• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Håller med mammave! Både att det är vår tur och att det är jobbigt med strulande mens.

Tänker ibland att vi kanske blir gravida oftare än vi tror men att graviditeten avbryts så tidigt att vi tror att det är en strulande mens... Då är det ju heller inte konstigt att mensen efter blir lite knäpp av hormonomställningarna. Det känns på något vis trösterikt att tänka så mitt i allt krångel.

• mammave

Deppdag idag Mensen kom helt plötsligt på dag 24! Är så trött på mensstrul nu! Varför är den så konstig helt plötsligt? Jag hoppas verkligen den håller i sig i några dar nu så att den beter sig mer normalt än de två senaste gångerna. Känns som om man inte riktigt har någon sportslig chans att bli gravid en gång om mensen är konstig Sedan har vi bara fyra månaders försök kvar eftersom min man satt stopp efter augusti. Just nu känns det som om jag aldrig kmr få min trea

• mammave

Lectin: jo, men borde man inte ha plussat isf om man fått tidigt mf? Sorry att jag ifrågasätter ditt tänk, men idag är jag fru Negativ.

• Lectin

Jo... Men tänk om hcg-nivåerna inte kom upp i mätbart? Vi påverkas ju av jättelåga hormonnivåer när det gäller andra hormoner så varför inte här också?

Håller med dig om att när vi nu vill ha barn kan vi väl få en sportslig chans att räkna dagar och planera och fundera, längta, vänta och hoppas som "alla" andra?

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-04 20:22:30 följande:

Deppdag idag Mensen kom helt plötsligt på dag 24! Är så trött på mensstrul nu! Varför är den så konstig helt plötsligt? Jag hoppas verkligen den håller i sig i några dar nu så att den beter sig mer normalt än de två senaste gångerna. Känns som om man inte riktigt har någon sportslig chans att bli gravid en gång om mensen är konstig Sedan har vi bara fyra månaders försök kvar eftersom min man satt stopp efter augusti. Just nu känns det som om jag aldrig kmr få min trea

Vill din man sätta definitivt stopp i augusti? Vad är hans skäl till det?
    Vi har inte pratat om något stopp, min man är liksom tvekande öht till barnfrågan, vill egentligen varken säga helhjärtat ja eller nej (trots att vi ju försöker aktivt nu). Därför lite intressant att höra hur andra resonerar.
    Tror du verkligen att din man kommer att kräva et stopp exakt i augusti om det inte blir ngt innan dess?
  • mammave

Han tycker att han egentligen redan nu är för gammal och ville därför ha ett bestämt stopp när vi började och sa då augusti. Han är 36 och jag 35, men han har lite annan syn på gammal än jag har. Jag vet faktiskt inte om han kan tänka sig förlän

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-05 06:22:17 följande:

Han tycker att han egentligen redan nu är för gammal och ville därför ha ett bestämt stopp när vi började och sa då augusti. Han är 36 och jag 35, men han har lite annan syn på gammal än jag har. Jag vet faktiskt inte om han kan tänka sig förlän

Oj då, vi är 39 och 41 så ni är unga, säg det till honom. ;) I mitt perspektiv har ni många år på er än. Men det hjälper ju inte dig om din man inte tycker så.

Jag ser att mitt förra inlägg lät ganska stroppigt, jag skrev bara att "vi inte pratat om något stopp" vilket blev lite goddag yxskaft, men jag hade tänkt fortsätta på den tråden: Alltså, jag har däremot själv funderat på ett stopp, men vet inte när. Min man är obekymrad om ålder men han är heller inte så noga med ett barn till. Han motsätter sig inte men är inte lika sugen som jag.

Men det här med åldersstopp är svårt i praktiken, för när är det dags liksom? Så sorgligt.
  • Lectin

Tänk så lätt man får förhoppningar! Jag har blött rätt ordentligt söndag natt och måndagförmiddag men sedan klingade det av. Jag blöder fortfarande men inte så mycket som jag brukar under de första dagarna. Och direkt sticker hoppet upp sitt lilla söta nylle och viskar spännande saker i mitt öra. Men jag TROR inte på dig!!! Hrmf... Imorgon ska jag starta nästa ägglossningsstimulering så jag tar väl ett test bara för att vara helt hundra antar jag.

Fördelen med de här tabletterna är att det faktiskt händer något spännande i den tristaste delen av cykeln med både dagräkning, tabletter och senare ultraljud och spruta. Man får glädjas åt det lilla.

• Iskristall

Hej, en uppdatering från mig. Vi var på första besöket på utredningen igår. Fått remisser till blodprover osv. Läkaren tyckte vi skulle gå direkt på ivf, så det lär det bli framöver. Vi får se hur långt vi hinner innan semestrarna.

Hoppas ni andra har det bra!?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea