• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    mammave skrev 2015-05-17 18:02:17 följande:

Förstår inget av mina äl-tester. Tyder dessa på att jag inte haft äl? Tänk om det är det som är felet? smile4.gif

Hmm...nja dom säger ju att vid ett positivt ÄL-test ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket. Det ser ju inte ut som om du haft ÄL än. Du kanske har sen ÄL? Jag hade ÄL på dag 20 i cykeln innan jag skaffade första barnet 2008.
  • mammave

Men tycker det är konstigt att det blev starkare igår och sen svagare igen idag....

• Lectin

Skumt mammave! Det kaaan ju också vara så att du missat toppen när du testar en gång per dag men jag tycker det ser lite för svagt ut för det. När på dagen testar du? Och var i cykeln är du? Räknar du med mens om typ två veckor?

• mammave

Fick iaf provsvaren och de var bra. Så de hittade inga hormonfel, men den knepiga mensen kvarstår ändock

• VeronikaK

Jag har en deppdag. Tvivlar på allt. Om vi verkligen ska försöka få barn igen - är det värt stressen och pressen? Ångrar att jag inte på allvar försökte övertala mannen tidigare. Nu börjar barnen bli stora, och det känns så overkligt att vi skulle få fler barn nu, trots att jag var gravid tidigare i våras. Orkar jag med en bebis som inte sover en gång till? Men om jag inte försöker är jag rädd att ångra det... 40-årskris?

• Shrew

VeronikaK: Jag känner igen dina tankar! Mina barn är 4 och 6 år gamla och det känns ibland att man borde bara fokusera på dem och njuta av att de börjar bli "stora". Jag är rädd för att få en krävande bäbis (vilket ettan var) och att jag inte skulle orkar med de stora om jag inte får sova. Första året med en bäbis skulle säkert bli krävande... Och mysig? Tålamodskrävande skulle det iaf bli. 
    Jag kommer nog att behöva ett nytt "projekt" efter sommaren om jag inte blivit gravid för att kunna fokusera på annat och inte tvivla på om jag tagit rätt beslut. 

• mammave
    Iskristall skrev 2015-05-18 18:50:19 följande:

Mammave: Så vad händer nu då? Har de nån plan för er?

Nä, det enda han sa att jag skulle återkomma till hösten om jag inte blivit gravid för att då ta fler prover. Men min man vill inte försöka längre efter augusti, så det kommer vi inte att göra :(

Förstår Veronika :( Det är bara du och din man som kan komma fram till det svaret. Jag skulle nog ha svårt att "ge upp" bebisdrömmarna nu när de väl startat. Men jag har kanske inget val en gång :(
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea