Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

mangoo skrev 2014-11-11 09:33:10 följande:

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

Jag har bara haft tester denna månaden för att se när äl var och då köpte jag CB. De andra är svåra att läsa av tycker jag.

Har inga symptom på någonting. I helgen blir det nog aktuellt med vin eftersom vi får besök och det blir utgång. BIM är mån-ons nästa vecka. Jag vet inte om jag ska testa i helgen innan utgång eller inte. Känns inte så bra att dricka vin precis innan ett ev. positivt test. Å andra sidan är det inget som talar för att det är positivt. Får tänka på saken ett para dagar till.

• VeronikaK
    Minxy skrev 2014-11-12 05:40:52 följande:

Jag får nog se mig som besegrad för den här gången. Mina röst ömmar knappt längre, jag har mer mensvärk och nu imorse hade jag ljusröda flytningar, så mensen lär dyka upp idag/imorgon.

Nästa ÄL bör vara ca 28 november, nästa BIM borde hamna på den 12 december ungefär. Jag ändrar i listan bara mensen kommer igång på allvar.

Tråkigt!

Å andra sidan är det kanske ett bättre nedkomstdatum i slutet på sommaren/hösten än mitt i sommaren som skulle ha blivit fallet nu.

Jag skulle absolut inte räkna efter och kolla sånt, men har inte kunnat låta bli... Jag bryr mig inte om när det blir, men är det negativt den här gången för mig också så försöks jag hitta fördelar med det. :)
  • VeronikaK

Jag kommer nog att försvinna från tråden eller i alla fall ta en paus. Om jag kommer tillbaka ligger nog i händerna på min man nu. Har inte riktigt kunnat njuta av barnplanerna eftersom jag känt nånstans att han inte velat hela vägen. I går pratade vi om saken och han ger mig motstridiga signaler. Inte helt nej men absolut inte helt ja heller. Men helt klart så är det andra saker han prioriterar i sitt liv än ett barn till. Det visste jag väl egentligen, men jag har velat så mycket själv att jag liksom bortsett från det. Det är inte det att jag inte förstår honom på ett viss, men jag vill i alla fall. Nu är det oklart vad vi gör. Men jag kan inte fortsätta oskyddat om inte beslutet är gemensamt. Känner mig helt förkrossad.

• VeronikaK

Hej på er!

Jag skrev lite i tråden tidigare, men hoppade av pga att jag inte kände att jag hade min man med mig i detta med fler barn. Vi har fortsatt att lämna dörren öppen för fler barn, men för mannen är det noga att leva ungefär som vanligt och inte skapa stress kring barnalstrandet. Och jag kan förstå honom i det, även om lite planerande för min del inte är något problem. Jag har dock känt att jag faktiskt också blir stressad av att planera för mycket. Så vad jag ville säga var mer att jag läser i tråden, håller tummarna för er och kanske kommenterar någon gång då och då. Men jag är däremot inte med i BIM-listor eller äl-diskussioner. :)

Skulle något hända på barnfronten kommer jag nog inte att kunna låta bli att meddela såklart! :D

• VeronikaK

Jag håller som sagt tummarna för er alla! Vem vet vad jultomten har med sig i säcken? :D

Jag har förvånat mig själv genom att inte vara sugen på att testa äl eller planera så mycket den här månaden. Jag har iofs inte haft så tydliga äl-symptom heller, och då är det kanske lättare att vara cool. Känns bra faktiskt, trots att jag såklart fortfarande tänker på den där med åldern. Blir det så blir det. Känns fortfarande helt abstrakt att ens tänka på det...

• VeronikaK
    Lectin skrev 2014-12-12 12:46:40 följande:

Känner mig nere idag... mannen börjar tvivla och vill kanske inte ha en trea trots allt. Känner att vi behöver sätta oss i lugn och ro och prata igenom det här innan jag börjar knapra tabletter. Han antydde att han tycker att jag övertalat honom redan förra diskussionen i våras och jag tyckte verkligen att jag tassade försiktigt för att få med honom på tåget... Enligt mig svängde han själv utan övertalning när jag hade gått över tiden och vi hann bli nervösa för att det kanske hade råååkat bli en trea. Men kanske missuppfattade jag honom då... Vi får se var det här landar.

Förstår hur du känner. Här har mannen också tvekat mycket. Jag också för den delen, men mest pga hans tvekan. Han kanske bara behöver få säga sitt och sätta ord på det som är hans tvekan? Försök att lyssna på det och bekräfta innan du går över till övertalning, skulle jag säga. Jag tror precis som andra redan sagt, att det är vanligt med tvivel udner resans gång.

Hoppas att det går bra och att han vänder tillbaks när ni får mer tid att prata. 
  • VeronikaK

Hanna: vad skönt att få en bra läkarkontakt och en konkret plan för framtiden. Känns ibland som ett stort lotteri i vården.

Väntar mens i veckan, allt från i går fram till söndag är troligt, det har varit ganska oregelbundet det senaste halvåret. Sedan några dagar har jag ont i ländryggen och det ökar för varje dag. Såklart råkade jag googla och såg att det kunde vara ett graviditetstecken... ;) Fast det vore konstigt, har inte haft foglossning alls med dom två första barnen.

• VeronikaK

Jag är i alla fall inte gravid. Testade i går och det var negativt. Fortfarande ingen mens men det är väl en lång, tråkig cykel den här gången. Har mensvärk så den kommer väl när som helst.

Känner mig trött och sliten. Fullt upp med markservice till de 2 vi har.

• VeronikaK
    mammave skrev 2014-12-21 11:11:25 följande:

Men 2015 ska det bli bebis! Börjar redan bli lite otålig, trots att jag bara ska påbörja försök fyra. Jag vet ju att det kan ta tid, men hade hoppats bli gravidinnan jag fyllde 35, men så blev det inte (fyller strax). Det enda positiva är att minstingen hinner bli lite större, får hålla fast vid det. Men jag hade gärna inte blivit äldre innan

Du får trösta dig med att du är betydligt yngre än jag ;) Kommer nog att ha fyllt 39 innan det blir något, om det öht blir. Fyller om några månader.

Har en oregelbunden cykel på allt från 24 till 30 dagar. De senaste har varit 27-28 dagar. Är nu på dag 30. 31 dagar har jag aldrig haft och 30 var också länge sedan. Men testet på dag 28 (fredags) borde stämma. Bara att hoppas att inte cykeln strular till sig helt.
  • VeronikaK

Jag är ju inte så ofta här och skriver, men jag följer er.

Fick mens strax innan jul, och måste åka bort i veckoslutet, ungefär när jag antar att  det är dags för äl. Så jag räknar inte med att det blir något på ett bra tag. 

För min del gör det inget med gravida i tråden. Vi har ju inte försökt så länge, så ingen större stress för det. Å andra sidan känner jag viss stress över att jag har åldern emot mig.

Nya tag under 2015!  :D Gott nytt år på er!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea