Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag är inte så mycket för listor så jag hoppar den - kan berätta ändå. :)

• VeronikaK
    Brinkly skrev 2015-05-26 15:11:46 följande:

Åh så hände det! 8e försöket! Bim-7. Hoppas hoppas allt går bra nu bara! Så överväldigad!

Grattis till dig! Så härligt!
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-05-29 08:52:48 följande:

Jag har gjort clearblue äl-tester i en vecka nu och inte fått utslag. Har äl enligt min app idag, har haft ont i ryggen och "slemmiga" flytningar under veckan, jag skulle tolka detta som att jag har äl på g men varför visar testerna inget? Ska jag fortsätta testa efter helgen?

Trist mammave....

Samma här! Hade tydliga äl-symptom i början av veckan men agerade inte på dem eftersom jag inte fick utslag på äl-test (cb). Brukar alltid f¨utslag ungefär när jag väntar mig äl. Nu har dagarna gått och symptomen är borta samt att det borde vara för sent för äl. Så antagligen har jag missat äl denna månaden helt! Grrrr!!

Har hört att det kan spela roll när man testar och att man helst ska testa mellan kl 10 och 20, alltså inte på morgonen, som jag alltid gjort. Men fattar inte riktigt hur det kan ha så stor betydelse...

Tråkigt är det i alla fall. Man vill ju ta alla chanser man har.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-29 11:11:31 följande:

Shrew: kanske inte släppte ngt ägg denna mån Får du helblankt elr syns ngt lite? Jag läste att man kan missa stegringen om man har kort stegring.

Hon använder digitalt som jag förstått det, så antingen blir det utslag eller så inte.
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-05-29 10:25:20 följande:

Jag har också läst om att man inte ska testa på morgonen, men på instruktionerna för clearblue står det att man kan testa när som helst. Tror att det är bara på morgonen jag inte kissat 4 h innan... Gjorde iofs ett test igår em när jag märkte flytningarna men då hade jag precis kissat och resultatet var neg. 

Ja, annars borde de ju skriva det. Har alltid fått utslag på morgnarna tidigare.

Tråkigt - men vi ska inte tappa hoppet helt. Det kan ha varit en kort stegring. Tyvärr tror jag inte att vi lyckades ha sex just den dagen, däremot någon dag före. 

Läxan vi kanske ska lära oss är väl att inte lita blint på testerna utan köra på vid äl-symptom oavsett testresultatet, för säkerhets skull.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-31 09:59:16 följande:

Börjar känna att hoppet att få en till börjar försvinna Mens igår och med det inne på försök nio Har bara två försök kvar eftersom min man säger stopp sen Tidigare graviditeter har blivit till på försök ett, nio (mf) och två. Så snart har jag passerat mitt längsta försök, vilket känns sådär. Verkar ha väldigt svårt att bli gravid varannan gång ju- knepigt. Beställde nyss nya äl-tester till mina två sista försök iaf, om nu det kan hjälpa. Är lite depp idag

Vad tungt. Hoppas verkligen att din man tänker om när ni verkligen är där (om ni inte blir gravida tills dess). Det kanske blir knepigt även för honom att vara sluta helt  tvärt att försöka från en månad till en annan, när man nu ändå försökt ett längre tag. Håller också tummarna för att ni inte ska behöva fundera på saken utan att det ska ta sig innan dess!
  • VeronikaK

Har jättemycket mensvärk sedan flera dagar tillbaka. Tyvärr har jag ingen aning om när mensen kan förväntas eftersom jag verkar ha missat äl den här månaden. Om jag går på de symptom jag haft så kanske mensen kommer ungefär på måndag, men pga värken börjar jag ju hoppas på att det är växtvärk i stället...

• VeronikaK

Skit också, kommer inte ens att behöva göra ett test. Har världens PMS, ingen tvekan om saken. Den känslan har jag aldrig haft inför en graviditet. Inte nog med att mensen är i antågande, jag skulle dessutom vilja krypa under filt och stanna där ett par dagar framöver. Det går dock inte pga alla sociala tillställningar just nu. Skit...

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-08 09:04:22 följande:

VeronikaK, hur går det? Fick du mens? 

Hej! Jo, den kom i går.  Men jag var ju förberedd så det var iofs mest skönt att den kom tidigt. Det betyder också att jag antagligen hade äl när jag kände av det som mest. Minns att jag söndag kväll för två veckor sedan var helt uppsvullen, öm och massor av äl-värk. Men eftersom jag fick negativt äl-test så litade jag blint på det. 

Hur går det för dig? Du går också i väntans tider ( så att säga ;) ) nu har jag för mig?
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-04 15:27:58 följande:

Stor kram VeronikaK!

Tack för sympati föresten. :)
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea