• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MjölkChoklad
    Grynis skrev 2014-01-14 15:38:09 följande:
    Tog ett gravtest igår men blev lite fundersam. Kontrollstrecket hamnade där det skulle med den andra strecken hamnade lite långt ner, enligt mig. Min man tyckte att 2 streck är ju positivt oavsett om det hamnar för långt ner. Han har sett andra tecken med mig också som han sa. Från att varit ett salthatare så bara måste jag ha allt som innehåller mycket salt.  Första testet jag tog för några dagar sedan fick bara ett kontrollstreck resten var vitt. Så detta var helt annorlunda. Låste på en blogg om e tjej som var med om exakt samma situation och hon tog ett nytt senare och var gravid. Undra om jag vågar hoppas lite att dte har tagit sig denna gången?  Brösten ömmar av och till vilket dom inte brukar innan mens. Dom brukar då ömma hela tiden för att strax innan ens sluta ömma helt.  Kan tillägga att jag var och skulle köpa en ny bh i måndags och har ökat 1 kupstorlek på några veckor trots att jag inte gått upp i vikt, tappade 8 kg under nov-dec så dom borde ju ha krympt  Jaja, hoppet är ju det sista som överger en..... Ha en bra dag tjejer!  

Låter absolut som om du är gravid!!! Håller tummarna! När ska du testa igen?
  • L1977

Jaha o nu kom det äl sekret! På dag 19!!! (Just det det var så det såg ut) Fattar inget, min kropp fick väl sig ett spel när jag tog ur spiralen. Hem o mysa med mannen (igen dårå, dag 5 i rad.) helgmysandet känns ju som att det behöver fyllas på med friskt om det ska bli nån bebis nån gång. Plus ett par extra dagar till för att vara helt garderad. Stackarn blir la helt trött på mig o sex snart haha

• Lantlollan

Jag följs också gärna åt genom "hela resan" - hoppas att vi får göra den tillsammans ungefär samtidigt (underförstått att alla i tråden plussar, att allt går bra och att vi får bli nojiga mammor ungefär samtidigt)! Tungan ute

Haha L1977! Min väldigt kåte make var faktiskt lite svårflirtad igår (allt är relativt) och jag höll på att tappa hakan! Haha! Han brukar snarare vara jobbig på andra hållet och ibland får jag inte vara ifred alls... Men mys några dagar på raken mättar visst begäret. Flört Jag tror nog på varannan dag-principen, för att man inte ska tröttna eller få prestationsångest!

Det är helt galet, men efter snart 33 år håller jag alltså på att lära mig hur min kropp fungerar. Jag kollar sekret, jag mäter temperatur och känner efter minsta lilla förändring i kroppen. Lätt att bli paranoid! Önskar att jag hade haft lite bättre koll sedan tidigare bara, men då har jag inte lyssnat och analyserat så noga...

• jamieblue

Vad roligt att den här tråden kom upp! Jag fyller 35 i sommar och min sambo och jag ska försöka få vårt första gemensamma barn. Har inte tidigare haft någon barnlängtan men det var precis som att den biologiska klockan bara slog till, trots att jag började tvivla på att jag hade någon.

Nu när vi väl bestämt oss för att försöka så kan jag få ångest över att jag är så "gammal" men det finns egentligen ingen anledning att gräma sig så mycket över det - det går ju inte att ändra på. Funkar det så funkar det… Har nu börjat läsa på om hur man egentligen blir gravid. Ja, alltså, hur det går till det vet jag, hahaha, men har aldrig satt mig in så noggrant i själva tajmingen med ägglossning och hela grejen.

• Tedax
    Vildhallon skrev 2014-01-14 10:54:05 följande:
    Idag är jag orolig. Jag tar progesteron sedan jag plussade för att gyn vid mitt första missfall trodde att jag kunde ha brist på det. Progesteronet ger också graviditetssymptom för en del personer. Jag har ömmande bröst och är trött men har annars inte så mycket mer symptom. Vi gick in i v 6 idag (5+0) och vi ska på VUL om 13 dagar och då är vi i slutet av v 7 (6+6). Jag är livrädd att jag ska ha fått missfall, men att progesteronet hindrar blödningen från att komma. (Tidigare har jag använt progesteronvagiatorerna någon gång för att skjuta upp mensen vid semester).

Om jag har fått missfall men progesteronet får kroppen att behålla det så måste väl ändå HCG-nivån sjunka? Är embryot dött så upphör väl produktionen av HCG? Jag tänkte att jag skulle köpa ett CB digital igen och testa. Då borde veckoindikatorn står på 2-3 veckor för att ligga på rätt nivå. Ligger det kvar på 1-2 veckor så kan det vara värre. Jag läste någonstans att för att få så rättvisande som möjligt på testet ang veckorna så ska man testa med morgonurin även om man passerat BIM.

Behövde skriva av mig lite... Önskar att jag kunde släppa oron... Rynkar på näsan
    Jag undrade precis samma sak om missfall och progesteronkräm när jag var gravid med sonen, så jag ställde frågan till BM här på FL. Får inte till länken, men kolla adressen nedan:

www.familjeliv.se/Forum-15-317/m63967340.html

Pepp, pepp, du väntar barn, inte missfall! {#emotions_dlg.flower}

• Vildhallon
    Tedax skrev 2014-01-14 17:55:20 följande:
    Jag undrade precis samma sak om missfall och progesteronkräm när jag var gravid med sonen, så jag ställde frågan till BM här på FL. Får inte till länken, men kolla adressen nedan:

www.familjeliv.se/Forum-15-317/m63967340.html

Pepp, pepp, du väntar barn, inte missfall! {#emotions_dlg.flower}

Tack Tedax! Det gjorde mig lite lugnare Glad
  • L1977

Vad gör man inte. Mutade mannen med en hockey match (frölunda hemma) för att få till extra mys. Känns som en win win ändå

• MrsLowlife

Hej alla!
    Jag läser era inlägg med spänning och nyfikenhet (och bävan) men skriver inte så mycket själv. För mig handlar det om att lägga band på mig själv och inte blir för hysterisk kring allt det här med barn. Konstigt nog har jag ingen enorm barnlängtan, det var bara det att vi plötsligt insåg att -jaha, vad väntar vi på egentligen? Jag har siktat in mig på att det kommer ta tid det här, säkert ett år om det ens blir nått.

Förra veckan var det med största säkerhet ägglossning och trots allt jag skrivit ovan undrar jag ju hur det kommer bli. Läser om era erfarenheter och letar tecken. Tycker dock att det varit jobbigt att hålla koll på äl så kanske tonar jag ner den biten om det här försöket inte blev något. Lycka till därute!

• kmor
    Vildhallon skrev 2014-01-14 10:54:05 följande:
    Idag är jag orolig. Jag tar progesteron sedan jag plussade för att gyn vid mitt första missfall trodde att jag kunde ha brist på det. Progesteronet ger också graviditetssymptom för en del personer. Jag har ömmande bröst och är trött men har annars inte så mycket mer symptom. Vi gick in i v 6 idag (5+0) och vi ska på VUL om 13 dagar och då är vi i slutet av v 7 (6+6). Jag är livrädd att jag ska ha fått missfall, men att progesteronet hindrar blödningen från att komma. (Tidigare har jag använt progesteronvagiatorerna någon gång för att skjuta upp mensen vid semester). Om jag har fått missfall men progesteronet får kroppen att behålla det så måste väl ändå HCG-nivån sjunka? Är embryot dött så upphör väl produktionen av HCG? Jag tänkte att jag skulle köpa ett CB digital igen och testa. Då borde veckoindikatorn står på 2-3 veckor för att ligga på rätt nivå. Ligger det kvar på 1-2 veckor så kan det vara värre. Jag läste någonstans att för att få så rättvisande som möjligt på testet ang veckorna så ska man testa med morgonurin även om man passerat BIM. Behövde skriva av mig lite... Önskar att jag kunde släppa oron...

Tror faktiskt inte du behöver oroa dig. Försök tänka framåt, hur klyschigt det än låter. Ang testen med veckoindikator så ska man ta dem med en nypa salt enligt min kompis som är gynekolog. Inom den branschen är de tydligen irriterade på dessa test som ofta visar fel.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?