• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-31 09:59:16 följande:

Börjar känna att hoppet att få en till börjar försvinna Mens igår och med det inne på försök nio Har bara två försök kvar eftersom min man säger stopp sen Tidigare graviditeter har blivit till på försök ett, nio (mf) och två. Så snart har jag passerat mitt längsta försök, vilket känns sådär. Verkar ha väldigt svårt att bli gravid varannan gång ju- knepigt. Beställde nyss nya äl-tester till mina två sista försök iaf, om nu det kan hjälpa. Är lite depp idag

Vad tungt. Hoppas verkligen att din man tänker om när ni verkligen är där (om ni inte blir gravida tills dess). Det kanske blir knepigt även för honom att vara sluta helt  tvärt att försöka från en månad till en annan, när man nu ändå försökt ett längre tag. Håller också tummarna för att ni inte ska behöva fundera på saken utan att det ska ta sig innan dess!
  • mammave

Nej, Lectin Vad tråkigt Kram

Tack, vad gulliga ni är <3 Känns skönt att ventilera med andra i liknande situation som verkligen förstår

• mammave

Asch, minnet är bra men kort. Visst har du tabletter för att mensen skulle komma, Lectin? Så det kanske var väntat nu?

• Shrew

Mammave: Ge inte upp hoppet än! Men om du börjar ge upp hoppet så tänk att det finns mycket annat i livet än att få ett barn till! Så försöker jag tänka och tänker också att om jag inte blir med barn så är det kanske meningen, min kropp vet kanske bättre än jag att den inte orkar med en till graviditet och amning, sömnlösa nätter, trots osv. 
    Jag gjorde sista äl-testet idag, felmeddelande på testet men när jag tog ut cb-stickan så var båda strecken på testet nästan lika starka, de var svagare förra veckan. Vet inte om det betyder något, har googlat om att de strecken inte betyder något alls och att de funkar som vanliga enklare äl-test. 

• VeronikaK

Har jättemycket mensvärk sedan flera dagar tillbaka. Tyvärr har jag ingen aning om när mensen kan förväntas eftersom jag verkar ha missat äl den här månaden. Om jag går på de symptom jag haft så kanske mensen kommer ungefär på måndag, men pga värken börjar jag ju hoppas på att det är växtvärk i stället...

• Lectin
    mammave skrev 2015-06-01 06:56:00 följande:

Asch, minnet är bra men kort. Visst har du tabletter för att mensen skulle komma, Lectin? Så det kanske var väntat nu?

Ja precis mammave! Så för mig var det mest skönt att den kom. Min ledsna smiley var för dig.
  • VeronikaK

Skit också, kommer inte ens att behöva göra ett test. Har världens PMS, ingen tvekan om saken. Den känslan har jag aldrig haft inför en graviditet. Inte nog med att mensen är i antågande, jag skulle dessutom vilja krypa under filt och stanna där ett par dagar framöver. Det går dock inte pga alla sociala tillställningar just nu. Skit...

• Shrew

Vad tråkigt VeronikaK. Det är så lätt att bli lurad av alla möjliga symtom. Jag har känt mig jättetrött den här veckan, hmm vad kan det bero på... Troligtvis på att jag är trött och behöver semester och inte på nåt annat...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea