• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • bb2014
    lisenlisen skrev 2014-10-21 14:55:00 följande:

Jag är inte så intresserad av bilderna från UL egentligen (tur det eftersom de var som sagt var dåliga). Vi fick bra bilder på Kub men jag förstår ändå inte riktigt vad jag ska ha dem till. Men ska säkert komma på något kreativt! :) Får väl göra någon slags bebisbok eller något. Det är en utbildning i 3D-ultraljud som de gör så jag tänkte ställa upp för mänskligheten (haha ;) och vara "provmamma". Tror det är coolt men ändå läskigt. Lägger upp bilder här sen om det blir så att jag deltar!

Jag kommer eventuellt behöva ta kejsarsnitt pga medfödd sjukdom. Men om det inte blir så ska jag definitivt boka profylax. De flesta jag känner som gått den kursen har haft väldigt stor nytta av den. 

Tycker mest de är kul att ha så länge. Vi fick en bild där hon sträcker på sig, liksom skjuter ut bröstkorgen. Och en där hon böjer ner huvudet och ser ut stt tjura :)

Tänkte skaffa nån "min första bok" och spara en av bilderna.

Ja om du tar en "for the team" får du gärna lägga upp hur de ser ut!

Ah okej. Ja då är ju profylaxkursen överflödig förstår jag :)
  • johannanasc

Hej! Jag är ny här i tråden! Hoppas jag får vara med. Jag heter Johanna och är 23 år gammal. Väntar vårt andra barn med bf 18 mars 2015. Vi har sedan innan en pojke född i juli 2013 :)

• lisenlisen
    bb2014 skrev 2014-10-21 15:00:09 följande:
    Tycker mest de är kul att ha så länge. Vi fick en bild där hon sträcker på sig, liksom skjuter ut bröstkorgen. Och en där hon böjer ner huvudet och ser ut stt tjura :)

Tänkte skaffa nån "min första bok" och spara en av bilderna.

Ja om du tar en "for the team" får du gärna lägga upp hur de ser ut!

Ah okej. Ja då är ju profylaxkursen överflödig förstår jag :)
    Nämen det hade såklart varit kul om det synts bättre men inget jag liksom går och stör mig på (som jag kan göra med mycket annat ;) ). Kul att era bilder blev bra. Jag får väl mula in våra "perfekta snoppbild" i albumet, hahaha!

Ja om jag går med i 3D-grejen så ska jag absolut lägga ut sen!! :) Jättespännande ju! Tycker jag :)
  • lisenlisen
    johannanasc skrev 2014-10-21 15:03:03 följande:

Hej! Jag är ny här i tråden! Hoppas jag får vara med. Jag heter Johanna och är 23 år gammal. Väntar vårt andra barn med bf 18 mars 2015. Vi har sedan innan en pojke född i juli 2013 :)

Grattis :) Har samma BF som dig - dock inga barn sedan tidigare. 
  • Nallebjörnis

Såklart Välkommen
    *Michaela Victoria 091216*
  • bb2014

Välkommen! :)
  • bb2014
    lisenlisen skrev 2014-10-21 15:20:20 följande:

Nämen det hade såklart varit kul om det synts bättre men inget jag liksom går och stör mig på (som jag kan göra med mycket annat ;) ). Kul att era bilder blev bra. Jag får väl mula in våra "perfekta snoppbild" i albumet, hahaha!

Ja om jag går med i 3D-grejen så ska jag absolut lägga ut sen!! :) Jättespännande ju! Tycker jag :)

Ja jag förstår dig. Kommer ju bättre bilder sen, efter mars :)

Haha känner mig kränkt att inte vi fick nån "snipp"-bild. Däremot visade bm mycket pedagogiskt på en flick-docka vad vi såg, haha!
  • Skumbollen

På östra i Gbg har de 3D :) vi fick med oss denna bild på ansiktet från vårt KUB, på RUL blev det tyvärr inga bra bilder med 3D antagligen för att jag inte är pinnsmal, men det var läkaren för finkänslig för att säga, haha :)

• bb2014
    Skumbollen skrev 2014-10-21 17:07:45 följande:

På östra i Gbg har de 3D :) vi fick med oss denna bild på ansiktet från vårt KUB, på RUL blev det tyvärr inga bra bilder med 3D antagligen för att jag inte är pinnsmal, men det var läkaren för finkänslig för att säga, haha :)

Kul att se! Är ju iof stor storleksskillnad mellan KUB och RUL, men är glad att jag bestämt mig för att inye betala gör ett 3D. Inte jättelätt att se :)

Iof är det som sagt stor skillnad bara på 2d bilderna för mig i v. 12 och v. 19 :)
  • Skumbollen
    bb2014 skrev 2014-10-21 17:45:38 följande:
    Kul att se! Är ju iof stor storleksskillnad mellan KUB och RUL, men är glad att jag bestämt mig för att inye betala gör ett 3D. Inte jättelätt att se :)

Iof är det som sagt stor skillnad bara på 2d bilderna för mig i v. 12 och v. 19 :)
    Som jag förstått det så är det lite klurigt med 3D, bäst bilder blir det väl kring vecka 24-25 men det gäller ju att det inte kommer saker i vägen, tex navelsträng. Sen är det ju inte optimalt om man inte är smal, själv har jag väl ca 15 kg för mycket som satt sig på mage och bröst vilket är lite "i vägen" ;)