• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • maribel

Här har William krypit , sitter och fått två tänder. Det går fort och han älskar att bita i elsladdar så det gäller att vakta honom. Tiden går snabbt men eftersom hans syskon är 6 och 8 år hinner jag ändå med att ge honom tid. Tänkte i veckan på att för ett år sen var han inte ens född och nu känns det som han funnits här alltid. Jag blir hemma till sommaren och sen tar hans pappa över.

• kokos

Oj börjar ni redan jobba? Har inte ens reflekterat över det eftersom jag inte hinner tillbaka till jobbet innan nästa Tiden går så fort. Är redan i vecka 14!

• Sweetboxen

[quote=74641166][quote-nick]kokos skrev 2015-01-07 18:38:29 följande:[/quote-nick]Oj börjar ni redan jobba? Har inte ens reflekterat över det eftersom jag inte hinner tillbaka till jobbet innan nästa Tiden går så fort. Är redan i vecka 14![/

Grattis till ännu en! :)

Jag får nog avvakta lite. Har fyra barn redan :D Men visst är man lite sugen...

• Erika 146

Under hur lång tid får man dela lika bonus och vad är det minsta pappan måste vara hemma och räknas några ggr/vecka eller måste han vara hemma mer än mig?

• Amalian83

Jag har varit två dagar på jobb denna veckan och fortsätter så i sex veckor. Kan säga som så att det har gett mig mer energi när jag är hemma. Man inser hur härligt det är att vara hemma med den lilla, samtidigt som det gick helt problemfritt att vara på jobbet. I Norge har man en timme betald amningsfri och det tänker jag utnyttja för allt vad det är värt. 6,5h jobb två dagar i veckan till mitten av feb känns helt ok :)

• Ciliaja

Sienna har två tänder, ålar bakåt och äter med god aptit. Dock så vaknar hon fortfarande mellan 4-9 ggr varje natt. 7 månader sen vi sov sist. Börjar ta på krafterna. Tur att hon är så söt..... :)

• trulle82

Här ålas det också baklänges, undrar när hon ska förstå hur man tar sig framåt

Tror att hon har kommit in i separationsfasen nu (8 månader), så nätterna är ännu värre än tidigare. Sover väldigt oroligt! 

Annars har vi börjat så smått med mat även gröt på kvällen. VAd kör ni som mellanmål?

• Amalian83

Här äts det ganska mycket mat. Jag går efter principen "mätt bebis sover bättre". Har dock också behov för tips om mellis. Jg ger fruktpure men upplever inte det som tillräckligt. Bakade osaltat bröd igår som verkade gillas idag så det kör jag nog vidare på. Osäker bara på vad man kan ha för pålägg.

• kokos

Jag ger bara mat. Han får ersättning en gång och det är på natten om han vaknar. Som mellis ger jag banan, smörgås, turkisk yoghurt,ägg beroende lite på vad jag äter. Han vill gärna smaka så fort han ser att man äter

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014