• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-08 09:04:22 följande:

VeronikaK, hur går det? Fick du mens? 

Hej! Jo, den kom i går.  Men jag var ju förberedd så det var iofs mest skönt att den kom tidigt. Det betyder också att jag antagligen hade äl när jag kände av det som mest. Minns att jag söndag kväll för två veckor sedan var helt uppsvullen, öm och massor av äl-värk. Men eftersom jag fick negativt äl-test så litade jag blint på det. 

Hur går det för dig? Du går också i väntans tider ( så att säga ;) ) nu har jag för mig?
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-04 15:27:58 följande:

Stor kram VeronikaK!

Tack för sympati föresten. :)
  • Shrew

Jag har bim fre eller lör. Försöker att inte låta min kropp lura mig till att tro att något är på g... Funderar på att testa torsdag morgon, är bjuden på några fester torsdag och lördag och vill veta om det är ok att dricka. Tror iofs inte det är någon fara med några glas vin. 

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-08 09:52:01 följande:

Jag har bim fre eller lör. Försöker att inte låta min kropp lura mig till att tro att något är på g... Funderar på att testa torsdag morgon, är bjuden på några fester torsdag och lördag och vill veta om det är ok att dricka. Tror iofs inte det är någon fara med några glas vin. 

Okej, lite spännande ändå. Har du några symptom?
  • Shrew

Nej, jag har egentligen inga symtom, eller mina symtom (trötthet, lite ont i magen och ryggen) kan bero på så många olika saker. Jag har haft svårt att tro att jag är gravid när jag väntat mina barn eftersom jag inte kände något. Blev då dock gravid på en gång och hade inte tid eller behov av att analysera hur jag mådde. 

• Lectin

åh så spännande Shrew! Hoppas hoppas!

Här blir det tydligen dubbel utdelning av dubbel dos ägglossningspiller! var på ultraljud idag och såg en blåsa på gång på vardera äggstock. Ska tillbaka på torsdag för att se hur de utvecklas. Ett tag kvar till själva ägglossningen dock. Skulle tro att det blir till helgen eller början av nästa vecka.

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-08 13:42:49 följande:

Nej, jag har egentligen inga symtom, eller mina symtom (trötthet, lite ont i magen och ryggen) kan bero på så många olika saker. Jag har haft svårt att tro att jag är gravid när jag väntat mina barn eftersom jag inte kände något. Blev då dock gravid på en gång och hade inte tid eller behov av att analysera hur jag mådde. 

Det går egentligen aldrig att veta helt eftersom det kan skilja sig åt från en graviditet till en annan också. Håller i alla fall tummarna för dig!
  • VeronikaK

Känner mig ganska uppåt trots mens och den tickande klockan! Det är sol ute och snart semester! Jag ska försöka äta bra mat och sova lite bättre. Försöka stänga av bioklockan lite. Får se hur bra jag lyckas. ;)  

• mammave

Åh lite spänning i tråden. Håller tummarna för er, Shrew och Lectin (kanske blir tvillingar )

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea