VeronikaK skrev 2015-05-22 07:34:30 följande:
Jag önskar nog att komma i det läge Brinkly beskriver, men det är så svårt, för varje månad vill jag ändå maximera chanserna. och sedan är stressen där ändå.
Min man har gjort klart att han vill leva "spontant", och att sexlivet inte ska vara fr fokuserat på barnalstring. Men i praktiken är det ju jättesvårt, för det är ju inte alltid att de fertila dagarna råkar infalla så man har som mest tid eller energi.
Men eftersom han sagt att detta stressar honom så är jag inte helt öppen med vilka dagar som är äl-dagar (testar ju, så jag vet), utan hintar mest om att "nu är det nog bra läge". Känns lite konstigt men jag får väl respektera att han känner så. Han vill gärna ha fler barn, men inte planera för det, liksom.
Hur gör ni inför äl - säger ni att "nu har jag äl, nu måste vi köra!" eller är ni mer subtila? :)
Jag förstår dig så väl. Man vill maxa chanserna.
Jag har skrivit in "blomma" på ÄL i vår gemensamma kalender. Han är minst lika mån om att vi gör det runt "blomma"-dagen. Så det verkar inte stressa honom alls, mer att han tycker det är spännande att veta att vi kommer ligga mycket just den perioden :)