycket om det med honom heller. Vi båda vill slippa stressen och pressen och eftersom det kan dröja ett tag innan det tar sig så kan det lätt bli uttjatat. Då är det bättre att prata med likasinnade här på FL  Det blir inte samma sak riktigt!

Precis som hos oss. Dessutom tror jag att det skulle bli svårare för honom att prestera om jag hela påpekade hur viktigt det var. Mot honom har jag mer en laid back "det får bli som det blir"-inställning, så kan jag gå bananas här istället utan att han påverkas.

När det bär blir ett plus blir det annorlunda dock :)
  • Bebislängt

OM det blir ett plus. Hade en vän som så snällt påpekade att vi kanske inte kan få barn. Detta innan vi ens hade börjat försöka. Hon ville inte att jag skulle förvänta mig för mycket, sa hon. Precis vad man behöver höra.

• Mon bébé 81

Bebislängt: sådana kommentarer är så onödiga. Självklart vet man inte om man kan bli gravid förrän man blir det, men jag tycker ändå man kan ha det som utgångspunkt. Visst blir man besviken om det inte skulle bli barn, men det gör ju inte mindre ont för att man har"förberett" sig på det. Jag tror tvärtom att det är bra att längta och glädjas i förskott :).

• Lambda
    Vildhallon skrev 2014-01-11 15:09:31 följande:

Lambda: Vilket datum ska jag sätta på BIM på dig? Glad

Ja du... antingen BIM +14 eller BIM 19/1 eller 25/1. Vet faktiskt inte hur jag ska tänka eller räkna? :)
  • kmor

Vi har ju en pojke som är ganska exakt tre år. Jag blev gravid på tredje försöket med honom, men jag var otroligt nojig innan. Nu har vi ett barn och borde kunna slappna av men nu känner jag mig stressad över att kanske inte kunna ge honom ett syskon. Borde alltså ha coolat ner mig, men nej. Är ju äldre och tyvärr tjockare nu och vem vet, kanske vi inte ens kan få flera? Jag är så tacksam för det vi har men vet också vad vi förlorar om det inte skulle bli flera. Därav min närmast hysteriska inställning nu.

• Joss81

Jag känner precis likadant som du Kmor, vill så innerligt gärna ge min 4-åring ett litet syskon... Men visst sjutton ska det bli vår tur också nån gång, alla vi här på tråden :) 
    Jag försöker att inte "tjata" för mkt här hemma. Min man säger att jag måste försöka slappna av och inte tänka så mkt på detta med att försöka bli gravid. Han tycker väl att jag har blivit närmare besatt... vilket jag ju i och för sig också har blivit, så han har ju rätt... Men precis som någon av er andra sa så vill jag ju inte att min besatthet ska påverka honom så att han känner världens press på att prestera, så jag försöker också att inte älta för mkt hemma, utan jag pratar av mig här på fl istället, med er som sitter i samma sits och känner likadant :)

• Bebislängt

Ni som är gravida eller har barn sedan tidigare, känner man instinktivt av att man är gravid innan man testar? Alltså, om man försöker bli gravid, känner man på sig på en gång när man blivit det?

Mina instinkter säger mig att jag inte är gravid nu, men jag undrar hur pass mycket instinkt man har i den här frågan :)

• L1977
    Vildhallon skrev 2014-01-11 11:52:26 följande:

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    L1977               21/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81

Uppdaterat listan! Har jag glömt att lägga till någon?

Vildhallon kan du vara snäll och ändra mitt bim datum till 25/1. Hade troligtvis äl nu i helgen
  • kmor

Ok. Nu har jag haft ömmande bröst sedan äl, sporadisk molvärk och nu kommer det mjölk ur brösten.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?