• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 04:55:34 följande:

Godmorgon=))

Ville bara passa på o önska er ett gott nytt år och hoppas att ni får en fin dag=)

På 00:00 slaget skålas det med Pommac=))

Kram till er alla!!!

STORT GRATTIS, är verkligen glad för er skull Skrattande!! I morse fick vi ett klart besked om att det får bli att skåla i Pommac här med ;). Känns helt fantastiskt bra!

Gott Nytt År och en jättestor kram!!!
  • Längtan 34
    Lokattis skrev 2014-12-31 09:35:19 följande:
    Exakt som jag hade! Många blöder lite i början. Grattis igen! Kram och gott nytt år!
    Tack <3!!
    Ja exakt som du hade! Idag på Rd 14 fick jag ett starkt plus Skrattande! Är så himla glad!!
    Tack för dina uppmuntrande ord som gav mig nytt hopp!

Stor kram och Gott Nytt År!!
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2014-12-31 09:42:53 följande:

Grattis Längtan och Karro!

Tack <3!!

Gott Nytt År och en stor kram!!
  • karro 2014
    Längtan 34 skrev 2014-12-31 09:46:41 följande:
    STORT GRATTIS, är verkligen glad för er skull Skrattande!! I morse fick vi ett klart besked om att det får bli att skåla i Pommac här med ;). Känns helt fantastiskt bra!

Gott Nytt År och en jättestor kram!!!
    Åhh va roligt:)))) är glad för eran skull med,

Grattis till er med, lyckades du vid ivf denna gången?

Själv så fick vi ett misslyckat ivf försök i november, skulle vara en mens i mellan o sen köra på igen om inte mensen skulle krocka i julledigheten vilket den gjorde, var så ledsen och besviken... Men sen nu en månad senare så blev jag spontantgravid istället=) vilken känns underbart, så nu för vi hoppas att detta går vägen för oss båda, 2015 blir ett fint år för både oss och alla andra som kämpar där ute<3

Kram kram
  • karro 2014
    Kakan1976 skrev 2014-12-31 09:42:53 följande:

Grattis Längtan och Karro!

Tack tack=)
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 09:56:07 följande:
    Åhh va roligt:)))) är glad för eran skull med,

Grattis till er med, lyckades du vid ivf denna gången?

Själv så fick vi ett misslyckat ivf försök i november, skulle vara en mens i mellan o sen köra på igen om inte mensen skulle krocka i julledigheten vilket den gjorde, var så ledsen och besviken... Men sen nu en månad senare så blev jag spontantgravid istället=) vilken känns underbart, så nu för vi hoppas att detta går vägen för oss båda, 2015 blir ett fint år för både oss och alla andra som kämpar där ute<3

Kram kram
    Tack :D!!! Ja detta var vårt första IVF-försök. Ja, jag tänkte nästan att ni lyckats spontant och kollade tillbaka i det som skrivits. Du skrev om att sambon var bortrest :D!! Haha så himla underbart!! Jag fick för några dagar sedan besked om att inga embryon gick till frysen vilket kändes tungt. Det verkar dock som om att de hittade det där berömda guldägget ;D!

Hoppas också verkligen att allt går som det ska för oss båda och alla andra som kämpar på <3!

Kram och ha en riktigt fin nyårsafton!
  • karro 2014
    Längtan 34 skrev 2014-12-31 10:09:03 följande:
    Tack :D!!! Ja detta var vårt första IVF-försök. Ja, jag tänkte nästan att ni lyckats spontant och kollade tillbaka i det som skrivits. Du skrev om att sambon var bortrest :D!! Haha så himla underbart!! Jag fick för några dagar sedan besked om att inga embryon gick till frysen vilket kändes tungt. Det verkar dock som om att de hittade det där berömda guldägget ;D!

Hoppas också verkligen att allt går som det ska för oss båda och alla andra som kämpar på <3!

Kram och ha en riktigt fin nyårsafton!
    Va kul:))) haha aa jag var ju hur stressad som helst att inte sambon var hemma när jag hade ägglossning..

Va härligt de känns då att ni lyckades, jag fick heller inga ägg till frysen och de kändes ju så hopplöst när vi fick beskedet att de ej lyckats...

Ja dem hittade ert guldägg<3 va roligt=)))
  • Lisa 236

Hej på er kära vänner å kämpar... då är vi på G igen....

Har plussat igen ganska tidigt ännu har inte testdag förrens på söndag men har som sagt redan plussat. Men livrädd att det ska gå dåligt igen.
    Detta är ju vår gång nummer 13   av återföring och inget barn ännu men varit gravid 10 av dessa 13 så det fungerar ju i allafall även om vi inte får till själva slutklämmen men denna gång ska det gå.... Nu kämpar vi på tillsammans ... kom igen och gott nytt år KRAM

• karro 2014
    Lisa 236 skrev 2014-12-31 14:20:28 följande:

Hej på er kära vänner å kämpar... då är vi på G igen....

Har plussat igen ganska tidigt ännu har inte testdag förrens på söndag men har som sagt redan plussat. Men livrädd att det ska gå dåligt igen.
    Detta är ju vår gång nummer 13   av återföring och inget barn ännu men varit gravid 10 av dessa 13 så det fungerar ju i allafall även om vi inte får till själva slutklämmen men denna gång ska det gå.... Nu kämpar vi på tillsammans ... kom igen och gott nytt år KRAM

Grattis=) håller alla tummar o tår<3
Svar på tråden IVF hösten 2014