• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • lupin84
    trulle82 skrev 2014-11-25 11:46:32 följande:

Hur sover Thor på dagarna och mellan vilka tider sover han på nätterna? Jag är nyfiken för min dotter börjar sova ganska långa pass på dagarna (1,5-2h) och på ngätterna vaknar hon nästan varje timme. Har jag tur så är första passet på natten 1,5h. Däremot behöver hon inte äta när hon vaknar utan bara hjälp att somna om. Jättestörigt!! I stället för att bli bättre med åldern, blir det sämre känns det som. Och då får hon gröt på kvällen.

han sover 19,30- ca 07. Dem dagarna syskonen är på förskolan sover han i bilen vid lämning(8.15-9) och hämtning(12-12.45) sedan ca en timme vid ca 15. Är vi hemma en dag så sover han två längre pass ett på fm o ett på em. Sover ca 4 tim på dagen.
  • Sweetboxen

Jag har börjat toaletträna min dotter! O det går jättebra med bajseriet :)

Hon är snart 7 mån.

Ngn annan som testar potta/toa än?

• SophiaI

Här har första förkylningen brutit ut på Edit. Storasyster som smittat :( Men hon är pigg ändå trots hosta och snuva!

Vi var på sex-månaders-kontroll i onsdags, 7125 gram och 64,8 cm lång. Hur stora var era vid sex månader? Edit ligger ca 1 kurva under medel.

Ingen toaletträning här, men det låter spännande!

• SophiaI

Ja och just det, vi började testa flaska för någon vecka sedan, och hon TOTALvägrar. Suck.

• trulle82
    SophiaI skrev 2014-12-12 09:53:54 följande:

Här har första förkylningen brutit ut på Edit. Storasyster som smittat :( Men hon är pigg ändå trots hosta och snuva!

Vi var på sex-månaders-kontroll i onsdags, 7125 gram och 64,8 cm lång. Hur stora var era vid sex månader? Edit ligger ca 1 kurva under medel.

Ingen toaletträning här, men det låter spännande!

Här har det varit snuvigt och nästäpt i en vecka. Hoppas det blir bättre snart! Annars är hon pigg! 

Hon vägde 7,5 kg och var 66 lång tror jag när hon var 6 månader
  • lupin84

Ingen toa träning här.

Thor 7 mån, 7,9 kg o 68,5 cm

hur går det för er alla i julstöket?

Full fart här hemma.

• lupin84

Ingen toa träning här.

Thor 7 mån, 7,9 kg o 68,5 cm

hur går det för er alla i julstöket?

Full fart här hemma.

• Erika 146

Sweetboxen

Nyfiken på varför du toatränar din dotter? Aldrig ens tänkt på eller hört nån göra så tidigt

• Erika 146

Meja vägde 8,2 på 6mån kollen och var 67 cm lång ð???
    Någon med tips hur man uppmuntrar de små att krypa/åla?
    Meja går och står hellre än att ligga på mage...... Försökt vara rolig med leksaker framför henne och locka men hon blur mest ilsken ð??

• trulle82

Usch hur länge kan nästäppa från förkylning hålla i sig egentligen? Alva har haft nästäppa/snorig i 1,5 vecka nu vilket har gjort att sömnen är jättedålig!! Vill att det ska lätta nu.

Alva ålar baklänges och roterar, men har inte fattat poängen att ta sig framåt än. Lägger jag leksaker framför så blir hon frustrerad. Antar att det kommer av sig själv sen :)

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014