• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-07 16:57:29 följande:

VeronikaK: jag menade att jag sagt det till honom, inte i tråden

Aha. Förvirring i flera led. Jag ska nog gå och lägga mig nu.

Ärligt talat är jag bakis efter en utekväll i går. Kanske oansvarigt eftersom jag förväntar mig mens på måndag och vem vet...? Fast jag orkar inte leva på vänt hela tiden. Jag har aldrig blivit gravid så snabbt innan, och har inte minsta tecken på nåt nu heller, så jag tog risken med några glas vin.
  • Shrew

Bim idag enligt min app. Gjorde grav test igår eftermiddag men den var negativ. Jag har känt mig känslig mot lukter och mina bröst kliar och är spända.Känner inte några pms symtom, brukar bli uppblåst och vara irriterad. Så vad ska man tro, vågar man tro nåt? Eller har jag 37 dagars menscykel denna månad och inte 29 dagars som de senaste månaderna?

VeronikaK, drick vin medan du kan, det gör jag ;) 

• Lectin

Spännande Shrew! Jag intar tumhållarposition!

Kände du av din äl den här cykeln eller är det bim beräknat på senaste mens?

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-05-13 09:51:24 följande:

Bim idag enligt min app. Gjorde grav test igår eftermiddag men den var negativ. Jag har känt mig känslig mot lukter och mina bröst kliar och är spända.Känner inte några pms symtom, brukar bli uppblåst och vara irriterad. Så vad ska man tro, vågar man tro nåt? Eller har jag 37 dagars menscykel denna månad och inte 29 dagars som de senaste månaderna?

VeronikaK, drick vin medan du kan, det gör jag ;) 

Då håller vi tummarna då! :)

Själv fick jag mens i går och även om jag allra helst hade velat ha ett positivt test i stället så är mens på förväntad dag (eller dagen efter i alla fall) det nästbästa. Då verkar det som att systemet kickat igång efter missfallet.

Lte jobbresor och annat i kalendern men det verkar som att båda är hemma dagarna runt nästa äl i alla fall.

Annars hoppas jag en del på semestern...
  • Shrew

Lectin: bim är beräknat från min senaste mens. Kommer faktiskt inte ihåg om jag kände äl men har iaf märkt skillnad på flytningar efter appens fertila period och efteråt. 

• mammave

Håller tummarna, Shrew!

Ja, hur är det där med vin och allt annat man inte ska äta/dricka innan man plussar? Ska på fest några dar innan BIM och vet inte vad jag törs dricka?

• Lectin

VeronikaK: både beklagar och gratulerar! Skönt att ha en "back-up"-känsla när mensen kommer.

Shrew: då är det bara att vänta och hålla tummarna då.

Mammave: egentligen tror jag det är helt ofarligt eftersom ingen direktkontakt skapats till mammans blodomlopp ännu. Värre senare när moderkaka, navelsträng etc bildats. Men personligen känner jag mig (och Är tills motsatsen bevisats) så galet gravid inför bim att jag alltid hittar någon ursäkt för att låta bli åtminstone alkohol. Kostråden brukar jag ta tag i när jag plussat. Förutom folsyra då som jag ätit över ett år nu...

• mammave

Jo, har varit försiktig med allt jag ätit och druckit, men börjar lessna lite på att hela tiden fundera på hur jag ska leva ifall jag kanske är gravid, vilket jag inte varit ngn av gångerna Det känns ju som om jag aldrig kmr bli det just nu (deppdag).

• Iskristall

Mammave: Jag tycker du ska leva som vanligt. Inte överdriva med alkohol osv men unna dig lite fast det är innan bim. När man försöker och försöker månad efter månad mår man bara sämre av att begränsa sig. Det tror jag iallafall, för att orka måste man leva lite under tiden! Jag tror på att du kommer bli gravid!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea