• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Åh så spännande Iskristall! Nu kommer det hända grejer! Håller såklart tummarna för er.

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-05 19:58:33 följande:

VeronikaK: har sagt det flera ggr redan, men han tycker dessvärre inte som oss

Ja, ursäkta om jag upprepar frågor och sånt, jag blandar ihop olika personer i trådarna. Och så får fu tänka på att jag är smått senil nu, det blir så när man närmar sig 40 ;)

Ja, trist att din man känner så. Men det kanske inte är så lätt för honom att helt stänga till dörren i augusti när ni väl kommer dit, även om han säger så nu. När det väl blir augusti är det kanske en annans sak. Och det kanske inte blir någon issue, du kanske redan är gravid då. Håller timmarna! :)
  • Shrew

Mammave: Jag förstår att du blir frustrerad över att sluta försöka i augusti om din mens och äl strular nu. Men som VeronikaK skriver så ändrar din sambo kanske sig . Jag är lika gammal som du så jag tycker inte heller att du/ni är gamla! 

Jag "räknar" med att hinna ha 4 äl/ordentliga försök innan jag vill sluta men det kan jag kanske inte räkna med. Tänkte köpa äl-test efter nästa mens för att ha bättre koll. 

• Lectin

Inget spännande här. Negativt på testet som förväntat så igår startade jag nästa tablettrunda.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea