• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Mysmia79
    majja77 skrev 2014-07-20 21:46:32 följande:

Jag har heeelt glömt bort väntan denna månad, har haft full fokus på träning, men är på bim-4 ida :)   Sen har jag läst att medicinen melanotin ska vara jätte bra för dem kvinnor som har dålig ägg produkttion, det hade jag ingen aniing om förut, dem ger visst det till kvinnor i china som genomgår ivf för bättre äggplock :)

Ja vi får väl se om det funkar här, men känns inte så. Vi hade knappt sex då heller. Men vi få väl se om man har tur denna månaden, blir 5:e försöket och jag har alltid blivit på första innan. Men är ju äldre nu och så med, sen vill jag nog för mycket med
  • Mysmia79
    majja77 skrev 2014-07-20 21:46:32 följande:

Jag har heeelt glömt bort väntan denna månad, har haft full fokus på träning, men är på bim-4 ida :)   Sen har jag läst att medicinen melanotin ska vara jätte bra för dem kvinnor som har dålig ägg produkttion, det hade jag ingen aniing om förut, dem ger visst det till kvinnor i china som genomgår ivf för bättre äggplock :)

Men då e vi på samma bim (fast inte hundra då jag har oregelbunden och vet inte riktigt vilken dag jag hade äl)
  • Nrk79

Jaha, då blev det inget denna gång heller. Surt! Funderar på att snart besöka en gynekolog som får hjälpa till lite på traven. Ni som kör äl-stickor, hur väl funkar dem? Något ni hört mycket om på familjeliv?

• Mysmia79

I dag kom tanten :(

Jag fick kortare cykel i alla fall, nu med bidrottninggele gick den från 35 dagar till 28

• joss82
    Mysmia79 skrev 2014-07-21 07:57:24 följande:

I dag kom tanten :(

Jag fick kortare cykel i alla fall, nu med bidrottninggele gick den från 35 dagar till 28

Tråkigt att höra, mysmia. Men skönt med kortare cykel. Här verkar det som att äl är på gång, typ minst en vecka tidigare än väntat. Ska kolla med test i eftermiddag. Vore skönt om jag också fick kortare cykel.
  • Annica80

Hoppar in här om det går bra!

Är 34 år, sambon 37 och vi försöker få till vårt första barn. Detta är vårt fjärde försök. Denna månad kände jag av äl ovanligt mkt, förrutom tokstarkt positivt ältest så hade jag int i magen i två dagar och rikligt med flytningar. Slutade med Cerazette i februari och har aldrig någonsin känt av på detta sätt så jag hoppas att det är ett gott teckenGlad

Bim 3-4/8.

Lycka till alla!

• joss82
    Annica80 skrev 2014-07-22 11:29:05 följande:

Hoppar in här om det går bra!

Är 34 år, sambon 37 och vi försöker få till vårt första barn. Detta är vårt fjärde försök. Denna månad kände jag av äl ovanligt mkt, förrutom tokstarkt positivt ältest så hade jag int i magen i två dagar och rikligt med flytningar. Slutade med Cerazette i februari och har aldrig någonsin känt av på detta sätt så jag hoppas att det är ett gott teckenGlad

Bim 3-4/8.

Lycka till alla!

Välkommen! Hoppas vi får ett plus i tråden då i början av augusti =).
  • joss82
    Nrk79 skrev 2014-07-21 07:24:14 följande:

Jaha, då blev det inget denna gång heller. Surt! Funderar på att snart besöka en gynekolog som får hjälpa till lite på traven. Ni som kör äl-stickor, hur väl funkar dem? Något ni hört mycket om på familjeliv?

jag tycker att det funkar bra med äl-stickor, använder dem från RFSU. Nu efter några månader märker jag själv av när ÄL är på gång och använder stickorna mest för att bekräfta det. Sen har de ju inte funkat på det sättet att jag blivit gravid av det än så länge ;). Märker du av din ÄL på andra sätt? Hur många gånger har ni försökt? Min ÄL är på gång nu, men vi är på olika orter så blir inget den här gången =(. Har gjort fyra försök hittills.
  • Annica80
    joss82 skrev 2014-07-22 15:31:26 följande:
    Välkommen! Hoppas vi får ett plus i tråden då i början av augusti =).
    Tack! Ja hoppas verkligen att det tar sig denna gång.
  • joss82

Fick just reda på att en vän är gravid, på första försöket. Känner mig bara jätteledsen just nu.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?