• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Ja Lectin, det går sakta framåt. Tiden till utredningen finns kvar så vi har inte behövt avboka den. Så stora förhoppningar finns just nu att vi kommer iväg trots allt och det känns bra, men än ropar jag inte hej

• Shrew

Vi bestämde oss för att börja försöka, blir jag inte gravid före augusti så får det vara! Det är roligt och mysigt att planera och drömma om en bäbis men väntandet och räknandet av dagar ser jag inte fram emot. Hoppas att jag kan ha lite mer distans till det nu efter vår "paus". Jag skulle behöva en app som blinkar när man närmar ägglossning och när man har bim och som man inte kan kolla annars. Tror ni det finns såna appar?

• Lectin

Jag håller tummarna Shrew! Både för att det blir en bäbis men också för att du får den avslappnade resa dit du vill ha. Kanske kunde du konstruera en sådan app? Skulle nog bli en lika stor succé som den där självlysande naveln som indikerar graviditet.

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-04-29 11:22:04 följande:

Vi bestämde oss för att börja försöka, blir jag inte gravid före augusti så får det vara! Det är roligt och mysigt att planera och drömma om en bäbis men väntandet och räknandet av dagar ser jag inte fram emot. Hoppas att jag kan ha lite mer distans till det nu efter vår "paus". Jag skulle behöva en app som blinkar när man närmar ägglossning och när man har bim och som man inte kan kolla annars. Tror ni det finns såna appar?

Ursäkta om jag frågar om någonting du redan berättat om - men vad är det som gör att ni ev. stänger dörren till fler barn i augusti? Är det detta med stressen med barnplaneringen?

Frågar eftersom jag själv tänker en del på när dörren ska stängas (p.g.a ålder). Känner att jag inte vill bli för gammal, men samtidigt inser jag att det kommer att vara så svårt att bara bestämma att just den här månaden blir den sista, om du förstår hur jag menar. Misstänker att man hela tiden kommer att tänka "tänk om det är just nästa månad det tar sig".

Så himla svåra frågor. Själv har jag just haft första ÄL efter mitt missfall i v.14 och jag hoppas så himla himla mycket på att det ska ha tagit sig direkt men chansen är väl minimal.
  • Shrew

Jag tyckte det var skönt att ta en paus för att slippa räkna och tänka på dagar. Och vill därför även nu stänga dörren för att jag ska ska kunna fokusera på annat. Vi har en del bäbisgrejer kvar från nr 2, jag har sparat dem ifall vi behöver dem igen och finns det inte behov så rensar jag ordentligt hemma. Det skulle jag väl kunna göra redan nu men... 
    Sen är det väl mycket möjligt att jag blir sugen på en trea längre fram om ett eller två år, men min lilla 4 månaders plan är att försöka och sedan sluta försöka! 

• mammave

Hur går det tjejer?

Har inte fått några provsvar än på hormonproven de tog för snart två v sen..... Men vi kör på nu ändå och hoppas på plus ändå.

• mammave

Shrew: min man vill oxå sluta efter aug, men inte jag. Skönt att ni är överens iaf. Han tycker vi måste ha ett stopdatum

• Lectin

Men skit också! Fick mens redan idag... Jaja... Då får jag åtminstone inviga min nya menskopp och sluta bygga på sopberget med bindor.

• mammave

Lectin: tråkigt att höra att du fick användning av den

Nu bestämmer vi att det är vår tur nästa gång!

Jag hoppas just nu mest på att min mens ska bli normal denna gång och att proverna är bra. Varför ska den börja strula när man försöker bli gravid när den annars är som en klocka?! Så typiskt!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea