Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Får jag också vara med? Kyss Jag är ny på FL sedan några dagar bara och har letat runt ganska mycket efter någonstans att hänga där inte alla redan "känner" varandra. Så hittade jag den här tråden..! Skrattande

Jag och min man bor i Sthlms län, men jag kommer från Skåne. Jag fyller 33 i vår och tog ut kopparspiralen för 1,5 år sedan. Vi har dock inte "försökt aktivt" förrän nu i december (vilket inte lyckades) och jag är redan väldigt nojjig och orolig över hur/om det kommer att gå. Vi längtar efter första barnet!

Jag började tempa mig för ungefär en vecka sedan och har köpt CB ägglossningstest. I övrigt försöker jag tänka på vad jag äter (helst ekologiskt och svenskt, inte en massa konstgjort/halvfabrikat) och röra på mig. Och jag försöker att inte tänka för mycket, men det är svårt. BIM 2/2.

Vildhallon: Jag håller verkligen tummarna hårt för dig!! Även för alla andra, såklart!

• Lantlollan

Tack för det Mon bébé 81Glad

Håller tummarna för att tant röd inte har kommit idag för din del och att du får ett litet plus nästa gång du testar!!

• Lantlollan

Åh, vad jag förstår din oro Vildhallon. Jag tror och hoppas att allt är som det ska, men ibland är det ju skönt att bara få skriva av sig lite också. Att lätta på trycket.

Just nu är jag orolig för att över huvud taget KUNNA bli gravid, även om vi inte har försökt aktivt så länge (har dock kört utan preventivmedel i 1,5 år). På ett sätt skulle det lugna mig lite även om jag fick missfall, för då vet jag iaf att min kropp fungerar på steg ett - att jag KAN bli gravid öht. 

Att man plågar sig så med alla dessa tankar. För att man vill så gärna?

• Lantlollan

Jag följs också gärna åt genom "hela resan" - hoppas att vi får göra den tillsammans ungefär samtidigt (underförstått att alla i tråden plussar, att allt går bra och att vi får bli nojiga mammor ungefär samtidigt)! Tungan ute

Haha L1977! Min väldigt kåte make var faktiskt lite svårflirtad igår (allt är relativt) och jag höll på att tappa hakan! Haha! Han brukar snarare vara jobbig på andra hållet och ibland får jag inte vara ifred alls... Men mys några dagar på raken mättar visst begäret. Flört Jag tror nog på varannan dag-principen, för att man inte ska tröttna eller få prestationsångest!

Det är helt galet, men efter snart 33 år håller jag alltså på att lära mig hur min kropp fungerar. Jag kollar sekret, jag mäter temperatur och känner efter minsta lilla förändring i kroppen. Lätt att bli paranoid! Önskar att jag hade haft lite bättre koll sedan tidigare bara, men då har jag inte lyssnat och analyserat så noga...

• Lantlollan

Hej på er!

Jag har testat med CB dubbel sedan dag 7 och den har inte visat något. Men så idag visade den precis MAX! Dvs utan den blinkande "nu är det nära"-gubben. Antar att jag är en såndär med snabb stegring (eller att jag har för låga halter av det andra hormonet så att det inte är mätbart?)? Spännande iaf! :)

• Lantlollan
    kmor skrev 2014-01-15 16:17:06 följande:
    Usch, jag känner mig verkligen helnere idag. Sorry att detta inlägg inte är så upplyftande. Bim-3 nu och alla symptom jag hade är puts väck. Känner ingenting alls nu. Väntar mensen på lördag och så börjar cirkusen om. Vet inte varför jag blir så tagen av detta och jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta försöka pga detta. Har inte sagt detta till ngn IRL för jag skäms över min dåliga uthållighet.

Jag känner SÅ igen mig. Är världens otåligaste och deppar lätt ihop. Sen försöker jag rycka upp mig. Många gånger hjälper det att bara ventilera sig lite och lätta på trycket. Kram på dig, du är isf inte ensam!
  • Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-01-16 13:17:02 följande:
    BIM idag. Eftersom jag testade negativt på -3 har jag förlikat mig med att det inte tog den här månaden. Igår hade jag vad som kändes som mensvärk och det kom lite rosaaktigt på pappret när jag var på toa så jag tänkte att det var på gång. Idag känns inga andra tecken på mens än att jag mår lite illa och min mens brukar aldrig vara försenad. Fast jag har ju hört att den kan bli det i sådana här situationer för att man stressar upp sig själv.

Det känns jobbigt att jag nu har börjat hoppas igen när jag redan hade accepterat att det inte var något. Om mensen dyker upp sen så blir det ju dubbel besvikelse. Jag får väl testa mig i morgon om den fortfarande inte har dykt upp. Och ja, man kan ju så klart inte göra annat än att hoppas. Dock har jag fortfarande inga som helst gravidsymptom heller.

Gud, vad tröttsamt detta kam vara känner jag. Skönt att gnälla av dig lite.
    Utan att håsa upp det håller jag tummarna för dig Bebislängt!! Plus
  • Lantlollan
    L1977 skrev 2014-01-16 11:30:41 följande:
    Haft molvärk ett par dagar nu, äl flytningar i månd-tisdags. Igår hade ja så ont så jag låg helt hopkrupen som en boll. Sex var inte aktuellt. Sambon var gullig o åkte iväg o köpte hem mat. Nu återstår den lååååånga väntan på bim. Kollar fl o period tracker 1000 gånger om dagen i hopp om att tiden ska gå fortare. Det gör den inte!!!! När tror ni att man kan testa som tidigast? Svårt att veta bim, då min förra cykel var 24 dagar o denna blir 33 om man räknar äl + 14.
    Kan man testa äl + 9 som tidigast? Eller vad tror ni?
    Det där om att kolla appa och fan och hens moster i tid och otid, bara för att man intalar sig att något nytt ska ha dykt upp, känner jag såväl igen mig i!! Ungefär som när man är sötsugen och kollar igenom sammaa köksskåp fjorton gånger. TÄNK om något plötsligt har trollats dit?! Flört

Nu sitter jag och känner efter för minsta lilla yttepyttesymptom. ÄL igår eller idag enligt CB dubbel, temp (dock bara förhöjt 0,2 grad i morse jämfört mot igår - men sen vet jag inte hur exakt min termometer är) och hur det känns i kroppen...

Gah, om man bara kunde få ett SVAR!! Tungan ute
  • Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-01-17 09:40:16 följande:
    Testade mig i morse efter en sömnlös natt av det jag trodde var mensvärk, men ingen mens hade dykt upp. Och testet visade ett tydligt plus! :D

Stort grattis!!!
  • Lantlollan
    Grynis skrev 2014-01-17 16:41:06 följande:
    Fick min mens idag kan fasen ställa klockan efter den :( Kanske återkommer med ny Bim, men i nuläget orkar jag inte. Är jobbigt just nu, speciellt när jag såg hur besviken min man blev :( Så nu känner man sig ganska värdelös m kvinna..... Lycka till alla andra och grattis ni som plussat!

Åh, snälla försök att inte känna att det är ditt fel eller att du är värdelös. Jag förstår verkligen hur du känner, men jag försökerförsökerförsöker peppa mig själv med att jag trots allt gör det bästa av den kropp jag blev skapt med. Den kanske inte är eller fungerar exakt så som jag hade velat, men jag gör mitt bästa för att ta hand om den. Stor kram!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?