Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Och ja, det är skönt att märka att fertiliteten inte måste gå ner så väldans mycket. För vår del har det tagit ungefär ett halvår med varje barn, men längst med nr 1.
Och ja, det är skönt att märka att fertiliteten inte måste gå ner så väldans mycket. För vår del har det tagit ungefär ett halvår med varje barn, men längst med nr 1.
Åh typiskt limegrön!!!
Här blev det mot alla odds utslag på äl-test igår så nu får jag äntligen vänta, hoppas, räkna dagar och leta symtom igen!
Här tickar det på. En arbetsvecka kvar till bim. Molvärk som inte är av denna värld. Tänker att det skulle kunna vara relaterat till cystan/äggblåsan men ömheten vid vänster äggstock (där blåsan satt) försvann efter lh-stegringen förra helgen, vilket kaaan tolkas som att blåsan sprack och ägget släppte. Molvärken däremot sitter i livmodern som också är öm. Är lite försiktigt förhoppningsfull men vågar inte tro eller hoppas så där okontrollerat.
Hej!
Hoppar in här. :) Är mamma till en fantastiskt fin son på 8år.
Ny kärlek och första försöket börjar nu. Beräknad ÄL 16/2. BIM 28/2.
Är 38år och vill hinna få två barn till innan det är för sent :)
Så nu är jag inne igen. Har inte mått så bra. Många funderingar i skallen. Väntar spänt på mina provsvar från gyn läkare. Är mest orolig för provet som togs för att kolla om jag var på väg in i klimakteriet. Är så nervös. Frågade killen i helgen om han kommer lämna mig då. För då är chanserna till att bli garvid typ 0.
Han är yngre än mig och vill ha barn och han har inget sedan innan.
skit jobbigt.
Mina så kallade komigång mens piller.... tog sista i fredags och borde få min mens nu. Denna gång är den väldigt väntad och jag vill och behöver den.
Hmmm... Rosa flytningar och värk några dagar efter äl. Ska jag bli nedstämd eller glad och hoppfull? Väljer nog det sista och tror att det här tyder på något bra.
Lycka till!!!
Hej tjejer. Har fortsatt att följa tråden och hållit tummarna, kanske att jag någonstans kände på mig att jag skulle komma tillbaka. Fick missfall i dag, i v.14. Var inte beredd på det och hade precis berättat på jobbet. Skulle ha berättat för barnen i helgen men nu gör vi inte det, ingen ide att skapa drama runt något. Vet ju inte om det blir någon nästa gång för mig heller, med tanke på min ålder. Känns så konstigt att behöva ställa om så pass sent... Men håller tummarna för er!
Hur går det, Veronika :( Kram
Här blev visst bebislängtan ännu större när jag tog uppehåll och jag längtar till efter nästa mens då man kan försöka igen. ÄL har nog passerat vid det här laget iaf och inget oskyddat sex här så inga chanser att vara gravid nu iaf. Har läst ngnstans att genomsnittsförsöken är sju ggr så nästa gång blir det genomsnittsförsöket för vår del :P Sist när det tog tid tog det sig på försök 9 så jag har några milstolpar som jag liksom räknar ner till känns det som (kommer nog misströsta rejält om det inte tar sig iaf gång tio då). Men ngn gång borde ju vara vår tur om vi fortfarande kan bli gravida, det vet man ju aldrig. Svamlar lite, men det är nog för att få ordning på mina egna tankar.
Lia: måste bara fråga vad skillnaden är på att försöka riktigt seriöst eller som ni gör nu? Lite nyfiken bara vad det innebär. Jag tänker nog lite som så att så länge man inte skyddar sig så försöker man. Eller skyddar ni er nu och väntar till sommaren?
Plussade igår morse och maken fick en fin påskpresent känner mig orolig och nervös då vi fick ma i maj.
Dock så känner jag av den här graviditeten, det gjorde jag inte sist, så jag hoppas att det är positivt.