Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Lectin skrev 2015-06-23 10:52:57 följande:

Åh så frustrerande VeronikaK! Håller en tumme för att ni ändå "råkat" träffa äl. Förlåt mitt dåliga minne men har du regelbunden cykel så du ändå vet när bim är ungefär? Visst är det väl typ två veckor sedan du fick mens, eller är jag ute och cyklar (fnissar våldsamt åt egna ordvitsen... )?

Haha, den var bra! Du är inte ute och cyklar, det är ungefär två veckor sedan jag hade mens (2 v + 2 dagar). Men förra gången kom äl ungefär på dag 13 (tror jag). Jag brukade ha ganska regelbunden mens men sedan missfallet har jag bara hunnit ha två och de har varit på 27 och typ 31 dagar, men det är väl hyfsat regelbundet ändå. Brukar dock ha äl-symptom och den här månaden har jag inga alls. 

Lycka till själv förresten, det börjar väl dra ihop sig mot bim för din del?
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-23 20:49:08 följande:

Har bim fred-månd tror jag, så vi ligger ganska lika Lectin. Men jag är ju lite inne på aty jag inte har äl pga testen Men hoppas gör man ju ändå.

Veronika: hoppas bara du haft äl utan tecken. Ni får smyga undan på semestern o ta en snabbis ngnstans

Ja, om man är kreativ borde det kunna gå ändå. :)

Hur är det för dig denna gång, har du använt äl-test? Jag har gjort det men utan utslag. Fast hoppade iofs över 2 dagar vilket ju var osmart.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-23 21:36:49 följande:

Jo, har använt äl-tester men inga utslag

Man kan ju ha äl ändå, men visst är det konstigt att det inte ger utslag. Brukade du få utslag tidigare?

Jag brukade alltid få det (sist men det var ju 6 år sedan) och jag fick det sedan efter missfallet men nu verkar det krångla.
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-24 12:31:59 följande:
    Jaså? Där ser man! Att det kunde betyda graviditet visste jag men inte mens. Det har jag aldrig stött på förut. Hur kommer det sig? Har du några symtom som kan tyda på det ena eller det andra?
    Inte jag heller! Vad är det testet reagerar på innan mens? Hade jag fått positivt äl-test några dagar innan mens (om jag dessutom visste att jag redan haft äl dne cykeln) hade jag slängt mig på ett grav-test direkt! :)
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-24 18:39:36 följande:

Kunde inte hålla mig utan testade. Mest för att se om sprutan ger utslag. Fick svagt men tydligt plus! Så nu återstår otålig väntan några dagar för att se om det var sprutan eller på riktigt.... Att jag alltid ska krångla till det! Nu blir det ju ÄNNU svårare att försöka tänka på annat ju!

Oj, vad kul. Eftersom du är så nära bim borde det ju betyda att du är gravid! Men jag förstår om du inte vill ropa hej för tidigt. 
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-25 14:26:31 följande:
    Nej det är för kort tid efter sprutan för att jag ska kunna ropa hej. Det står tydligt i produktinformationen att den kan leda till falskt positivt utslag på graviditetstest upp till tio dagar efter sprutan och jag var ju bara på dag nio... Jag var tokivrig så jag får ju skylla mig själv. Men kul att åtminstone få SE ett plus!

Imorgon är det dags att testa igen. Jag har sparat gårdagens test ifall ifall jag får plus imorgon också. Då kan jag jämföra strecken. Svagare imorgon = sprutan ligger bakom, starkare imorgon = egen produktion = gravid, blankt imorgon = det var sprutans fel men ingen klarhet i om jag är preggo eller inte. Jag överanalyserande? Aldrig i livet!
    Aha, jag fattar. Ja, vem blir inte överanalyserande i det läget.
    Åh, hoppas verkligen att det blir ett "riktigt" plus i morgon. Kan du inte ta ett digitalt där det står antal veckor? Fast det kanske inte ger mer klarhet.

Här har en svag mensvärk redan börjat. Det är tyvärr som det brukar vara, det kommer 1,5 vecka innan mens och går upp och ner fram tills mens. Snart kommer PMS-ångesten också, som ett litet härligt tillägg. :) 
  • VeronikaK
    GrönaDruvan skrev 2015-06-25 22:47:22 följande:

Ge inte upp tjejer. Inget är säkert förräns mensen kommit!
    Eftersom jag inte läst hela tråden, har ni alla barn sen innan?
    Här känns det också som mens på g...men med två gravtest som fått ytte pytte små svaga streck, så hoppas jag ändå. Troligtvis färgrester/spökstreck.

Eftersom det är en tråd för 35+ som vill ha en trea så har de flesta två barn sedan tidigare. ;) Något undantag finns nog.

Håller tummarna för er i helgen!
  • VeronikaK

Oj vad det händer grejer i tråden under en helg! Grattis Mammave! Och trist för er andra, men det är väl bara att fortsätta antar jag...

Har fortsatt mensvärk och pms-feeling så nu är det bara att hoppas att mensen kommer så tidigt som möjligt men antagligen dröjer det ändå till fredag. Har ingen som helst lust att gå omkring och må skit i fem dagar, suck... Just nu vet i sjutton om det är värt det. Jag har ju pms-medicin men får inte ta den om jag försöker bli gravid. Men det kan ju dröja..!

• VeronikaK
    Polarlantis skrev 2015-06-30 12:26:09 följande:

Grattis till plus och kram till er som det inte går så bra för!
    Har läst den här tråden länge och undrar om jag kna få kapa den lite?

Jag har två barn födda 12 och 14 och blir 37 i dec.Har två hundar som börjar bli lite till åren men som är mitt stora intresse och en man som har problem med ptsd och har haft ett skitdåligt år kan man lugnt säga. Psykolog som sjukskrev sig i feb och sedan har han inte fått ngn ny förens nyss som han ska gå till i augusti så han krashade rejält för en månad sedan. INTE lätt för mig. 
    MEN jag kan inte släppa tanken på ett barn till. Inte finns det ngn bra plats i huset för detta barn, inte har vi det stabilt och bra, inte är ekonomin bra (katastrof är väl mer rätt ord), jag har sökt skola till hösten (3år) och jag längtar efter att få vara med mina hundar mer och vandra och sådant som jag och dom gillar. Kroppen har äntligen återgått till ngn typ av normalt läge men jag känner ännu av fogarna... Men jag vill ÄNDÅ!!! 

SÅ hur var det för er? Var ni helt säkra på att tre ska det bli, eller hur resonerade ni? Är jag helt av banan som ens tänker på detta? Är det idioti att ens fundra, borde jag släppa det och få styr på livet? 
    Tanken är att smabon ska bli frisk på ca 20 v av KBT så det känns ju ljusare för just nu klarar han två barn själv i ca 30 min en bra dag. Han har lagt yngsta tjejen en gång. Och han har liksom både missat deras första år och att han är pappa så här långt...men han är änså positiv och vill ju bli bra och vara en normal pappa<!

Behövde bara fråga och skriva av mig lite till er som kanske kan komma med några bra tankar :) Hoppas det var ok! Lycka till alla!!

Åh, vad skönt att läsa ditt inlägg. Välkommen!

Jag känner som du, vi har inte heller direkt perfekta förutsättningar för ett barn till. Vi bor för trångt just nu i alla fall och egentligen är det väl mer jag som vill ha en trea, medan mannen är mer tveksam. Dessutom vill jag göra en massa saker som inte alls involverar barn. Hade jag varit 32 år så hade jag väntat. Nu är jag 39 och har inte tid att vänta. Och jag vill försöka få ett barn till, så är det bara.
    Tror flera i tråden känner igen sig i dig.
  • VeronikaK

Negativt test i morse. Det var helt väntat, så jag blev knappt besviken (lit blir man ju i alla fall). Jag testade mest för att jag tänkte gå ut och dricka vin i morgon.

Förra månaden tänkte jag försöka göra något positivt av det negativa resultatet och passa på att träna lite mer och försöka tappa några kilo. Tror ni jag har gjort det? Näpp, inte ett gram. Nu på semestern måste det ske bara. Så himla dumt att inte passa på när ja inte är gravid. Å andra sidan kanske jag aldrig blir det, och tanken på det uppmuntrar till viss tröstätning av choklad. ;)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea