• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lisa 236
    Kakan1976 skrev 2014-12-18 15:22:53 följande:
    Lycka till!

Vad jobbigt det låter med 13 försök! Just misslyckats med mitt 6:e och är helt slut.

Vad är det som gått fel om du ändå blivit gravid 9 gånger?
    Ja inte har det varit lätt, men de vet inte vad som går fel men har varit missfall alla utom ett som varit ofostrig graviditet. Men det är bara att kämpa på de säger ändå att vi har mycket goda chanser för allt ser så fint ut.
  • Lisa 236
    Saturnus skrev 2014-12-18 17:32:28 följande:
    Vilken jobbig resa! Styrkekramar och jag håller tummar och tår för att all medicinering ger effekt!
    Tack tack... det behövs
  • Lisa 236
    Längtan 34 skrev 2014-12-18 18:11:38 följande:
    Håller så klart alla tummar jag har så hårt jag bara kan!! Är så imponerad av er styrka. Riktiga kämpar!!
    Vi gjorde återföring igår så nu ruvas det för fullt ;). Det kändes rätt stort att vara där och se bilderna av embryot. Blir liksom mer verkligt! Nu hoppas jag bara att det vill stanna kvar därinne!! Rätt nervöst och jag känner hela tiden molande värk...precis som om innan mensen ska komma. Obehaglig känsla :(. Har dock känt denna värk sedan äggplocket och hört att medicinen kan medföra lite värk så jag försöker tänka bort det.

Lycka till på lördag :)!!
    Tack så mycket... Ja det är vanligt att känna molvärk så det går inte riktigt att gå på. Det är ju inte som en vanlig cykel så man får bara hoppas tiden går fort till man kan testa.

Men väntan är värst men också så hoppas man ju så in i norden.
  • Lisa 236
    Sälma Riit skrev 2014-12-18 18:21:05 följande:
    Nej, någon som gjort fler försök än jag :( Mina sju tidigare försök har alltid slutat i minus. Börjar tro att det inte går att fastna, men jag har ett barn så bevisligen går det ju.

Lycka till och jag håller alla tummar och tår!
    Tack.... Ja sju är verkligen ingen dålig skara av omgångar men ha tålamod så kommer det fungera för er igen !
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2014-12-18 19:21:33 följande:
    Tack.... Ja sju är verkligen ingen dålig skara av omgångar men ha tålamod så kommer det fungera för er igen !
    Att det fungerar i detta nu är ju vad jag hoppas på :D
  • veraicon
    RD12, fick ett infall och tog ett test. Mitt på dagen. Det var lika blankt som vanligt. Kanske för tidigt och verkligen galet att göra det mitt på dagen men jag fick bara för mig att det skulle visa något. Ni vet hur man kan vara. Önskar lite pepp tack, visst är det så det verkligen inte behöver synas något på RD12?

Förra gången började få lutinusbrunt på RD12 men ett svagt plus på RD13. (Sen blev det missfall i vecka 6). Men, man tänker ju att det borde ge utslag vid samma tidpunkt om det har fungerat. 

• Saturnus

God fortsättning alla ivf-kämpare!

Jag har precis testat neg på testdag och slutat medicinera. Vart så fruktansvärt trött av hormonerna så det kändes skönt att avsluta medicinen men det känns som ett stort nederlag. Jag har gjort 6 inseminationer och två ivf och har nu ett försök kvar. Börjar känna mig uppgiven, fick tillbaka två den här gången ändå ingen bebis. Tur jag har en 2,5 åring hemma. Vill så gärna ha ett syskon. Det dryga av allt är att jag fick ett utomkveds och har plussat 3ggr tidigt som sedan inte ökat.... Är 40 och känner att tiden rullar iväg och att det blir dyrt och äggkvalitet verkar inte direkt bli bättre. När ska det hända.....

Stor kram och lycka till allihopa.

• Kakan1976
    Saturnus skrev 2014-12-25 21:15:24 följande:

Jag har precis testat neg på testdag och slutat medicinera. Vart så fruktansvärt trött av hormonerna så det kändes skönt att avsluta medicinen men det känns som ett stort nederlag. Jag har gjort 6 inseminationer och två ivf och har nu ett försök kvar. Börjar känna mig uppgiven, fick tillbaka två den här gången ändå ingen bebis. Tur jag har en 2,5 åring hemma. Vill så gärna ha ett syskon. Det dryga av allt är att jag fick ett utomkveds och har plussat 3ggr tidigt som sedan inte ökat.... Är 40 och känner att tiden rullar iväg och att det blir dyrt och äggkvalitet verkar inte direkt bli bättre. När ska det hända.....

Åh vad tråkigt. Det är orättvist och sorgligt med ofrivillig barnlöshet. Det kom många tårar igår på Julafton pga just det. Vi får kämpa på.

Kram
  • Sälma Riit

Åh vad jag lider med dig! Vi är lite i samma sits så jag känner extra för dig. Nu testade jag positivt den här gången och är givetvis själaglad. Jag berättar inte det för att "rub it in" utan för att du inte ska tappa hoppet! Kram och fortsätt kämpa!
  • Längtan 34

Åh va tråkigt att höra :(! Kan förstå att det känns riktigt tungt. Själv är jag på ruvardag 10 och har börjat bli rätt nervös. Har funderat på hur jag kommer att fixa ifall detta inte går vägen. Försöker dock att slå bort de tankarna och tänka att det ska gå vägen. Om inte denna gången så nästa!

Hoppas på att du snart finner nya krafter och orkar kämpa på!!
    God fortsättning och stor kram!
Svar på tråden IVF hösten 2014