Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Alva är 6 månader: Hon ammas fortfarande,men jag har börjat ge gröt på kvällen. Men hon äter bara några skedar än så länge. Hur länge tog det för era bebisar att komma upp i en portion? Jag gör en halv portion enligt förpackningen men hon äter inte ens hälften än. Däremot verkar hon tycka det är gott! Ser jätteglad ut när jag kommer med skeden! Testade att ge henne välling men hon förstod sig inte på flaskan över huvudtaget.
På dagarna får hon smaka av maten. Ibland potatis, morot eller någon annan rotfrukt som mosats. Avokado och banan har hon också smakat. Verkar tycka att det är gott!
När hon ska sova lägger vi henne i sin säng, ger nappen och dinglisen som man drar i svansen (speldosa) och sen går vi ut. Hon somnar alltid av sig själv på dagarna och kvällarna. Ibland får vi gå in och ge nappen några gånger bara. Det är så skönt å slippa dra vagnen heeeela tiden.
Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka
Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...
Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat
Det tog ca en månad för min tjej att börja äta en halv portion gröt (endast kvällstid). Idag, efter ytterligare 2 veckor, åt hon en hel portion för första gången och det gick bra. Hon har tyckt om gröt hela tiden, men var skeptisk i början. Tror det är viktigt att inte ge upp, de lär sig tycka om det. Jag blandar alltid gröten med bröstmjölk eller ersättning.
Utöver gröt på kvällen äter hon lite mat till lunch, antingen egenmosad morot eller färdigköpt för 4 mån. Avslutar alltid med tre-fyra skedar katrinplommonmos för hennes mages skull.
BVC ville att vi ska börja ge henne gröt på morgonen också. Det testade vi, men funkade inte alls. Tänkte testa igen när hon blir 6 månader om tre veckor. Det ska ev göra att hon kan sova längre om natten.
Oj grattis :) När är bf?
Min vänder sig också på magen. Speciellt åt ett håll. Jag har lagt en kudde på sidan. Det gör det lite svårare att vända över, men det händer ibland ändå. Men på natten brukar hon oftast inte vända över då.
Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...
Ooo stort grattis. Det blir tätt :):)