Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Shrew skrev 2015-06-08 09:52:01 följande:

Jag har bim fre eller lör. Försöker att inte låta min kropp lura mig till att tro att något är på g... Funderar på att testa torsdag morgon, är bjuden på några fester torsdag och lördag och vill veta om det är ok att dricka. Tror iofs inte det är någon fara med några glas vin. 

Okej, lite spännande ändå. Har du några symptom?
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-08 13:42:49 följande:

Nej, jag har egentligen inga symtom, eller mina symtom (trötthet, lite ont i magen och ryggen) kan bero på så många olika saker. Jag har haft svårt att tro att jag är gravid när jag väntat mina barn eftersom jag inte kände något. Blev då dock gravid på en gång och hade inte tid eller behov av att analysera hur jag mådde. 

Det går egentligen aldrig att veta helt eftersom det kan skilja sig åt från en graviditet till en annan också. Håller i alla fall tummarna för dig!
  • VeronikaK

Känner mig ganska uppåt trots mens och den tickande klockan! Det är sol ute och snart semester! Jag ska försöka äta bra mat och sova lite bättre. Försöka stänga av bioklockan lite. Får se hur bra jag lyckas. ;)  

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-10 16:32:53 följande:

Jag tänker att två ägg är dubbelt så stor chans att det alls blir något.

Absolut. Vi håller alla tummarna för att det blir din tur den här gången!
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-12 09:43:11 följande:

Negativt test i tisdags och idag. Jag var förberedd och börjar känna att det nog inte kommer att bli någon trea i vår familj. Men det känns helt ok, särskilt nu när det snart är semester och det är ju lättare att resa med två större barn än med en bäbis. 

Vad tråkigt Shrew! Men visst fortsätter du att lämna dörren öppen? Jag tänker kanske, i alla fall för egen del, att det är bra att på något vis inte hänga upp hela livet på det där tredje barnet. Det finns fördelar med "bara" två och livet går vidare.
    Men samtidigt - rätt som det är så händer det! Nästa gång kan det vara vår tur! 
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-12 13:52:45 följande:
    Ja, VeronikaK, det verkar inte finnas något behov av preventivmedel så det kommer vi inte använda under sommaren. Skulle vilja lämna dörren öppen och inte hänga upp mig (vänta på äl, på mens) men vet inte om jag klarar av det. Jag vill ha kontroll och veta vad som kommer att hända! Så på det sättet är det lättare för mig att bara ge upp.  Men vi får se vad som händer under sommaren, kanske inget men det är helt ok det med Glad
    Jo, jag känner igen det. Skönt ändå att du kan njuta av annat under tiden. Jag börjar också bli lite bättre på det. 
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-14 19:41:23 följande:

Iskristall: heja!

Här har jag inte ens fått positivt på äl-test denna månad Helblanka test Funderar på om det kan vara så att jag slutade få äl när mensen började bli kort Sist fick jag lite stegring men aldrig positivt. Känns lite osjysst om jag inte ens har äl

Jag fick inte heller utslag förra cykeln. Däremot hade jag ÄL-symptom så jag tror att testen missade äl helt enkelt. Hur var det för dig - hade du symptom? Annars kan väl äl hoppa över nån månad utan att det behöver vara något fel? I så fall kommer säkert äl nästa cykel.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-15 14:08:48 följande:

Jo, men min mens har även blivit superkort de senaste cyklerna Så det verkar vara ngt som är knepigt. Tycker jag känner av äggstockarna lite närsomhelst så har svårt att säga att det är äl-symptom. Men visst hade jag slemmiga flytningar som vanligt Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Känns ganska hopplöst tyvärr

Okej, hm, vad svårt. Kan du satsa på varannan-dag-sex under en tvåveckorsperiod så har du ju ändå chans (såvida äl inträffar). Men det är ju inte alltid så lätt. 

För min del kommer nog äl mitt i midsommarhelgen som vi tilbringar i sommarstuga tillsammans med familj och släkt, så det lär inte bli helt enkelt att få till... ;) 
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-17 10:23:28 följande:

Jag testade igår och fick ett svagt streck och imorse när jag testade med clearblue test så stod det "gravid"! Känns så overkligt! Jag hann inte berätta för sambon om plusset imorse, får överraska honom ikväll. Det lustiga är att när jag kollade på bf så är datumet samma som för min dotter, måste alltså blivit gravid ungefär samma tid för 5 år sedan! 

Stort grattis Shrew! Så roligt!
  • VeronikaK

Har lyckats missa min äl den här gången också! Resor och annat har ställt till det, och jag har ingen aning om äl har varit eller inte. Inga särskilda tecken den här månaden, och eftersom jag varit bortrest har vi bara lyckats få till det då och då. Så inte mycket att hoppas på den här gången.

Nästa gång infaller antagligen äl mitt i sommarstugesemestern och det kommer att bli knepigt att få till det pga trångboddhet. Suck...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea