• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Jag tänker att två ägg är dubbelt så stor chans att det alls blir något.

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-10 16:32:53 följande:

Jag tänker att två ägg är dubbelt så stor chans att det alls blir något.

Absolut. Vi håller alla tummarna för att det blir din tur den här gången!
  • Lectin

Tack VeronikaK!

Ul idag visar att ena blåsan fortsätter växa medan den andra sackar efter så det blir nog bara ett ägg ändå.  Mindre risk för twins.

• Shrew

Negativt test i tisdags och idag. Jag var förberedd och börjar känna att det nog inte kommer att bli någon trea i vår familj. Men det känns helt ok, särskilt nu när det snart är semester och det är ju lättare att resa med två större barn än med en bäbis. 

• Shrew
    Lectin skrev 2015-06-11 11:48:35 följande:

Tack VeronikaK!

Ul idag visar att ena blåsan fortsätter växa medan den andra sackar efter så det blir nog bara ett ägg ändå.  Mindre risk för twins.

Spännande Lectin. Får du flera UL före bim?
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-12 09:43:11 följande:

Negativt test i tisdags och idag. Jag var förberedd och börjar känna att det nog inte kommer att bli någon trea i vår familj. Men det känns helt ok, särskilt nu när det snart är semester och det är ju lättare att resa med två större barn än med en bäbis. 

Vad tråkigt Shrew! Men visst fortsätter du att lämna dörren öppen? Jag tänker kanske, i alla fall för egen del, att det är bra att på något vis inte hänga upp hela livet på det där tredje barnet. Det finns fördelar med "bara" två och livet går vidare.
    Men samtidigt - rätt som det är så händer det! Nästa gång kan det vara vår tur! 
  • Shrew
    VeronikaK skrev 2015-06-12 13:32:01 följande:
    Vad tråkigt Shrew! Men visst fortsätter du att lämna dörren öppen? Jag tänker kanske, i alla fall för egen del, att det är bra att på något vis inte hänga upp hela livet på det där tredje barnet. Det finns fördelar med "bara" två och livet går vidare.
    Men samtidigt - rätt som det är så händer det! Nästa gång kan det vara vår tur! 
    Ja, VeronikaK, det verkar inte finnas något behov av preventivmedel så det kommer vi inte använda under sommaren. Skulle vilja lämna dörren öppen och inte hänga upp mig (vänta på äl, på mens) men vet inte om jag klarar av det. Jag vill ha kontroll och veta vad som kommer att hända! Så på det sättet är det lättare för mig att bara ge upp.  Men vi får se vad som händer under sommaren, kanske inget men det är helt ok det med Glad
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-12 13:52:45 följande:
    Ja, VeronikaK, det verkar inte finnas något behov av preventivmedel så det kommer vi inte använda under sommaren. Skulle vilja lämna dörren öppen och inte hänga upp mig (vänta på äl, på mens) men vet inte om jag klarar av det. Jag vill ha kontroll och veta vad som kommer att hända! Så på det sättet är det lättare för mig att bara ge upp.  Men vi får se vad som händer under sommaren, kanske inget men det är helt ok det med Glad
    Jo, jag känner igen det. Skönt ändå att du kan njuta av annat under tiden. Jag börjar också bli lite bättre på det. 
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea