• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Joss81

P

Bebislängt skrev 2014-01-13 14:56:44 följande:
    Jag har en fråga om ägglossningsekret. Är det när det är som kladdigast, alltså ser ut som rå äggvita, som man ska ligga? Enligt min ägglossningsapp kommer den två dagar efter själva ägglossningen men då är det kanske så att jag måste ställa om appen? Är osäkert på alltså om det är när man har den man ska ligga eller om den kommer efteråt, när det redan är försent så att säga. Tacksam för svar :)

Man kan ha annat slidsekret som oxå är kladdigt. Äl-sekret brukar man ha i några dagar kring äl, inte efter äl, utan äl pågår medans man har detta sekret, har jag uppfattat det som. Äl-sekret brukar se ut som rå äggvita. Ta en "klick" sekret på fingret och se om du kan dra ut det mellan tummen och pekfingret så att det blir som en lång sträng. Går det att göra så så är det förmodligen äl-sekret och då ska ni ha sex.
  • Bebislängt

Tack Joss81! Då är det troligtvis så att jag har ägglossning ett par dagar senare än vad min app är inställd på. Bäst att ändra den. Timing är viktigt när man ska göra barn har jag hört ;)

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-13 08:26:58 följande:
      BIM Bebislängt        16/1 Grynis               17/1 Jenna0808       18/1 kmor                 18/1 Lambda            19/1 L1977               25/1 MrsLowlife        25/1 Lill grodan         27/1 MjölkChoklad    29/1 Tablettask         30/1 Joss81               31/1 Lantlollan           2/2 Mon bébé 81      8/2  Plussat Vildhallon Så! Nu är den uppdaterad igen!

Hoppas vi snart alla "trillar ner" till gravid-listan Efter glad gubbe på ÄL-test igår, försöker vi få till det varje dag. Sen har vi iallafall gjort vad vi kunnat
  • Joss81
    Bebislängt skrev 2014-01-13 15:33:02 följande:
    Tack Joss81! Då är det troligtvis så att jag har ägglossning ett par dagar senare än vad min app är inställd på. Bäst att ändra den. Timing är viktigt när man ska göra barn har jag hört ;)
    Ja det går nog inte att lita fullt ut på appen. Bättre att gå på kroppens signaler :) Jag har märkt att jag har sånt trådigt äl-sekret i typ 5 dagar och själva ägglossningen är i slutet av de dagarna (enligt äl-stickan). Vi brukar ha sex varannan dag från det att äl-sekretet börjar komma fram tills ca 2 dagar efter ägglossningen. Känns som man har gjort allt som man kunnat då. Inte har det hjälpt hittills men nån vacker dag ska det förhoppningsvis gå vägen :)

• Mon bébé 81

Välkommen alla nya som anslutit!Glad

Kul att du lagt till en pluslista också Vildhallon! Kul och peppande att se.

Jag bara går och väntar på att mensen ska ta slut och nya försök ska inledas. Känner att besvikelsen över minus har lagt sig, och nu känner jag mig pepp för försök nummer 2.

• mimmih

Tack för varmt välkomnande! Ser fram emot att följas åt till våra plus!

• kmor

Med fyra dagar till bim har jag inte längre ömmande bröst, dock mera molvärk än innan. Testade idag dag 22 men det var givetvis negativt. *testoholic* Känner mig moody och nedstämd, säkert mens på väg. :((

• Bebislängt
    kmor skrev 2014-01-14 06:58:54 följande:
    Med fyra dagar till bim har jag inte längre ömmande bröst, dock mera molvärk än innan. Testade idag dag 22 men det var givetvis negativt. *testoholic* Känner mig moody och nedstämd, säkert mens på väg. :((

Men -4 är väl bara 50/50 att det visar rätt? Och testoholics behöver du inte känna dig ensam om att vara. Jag testade på -6 nu senast fast jag i princip visste att det inte skulle visa något.

Håller tummarna för dig! Själv testade jag negativt även på -3 (testoholic som sagt) så jag tror att jag var reboota och köra på igen nästa månad :)
  • kmor
    Bebislängt skrev 2014-01-14 10:09:51 följande:
    Men -4 är väl bara 50/50 att det visar rätt? Och testoholics behöver du inte känna dig ensam om att vara. Jag testade på -6 nu senast fast jag i princip visste att det inte skulle visa något. Håller tummarna för dig! Själv testade jag negativt även på -3 (testoholic som sagt) så jag tror att jag var reboota och köra på igen nästa månad :)

Tack! Jag vet. Egentligen. :) Håller tummarna för oss alla här! Vad kul att vi blivit ett litet gäng. Skönt att folk är ungefär i samma ålder med.
  • Vildhallon

Idag är jag orolig. Jag tar progesteron sedan jag plussade för att gyn vid mitt första missfall trodde att jag kunde ha brist på det. Progesteronet ger också graviditetssymptom för en del personer. Jag har ömmande bröst och är trött men har annars inte så mycket mer symptom. Vi gick in i v 6 idag (5+0) och vi ska på VUL om 13 dagar och då är vi i slutet av v 7 (6+6). Jag är livrädd att jag ska ha fått missfall, men att progesteronet hindrar blödningen från att komma. (Tidigare har jag använt progesteronvagiatorerna någon gång för att skjuta upp mensen vid semester).

Om jag har fått missfall men progesteronet får kroppen att behålla det så måste väl ändå HCG-nivån sjunka? Är embryot dött så upphör väl produktionen av HCG? Jag tänkte att jag skulle köpa ett CB digital igen och testa. Då borde veckoindikatorn står på 2-3 veckor för att ligga på rätt nivå. Ligger det kvar på 1-2 veckor så kan det vara värre. Jag läste någonstans att för att få så rättvisande som möjligt på testet ang veckorna så ska man testa med morgonurin även om man passerat BIM.

Behövde skriva av mig lite... Önskar att jag kunde släppa oron... Rynkar på näsan

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?