• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Bebislängt
    kmor skrev 2014-01-12 13:57:01 följande:
    Ok. Nu har jag haft ömmande bröst sedan äl, sporadisk molvärk och nu kommer det mjölk ur brösten.

Oj! Kan det göra så så tidigt? Håller tummarna för dig! Jag har också haft en molande värk men inte känt någonting i brösten alls. Så jag tänker att värken bara kan vara inbillning för i övrigt känner jag ingenting. Tänker att man borde känna av brösten. Men jag är ju supernovis :)

Kan nog förresten inte hålla mig att testa först på tisdag (hehe)och kör nog i morgon bitti. Visar det inget så kör jag bara ifall mensen skulle utebli.
  • MjölkChoklad

Glad gubbe på CB's ÄL-test i morse! Jätteglad över att jag faktiskt verkar ha ägglossning. Inte för att jag hade anledning att tro att jag inte skulle ha det, men är man nojjig så är man Jag pratar inte så jättemycket med mannen och han är ju hur cool som helst, ingen som helst oro att vi inte skulle få ett barn till. Skönt att man kan snacka av sig här på FL istället

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-01-12 11:12:31 följande:
    Ni som är gravida eller har barn sedan tidigare, känner man instinktivt av att man är gravid innan man testar? Alltså, om man försöker bli gravid, känner man på sig på en gång när man blivit det? Mina instinkter säger mig att jag inte är gravid nu, men jag undrar hur pass mycket instinkt man har i den här frågan :)

Jag har varit gravid tre gånger och ha aldrig varit helt säker på att jag varit gravid innan jag testat. Jag har haft symtom som tytt på att jag skulle vara gravid, några dagar innan BIM, men jag har aldrig varit helt säker. Med mitt andra barn var jag ganska säker, men då testade jag nog inte förrän några dagar efter BIM. Men jag får nog även symtom när jag inte är gravid - känner efter för mycket
  • Bebislängt

Haha precis. När jag är ensam hemma har jag hur mycket symptom som helst men sen när jag är på jobbet eller gör nåt så har jag inga alls. Vilket i sin tur gör att jag nog inte tror att det blev nåt den här gången.

• Bebislängt

Haha precis. När jag är ensam hemma har jag hur mycket symptom som helst men sen när jag är på jobbet eller gör nåt så har jag inga alls. Vilket i sin tur gör att jag nog inte tror att det blev nåt den här gången.

• Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2

Nu är det uppdaterat!

Lambda: Jag skrev den 19/1 på dig eftersom du hade två datum. Det går ju alltid att ändra.
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-01-12 11:12:31 följande:
    Ni som är gravida eller har barn sedan tidigare, känner man instinktivt av att man är gravid innan man testar? Alltså, om man försöker bli gravid, känner man på sig på en gång när man blivit det?

Mina instinkter säger mig att jag inte är gravid nu, men jag undrar hur pass mycket instinkt man har i den här frågan :)

Jag har aldrig känt instinktivt att jag varit gravid. Däremot hade jag säkert känt av det om jag hade testat mig senare. Efter BIM drar mina symptom igång på allvar och då är det svårt att ta miste. Flört Jag mår dock inte illa men har ju aldrig kommit särskilt långt i någon graviditet än. Känner mest av brösten faktiskt, men även molvärk ibland.

Ni som har fått barn: När började ni må illa?
  • Vildhallon
    kmor skrev 2014-01-12 13:57:01 följande:
    Ok. Nu har jag haft ömmande bröst sedan äl, sporadisk molvärk och nu kommer det mjölk ur brösten.
    Låter lovande!! Jag håller tummarna! Du har ju inte många dagar kvar till BIM
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-12 17:05:35 följande:
    Jag har aldrig känt instinktivt att jag varit gravid. Däremot hade jag säkert känt av det om jag hade testat mig senare. Efter BIM drar mina symptom igång på allvar och då är det svårt att ta miste.  Jag mår dock inte illa men har ju aldrig kommit särskilt långt i någon graviditet än. Känner mest av brösten faktiskt, men även molvärk ibland. Ni som har fått barn: När började ni må illa?

Strax före BIM, när jag varit gravid, har jag mitt illamående börjat, fast då mest som åksjuka. Dvs om jag åkt bil, buss eller båt har jag mått jättelilla. Lite senare, efter BIM, har illamåendet kommit när som på dagen och jag varit tvungen att äta regelbundet. Sen har det blivit bättre runt v. 12.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?