• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    Shrew skrev 2015-06-12 09:44:08 följande:

Spännande Lectin. Får du flera UL före bim?

Nej nu får jag klara mig med test som "vanligt folk"! )

Jag är på så bra humör idag att jag hoppas lite extra för dig. Det är ju inte kört förrän mensen kommer. Kram!
  • Iskristall

Nu är vi pågång igen! Positivt ägglossningstest i fredags.

Ska uppdatera bimtråden när jag får möjlighet.

• miachr78

Hoppar in här. 3år och försöker få till en nummer 4. Vi är på försök nr 2 och jag har bim den 20/6. Tog ett test idag på äl+9. Såg negativt ut men kunde se något som kunde varit ett spökstreck. Nu ska jag försöka låta bli att testa innan bim.

• Lectin

Heja Iskristall!

Välkommen miachr78! Håller tummarna för att det var ett tidigt streck du såg.

• mammave

Iskristall: heja!

Här har jag inte ens fått positivt på äl-test denna månad Helblanka test Funderar på om det kan vara så att jag slutade få äl när mensen började bli kort Sist fick jag lite stegring men aldrig positivt. Känns lite osjysst om jag inte ens har äl

• mammave

Jag var där för typ tre mån sen, men de såg inget konstigt och sa bara att om jag inte blivit gravid inom ett år skulle jag höra av mig igen

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-14 19:41:23 följande:

Iskristall: heja!

Här har jag inte ens fått positivt på äl-test denna månad Helblanka test Funderar på om det kan vara så att jag slutade få äl när mensen började bli kort Sist fick jag lite stegring men aldrig positivt. Känns lite osjysst om jag inte ens har äl

Jag fick inte heller utslag förra cykeln. Däremot hade jag ÄL-symptom så jag tror att testen missade äl helt enkelt. Hur var det för dig - hade du symptom? Annars kan väl äl hoppa över nån månad utan att det behöver vara något fel? I så fall kommer säkert äl nästa cykel.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea