Shrew skrev 2015-04-29 11:22:04 följande:
Vi bestämde oss för att börja försöka, blir jag inte gravid före augusti så får det vara! Det är roligt och mysigt att planera och drömma om en bäbis men väntandet och räknandet av dagar ser jag inte fram emot. Hoppas att jag kan ha lite mer distans till det nu efter vår "paus". Jag skulle behöva en app som blinkar när man närmar ägglossning och när man har bim och som man inte kan kolla annars. Tror ni det finns såna appar?
Ursäkta om jag frågar om någonting du redan berättat om - men vad är det som gör att ni ev. stänger dörren till fler barn i augusti? Är det detta med stressen med barnplaneringen?
Frågar eftersom jag själv tänker en del på när dörren ska stängas (p.g.a ålder). Känner att jag inte vill bli för gammal, men samtidigt inser jag att det kommer att vara så svårt att bara bestämma att just den här månaden blir den sista, om du förstår hur jag menar. Misstänker att man hela tiden kommer att tänka "tänk om det är just nästa månad det tar sig".
Så himla svåra frågor. Själv har jag just haft första ÄL efter mitt missfall i v.14 och jag hoppas så himla himla mycket på att det ska ha tagit sig direkt men chansen är väl minimal.