Emmli skrev 2014-07-14 21:05:45 följande:
Vi bor i Östergötland. Vår utredning blev klar i juni 2014 och vi tillhör landstinget i Östergötland, RMC Linköping. När utredningen blev klar skickades remiss omgående dit och läkaren trodde vi skulle få en tid för ett första möte i augusti/september.
Är det fler än mig som har blandade känslor över kommande ivf? Rädslor samt förväntan? Verkar som vi har kommit olika långt i våra köer, försök och resor men jag känner mig iaf lite rädd och fortfarande ledsen över vårt besked. Samt sorg över att jag och min sambo har dessa svårigheter.
Hoppas vi som fortfarande väntar i ivf-köer snart får tider och all lycka till sesanka med nästa FET. Är det klart när nästa försök blir?
Det är olika känslor varannan minut! Superspännade och skönt att få hjälp men samtidigt livrädd för hur man klarar behandling och om det kommer funka... Och blir man gravid så kommer ja vara orolig och kolla efter blod vid varenda toabesök!
Fick ett bra råd att ta allt stegvis och inte tänka för mycket redan nu.
Vi är ungefär där ni är, väntar på att de ska öppna efter semestern, så det är ju nåt som är positivt med att sommaren går fort :)