• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • kokos

Här har vi gnäll 24/7 känns det som. Jag kan gå max en meter ifrån....

• Amalian83

Vi har en tummen-mobil hängandes över henne på skötbordet och det hjälper. Fest varje gång!

Däremot är det protester om man försvinner ur syne samt mycket orolig sömn.

Hur går det för er andra med maten? Vi har ökat långsamt sedan ett par månader och det har gått bra, men senaste tre dagarna går bajsandet väldigt trögt. Hon trycker och trycker men det kommer bara en liten korv (ursäkta). Ger katrinplommonmos i tillägg till gröt och grönsaksmos. Nu är jag osäker på om jag borde ta en paus med maten eller inte. Hon är sex månader idag.

• kokos

Jag har ett problem här. Har ju gett ersättning från födseln, nu när han börjat med mat så kräks han upp all ersättning. Gav honom vid 13:30 som mellis och han kastade upp och upp i två timmar När han får mat, gröt,välling så kräks han inte... Kan man sluta med ersättningen helt? Är det för tidigt?

• trulle82

Ja får kanske testa mobil över skötbordet!

Maten går bra tycker jag. Kör burkar just nu. Hittills vill hon ha mer känns det som. På kvällen får hon gröt, nästan en portion. Annars ammar jag som vanligt! På nätterna äter hon just nu 2 ggr.

• lupin84

Thor 6 1/2 mån. Äter välling ca 7, frukt ca 10, lunch 12 ( burk eller det vi äter) , frukt/ mellis ca 15, gröt 16.30, välling 19. Sover numera hela nätter sen en månad tillbaka. Ammar inte längre.

Hans mage funkar bra.

vi har bytt till sittdel vilket fungerar bra, han har inte vart så mkt för liggdelen.

• SophiaI

Vi har ökat på gröten och idag åt hon nästan 1/2 portion :) Blir 6 månader på lördag.

Vi ammar annars. Börjar bli så trött på det och vill börja ge ersättning när hon blivit 6 månader. Hur gör man? Någon som har tips?

• Ciliaja

Sienna äter gröt på morgonen, lunch, frukt/Yoggi (på burk) och sen gröt innan läggdags. Ammar 3-4 ggr på nätterna och iblsnd byter jag ut ett av målen på dagarna till amning (när jag är lat) Hon är 5,5 månad

• Ciliaja
    SophiaI skrev 2014-11-23 22:21:02 följande:

Vi har ökat på gröten och idag åt hon nästan 1/2 portion :) Blir 6 månader på lördag.

Vi ammar annars. Börjar bli så trött på det och vill börja ge ersättning när hon blivit 6 månader. Hur gör man? Någon som har tips?

Varför ska du ha ersättning? Hon kan ju äta mat? :)
  • SophiaI
    Ciliaja skrev 2014-11-23 23:44:18 följande:
    Varför ska du ha ersättning? Hon kan ju äta mat? :)
    Vill inte öka på maten för snabbt och det rekommenderas ju amning/ersättning hela första året. Och för att hon ska få i sig vätska. Så småningom byter vi nog ut ersättning på kvällen mot välling.

Men som sagt, har inte testat flaska än så mina planer kanske går i stöpet :)
  • trulle82
    SophiaI skrev 2014-11-24 09:33:19 följande:
    Vill inte öka på maten för snabbt och det rekommenderas ju amning/ersättning hela första året. Och för att hon ska få i sig vätska. Så småningom byter vi nog ut ersättning på kvällen mot välling.

Men som sagt, har inte testat flaska än så mina planer kanske går i stöpet :)
    Hehe, ja min dotter vägrade flaska så har skippat välling/ersättning. Men har testat flaska med vatten nu och det verkar funka..så ska testa igen. Om det inte går får jag kanske prova en annan modell!
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014