• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • trulle82

Alva är 6 månader: Hon ammas fortfarande,men jag har börjat ge gröt på kvällen. Men hon äter bara några skedar än så länge. Hur länge tog det för era bebisar att komma upp i en portion? Jag gör en halv portion enligt förpackningen men hon äter inte ens hälften än. Däremot verkar hon tycka det är gott! Ser jätteglad ut när jag kommer med skeden! Testade att ge henne välling men hon förstod sig inte på flaskan över huvudtaget.

På dagarna får hon smaka av maten. Ibland potatis, morot eller någon annan rotfrukt som mosats. Avokado och banan har hon också smakat. Verkar tycka att det är gott!

• trulle82
    Ciliaja skrev 2014-11-05 08:32:22 följande

När hon ska sova lägger vi henne i sin säng, ger nappen och dinglisen som man drar i svansen (speldosa) och sen går vi ut. Hon somnar alltid av sig själv på dagarna och kvällarna. Ibland får vi gå in och ge nappen några gånger bara. Det är så skönt å slippa dra vagnen heeeela tiden.

Vad skönt att hon somnar själv! Var det svårt att vänja henne vid det eller det har kommit av sig själv? Jag får alltid vagga en stund i famnen och sen i sängen, det går oftast ganska fort dock! Men vore ju skönt om hon kunde somna själv
  • kokos

Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka

Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat

• Amalian83

Det tog ca en månad för min tjej att börja äta en halv portion gröt (endast kvällstid). Idag, efter ytterligare 2 veckor, åt hon en hel portion för första gången och det gick bra. Hon har tyckt om gröt hela tiden, men var skeptisk i början. Tror det är viktigt att inte ge upp, de lär sig tycka om det. Jag blandar alltid gröten med bröstmjölk eller ersättning.

Utöver gröt på kvällen äter hon lite mat till lunch, antingen egenmosad morot eller färdigköpt för 4 mån. Avslutar alltid med tre-fyra skedar katrinplommonmos för hennes mages skull.

BVC ville att vi ska börja ge henne gröt på morgonen också. Det testade vi, men funkade inte alls. Tänkte testa igen när hon blir 6 månader om tre veckor. Det ska ev göra att hon kan sova längre om natten.

• trulle82
    kokos skrev 2014-11-05 14:56:54 följande:

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat

Oj grattis :) När är bf?

Min vänder sig också på magen. Speciellt åt ett håll. Jag har lagt en kudde på sidan. Det gör det lite svårare att vända över, men det händer ibland ändå. Men på natten brukar hon oftast inte vända över då.
  • kokos
    trulle82 skrev 2014-11-06 15:46:27 följande:

Oj grattis :) När är bf?

Min vänder sig också på magen. Speciellt åt ett håll. Jag har lagt en kudde på sidan. Det gör det lite svårare att vända över, men det händer ibland ändå. Men på natten brukar hon oftast inte vända över då.

Tack i juli tror jag

Inatt sov han på mage och sov 7 timmar i sträck :-O Jag tog bort kudden så han har fria luftvägar. Kollade honom flera gånger, lite nojig blev jag
  • Ciliaja

Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka smile1.gif

Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat smile5.gif

Ooo stort grattis. Det blir tätt :):)
  • Ciliaja
    trulle82 skrev 2014-11-05 13:59:41 följande:
    Vad skönt att hon somnar själv! Var det svårt att vänja henne vid det eller det har kommit av sig själv? Jag får alltid vagga en stund i famnen och sen i sängen, det går oftast ganska fort dock! Men vore ju skönt om hon kunde somna själv
    Hon började med de själv. Vi provade en kväll efter många veckor med att somna henne i vagnen över tröskel. Å då gick de. :)

Jag hade inte orkar vagga i famnen, men min väger 7,3 nu med :P

Dock vaknar hon minst 4 ggr varje natt å vill äta :/
  • kokos
    Ciliaja skrev 2014-11-06 19:32:57 följande:

Ooo stort grattis. Det blir tätt :):)

Tack Blir lika tätt som de två första
  • SophiaI

Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka smile1.gif

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat smile5.gif

Grattis!

Här känns det just nu lagom med två, vet inte hur jag skulle orka med en till :) Tycker det är sjukt tråkigt att vara gravid också hehe.
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014