• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • emeliearcen
    veraicon skrev 2014-10-12 21:46:06 följande:
    Det stämmer Emmli, vi är på samma dag! Och jag har testdag 28/10 liksom du. Jag känner mig också positiv och hoppfull. Första IVF:en här med och skönt att veta att det iallafall finns ett befruktat embryo där inne. Det har en ju liksom aldrig tidigare vetat (har aldrig haft missfall).

Vilken klinik går ni på?
    Jag är också på samma dag som er, fast jag har testdag redan den 25/10.
    Idag ömmar det mycket i de nedre delarna av min mage. Både på sidorna och i mitten. Känns lite som mensvärk, fast ändå inte riktigt. Hoppas att det är ett gott tecken...

Hur mår ni idag? Några känningar?
  • CB1982

Varit på gynakuten nyss.

De fann inget embryo vilket han sa att man bör göra i min vecka så det ser tyvärr ut som om det är ett missfall

Lämnade blodprov och dom ringer angående det imorgo sedan får jag antagligen komma tillbaka på torsdag eller fredag och ta ett nytt prov.

Tappat andan nu, vill gråta men kan inte....

Känner mig tom...

• veraicon
    CB1982 skrev 2014-10-13 14:04:06 följande:

Varit på gynakuten nyss.

De fann inget embryo vilket han sa att man bör göra i min vecka så det ser tyvärr ut som om det är ett missfall

Lämnade blodprov och dom ringer angående det imorgo sedan får jag antagligen komma tillbaka på torsdag eller fredag och ta ett nytt prov.

Känner mig tom...

Men aj,aj då. Usch och fy. Det behöver ju inte vara kört men jag förstår din förtvivlan och tomhet just nu. 

Styrkekram
  • veraicon
    emeliearcen skrev 2014-10-13 14:01:03 följande:
    Jag är också på samma dag som er, fast jag har testdag redan den 25/10.
    Idag ömmar det mycket i de nedre delarna av min mage. Både på sidorna och i mitten. Känns lite som mensvärk, fast ändå inte riktigt. Hoppas att det är ett gott tecken...

Hur mår ni idag? Några känningar?
    Hej, roligt att ha en till på samma dag!

Blir bara rädd ibland att jag ska tänka att det är någon form av tävlan där jag inte vill förlora och alla andra blir gravida (det har en ju liksom varit med om ett antal gånger). Men det är klart, i sådana här ivf-sammanhang är det ju meningen att alla ska vinna. Heja oss alla! 

Jag känner mig också öm i magen, lite som molvärk inför mens. Jag har i vanliga fall väldigt kort menscykel men det ska ju inte riktigt vara dags för det än iallafall...
  • emeliearcen
    veraicon skrev 2014-10-13 14:16:14 följande:
    Hej, roligt att ha en till på samma dag!

Blir bara rädd ibland att jag ska tänka att det är någon form av tävlan där jag inte vill förlora och alla andra blir gravida (det har en ju liksom varit med om ett antal gånger). Men det är klart, i sådana här ivf-sammanhang är det ju meningen att alla ska vinna. Heja oss alla! 

Jag känner mig också öm i magen, lite som molvärk inför mens. Jag har i vanliga fall väldigt kort menscykel men det ska ju inte riktigt vara dags för det än iallafall...
    Jag förstår precis vad du  menar. Det är väl både positivt och negativt att följa varandra på det här viset. Jag har vissa dagar känt att jag helt vill bojkotta det här, för att jag precis som du säger är rädd att "förlora" medan alla andra vinner. Det skulle vara jättejobbigt.

Nej, enligt min egen cykel ska jag få mens den 21/10, så det är absolut inte dags ännu... Vi håller tummarna för oss allihop! :)
  • Emmli

Veraicon och emeliearcen: nu håller ci tummarna för att återföringsdatumet 9 okt blir en stor jackpott!!!

Den klinik som jag och sambon går hosr rmc linköping. Ni då?

• Tiger201008

Hej en liten fråga, tog bort två polyper i livmodern i början av sep och har inte fått igång min menscykel. Skall på onsdag till Sahlgrenska för läkarbesök och planeringsstart inför IVF/PGD.

Gynekologen som jag ringde idag sa att det kan dröja över ett halvår innan menstruationen kommer igång igen:/

Någon som vet vill inte vänta så länge :(

Tacksam för svar...

• Mallan82

Hej alla, 

Nu har vi testat och det blev neg. Lämnar tråden och tar en paus. Lycka till allihop!

• MiWe
    Mallan82 skrev 2014-10-14 07:08:11 följande:

Hej alla, 

Nu har vi testat och det blev neg. Lämnar tråden och tar en paus. Lycka till allihop!

Men nä vad tråkigt! =(( Beklagar verkligen... Nästa gång lyckas det!!!
  • Ananas
    CB1982 skrev 2014-10-13 14:04:06 följande:

Varit på gynakuten nyss.

Känner mig tom...

Svar på tråden IVF hösten 2014