• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • L1977

Nu börjar bim närma sig för flera i tråden. Spännande! Håller tummarna för många plus nu. Hur mår ni tjejer? Några symptom? Vildhallon hade du några tidiga symptom?

• mimmih

Hej tjejer! Får man hänga på?
    Är 36 år, från Skåne, inga barn sedan tidigare. Fick ett missfall i vecka 9 för 10 dagar sedan, så det är ju lite för tidigt för mig att försöka bli gravid men vi har bestämt oss för att börja så snabbt vi kan, kommer antagligen att låta det gå en mens emellan. Det verkar som att kroppen har klarat av missfallet själv, ska på ultraljud på torsdag. Ska försöka att inte älta missfallet för mycket i denna tråden… Vi blev gravida första månaden, med äl-stickor till hjälp.

• Lambda
    Vildhallon skrev 2014-01-13 08:26:58 följande:

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Grynis               17/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon

Så! Nu är den uppdaterad igen! Glad
    Dags att ändra igen, fick mensen igår så 8/2 blir nya BIM. Dock blir det nog att vi tar det lite lugnans ett tag. Måste nog gå vidare och söka hjälp även fast det tar emot. Man önskar att det kunde hända på det vanliga sättet men det är önsketänkande. Vi vet inte ens om mannen har något att ge. Håller mig ändå kvar och hejar på er andra.
  • Aftonstjärna

Hej mimmih! Vad tråkigt med missfallet :( Hoppas att ni blir gravida lika snabbt igen!

Jag plockade ut hormonspiralen på tisdagen och det verkar som om jag fick mens i fredags då jag blött sedan dess. Vilket betyder att jag borde ha äl kring den 25.1. Det är så länge sen jag haft regelbunden mens så kommer faktiskt inte ihåg hur lång cykel jag hade. Är det bara jag som har så dålig koll på mensen? Obestämd Siktar på att BIM är kring den 10/2.....

• L1977

Deppigt idag. Har tyvärr inte haft någon bra koll på äl pga att troligtvis började jag testa för sent. Litade helt på cb dubbel. Det sporadiska sexandet för skojs skull kommer troligtvis inte att ge mig något plus och det var varannan dag knappt det. Vet att det finns de som det tar så fort man vädrar sängkläderna men sådan är inte jag. Sorry för deppande men behövde skriva av mig lite. Vet inte hur jag ska göra nästa månad, ligga varje dag o skita i testande, lr kolla alla märken o bli lika knäpp som denna cykel. Detta med ovissheten i kombination med fruktansvärda längtan är jobbig. Vill ha en kropp som säger 1:ligg nu. O sen pling: gravid!

• Vildhallon
    L1977 skrev 2014-01-13 13:54:34 följande:
    Deppigt idag. Har tyvärr inte haft någon bra koll på äl pga att troligtvis började jag testa för sent. Litade helt på cb dubbel. Det sporadiska sexandet för skojs skull kommer troligtvis inte att ge mig något plus och det var varannan dag knappt det. Vet att det finns de som det tar så fort man vädrar sängkläderna men sådan är inte jag. Sorry för deppande men behövde skriva av mig lite. Vet inte hur jag ska göra nästa månad, ligga varje dag o skita i testande, lr kolla alla märken o bli lika knäpp som denna cykel. Detta med ovissheten i kombination med fruktansvärda längtan är jobbig. Vill ha en kropp som säger 1:ligg nu. O sen pling: gravid!

*Skickar en kram* Det är precis det som tråden är till för Vi stöttar och peppar varandra och följs åt på vägen framåt. Det kan vara både glädje, sorg, längtan och frustration. Alla känslor är välkomna!

Jag kände precis som du. Funderade över ÄL-test men insåg sedan att jag troligen inte skulle bli gravid snabbare för det. Jag visste på ett ungefär när jag har ÄL och såg till att ha sex de dagarna Sedan signalerade min kropp till mig att ÄL inföll tidigare än vanligt innan jag plussade, så hade jag testat för ÄL den månaden så hade jag börjar för sent troligen.

Du har ju långt kvar till BIM och spermierna kan ju överleva ganska många dagar i väntan på ett ägg om förhållandena är gynnsamma. Det är absolut inte kört än
  • Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Grynis               17/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2
    Lambda              8/2
    Aftonstjärna      10/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon
  • Vildhallon
    mimmih skrev 2014-01-13 09:35:47 följande:
    Hej tjejer! Får man hänga på?
    Är 36 år, från Skåne, inga barn sedan tidigare. Fick ett missfall i vecka 9 för 10 dagar sedan, så det är ju lite för tidigt för mig att försöka bli gravid men vi har bestämt oss för att börja så snabbt vi kan, kommer antagligen att låta det gå en mens emellan. Det verkar som att kroppen har klarat av missfallet själv, ska på ultraljud på torsdag. Ska försöka att inte älta missfallet för mycket i denna tråden… Vi blev gravida första månaden, med äl-stickor till hjälp.
    Välkommen mimmih! Jag beklagar missfallet. Hoppas det går bra på torsdag och att allt är ute. Det låter klokt att låta det gå en mens emellan så kroppen får komma tillbaks till normalläge igen
  • Bebislängt
    L1977 skrev 2014-01-13 13:54:34 följande:

Jag känner precis som du. Och till det rädslan för att vi inte kan få barn, särskilt när man börjar så här sent (jag är snart 33 och min man är 40). Jag skulle bli glad om det bara blev nåt som inte fastnade bara för att få veta att vi ändå kan, det skulle minska stressen. Om jag får mens nu på torsdag tänker jag försöka ha sex så ofta som möjligt efter den.
  • Bebislängt

Jag har en fråga om ägglossningsekret. Är det när det är som kladdigast, alltså ser ut som rå äggvita, som man ska ligga? Enligt min ägglossningsapp kommer den två dagar efter själva ägglossningen men då är det kanske så att jag måste ställa om appen?

Är osäkert på alltså om det är när man har den man ska ligga eller om den kommer efteråt, när det redan är försent så att säga. Tacksam för svar :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?