• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • lupin84
    kokos skrev 2014-11-05 14:56:54 följande:

Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka

Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat

grattis!
  • trulle82

Jag tycker det är så svårt hur man ska klä sin bebis i vagnen nu när det börjar bli kallare. Har ni börjat med sittvagn än? Hur klär ni dem nu när det är höst (rätt mild höst nu i skåne, men börjar bli kallare nu). Hur tänker ni klä dem när det blir 0-gradit eller minusgrader?

• kokos
    trulle82 skrev 2014-11-18 09:48:50 följande:

Jag tycker det är så svårt hur man ska klä sin bebis i vagnen nu när det börjar bli kallare. Har ni börjat med sittvagn än? Hur klär ni dem nu när det är höst (rätt mild höst nu i skåne, men börjar bli kallare nu). Hur tänker ni klä dem när det blir 0-gradit eller minusgrader?

Jag började med sittdel för 1,5 månad sedan. Han har fleeceoverall och sitter på fårskinn. Kommer byta till fodrad overall när det blir kallare och byta pläden till åkpåse...
  • Erika 146

Vi bytte till sittdelen när Meja var 3 mån, hon blir 6 mån nästa vecka. Hon trivdes inte i liggdelen, fick även byta från babyskydd till ett babyskydd/bilstol då oxå.
    Jag har en sån pilé/nalle overall på henne och åkpåse under 10 grader, över 10 grader har hon piléjacka och åkpåse. När det blir 0 grader och mindre har jag en fodrad overall samt åkpåse

• Amalian83

Vi har haft sittdelen sedan början av november, m a o sedan bebis var 5,5 mån ca. Hon älskade sitt liggdel, men blev helt enkelt för lång för den. Det tog några dagar innan hon vande sig, men nu gillar hon den.

Hon sitter i åkpåse. Det är runt 5 grader här där vi bor. Hon har ull som första lager och därefter en bomullsoverall med luva och bomullmössa, men inte så tjockt. När det går mot nollan kommer hon få ullmössa, ullvantar och ullsockor på. Vi kommer testa oss fram på en tjockare bomullsoverall och en väldigt tjock bomullsoverall. Samtidigt funderar vi på om vi inte ska gå för ull som ytterplagg också. Behöver jag säga att vi bor i Norge? :)

• SophiaI

Edit blir sex månader om en vecka och vi har fortfarande liggdelen. Har en Brio Go som sittvagn, kanske ska testa den snart. Någon annan som har Go?

Hon har även börjat med smakportion av gröt och verkar gilla det! Hur snabbt kan man öka portionerna? Har inte vågat öka än...

• trulle82
    SophiaI skrev 2014-11-19 09:53:43 följande:

Edit blir sex månader om en vecka och vi har fortfarande liggdelen. Har en Brio Go som sittvagn, kanske ska testa den snart. Någon annan som har Go?

Hon har även börjat med smakportion av gröt och verkar gilla det! Hur snabbt kan man öka portionerna? Har inte vågat öka än...

Vi har brio happy Har dock inte testat sittdelen än, men ska nog gör det snart!

Vi har ökat grötportionerna ganska snabbt, det har gått bra. Är uppe i en halv portion (4 månaders). Den andra maten har vi inte ökat så mkt än.
  • kokos

Jag ökade på ganska fort och det gick bra. Min prins äter en hel portion gröt på morgonen men då har han ätit gröt i 2 månader...

Han får 1-2 mål ersättning sedan äter han den mat vi äter Frukt också. Välling på kvällen. När kan man ge majskrokar?

• Amalian83
    kokos skrev 2014-11-19 18:57:34 följande:

Jag ökade på ganska fort och det gick bra. Min prins äter en hel portion gröt på morgonen men då har han ätit gröt i 2 månader...

Han får 1-2 mål ersättning sedan äter han den mat vi äter smile1.gif Frukt också. Välling på kvällen. När kan man ge majskrokar?

Jag köpte majskrokar idag som det står från 6 mån på. Vi ska testa på söndag när hon blir sex mån. Har sett andra märken som är från 8 mån så vi ska nog ta det väldigt lugnt.
  • trulle82

Förut tyckte min dotter det var jättemyigt att ligga på skötbordet och bli ompysslad. Var hon lite kinkig kunde man bara lägga henne på skötbordet en stund och hon började göra pratljud och sprattlade mm. Men nu på senaste tiden har det blivit tvärtom. Hon vill absolut inte ligga på skötbordet och börjar gnälla och ibland storgråta. Någon som känner igen sig? Är det vanligt?

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014